Ruma ankanpoikanen - onko totta?
Olen huomannut, että lapsena kauniista tulee aikuisena usein tosi tavallisen näköisiä. Kun taas vastaavasti lapsena " erikoisen" ja ei niin klassisen kauniista ihmisistä tulee monesti aikuisena todella hyvännäköisiä.
Meillä oli nimittäin juuri ala-asteen luokkakokous ja muutamista 80-luvun ujoista " harmaavarpusista" oli kasvanut kauniita, näyttäviä ja itsevarmoja aikuisia. Luokan " missit ja misterit" eivät olleet enää läheskään yhtä hyvännäköisiä kuin vajaa 20 vuotta sitten - pikemminkin tylsännäköisiä taviksia.
Kommentit (9)
Minua haukuttiin lapsena rumaksi. Noin 16-vuotiaana aloin saada ulkonäöstäni kohteliaisuuksia, joita minun oli vaikea ottaa vastaan, koska olin itsekin alkanut uskoa rumuuteeni. Nyt aikuisena, kun olen saanut itsetuntoni takaisin, tunnen itseni ja osaan korostaa hyviä puoliani, olen itsekin tyytyväinen itseeni ja ilahdun kohteliaisuuksista.
Mainittakoon vielä, että ehkä juuri lapsuuden kokemusteni vuoksi olen kyllä sitä mieltä, että kauneus lähtee ensisijaisesti sisältä. Ilkeää ja ahdasmielistä ihmistä on vaikea pitää kauniina, vaikka hänellä olisi miten säännölliset piirteet hyvänsä, hyvä vartalo tms. Ja tietty sisäinen valo kaunistaa tavallisemmatkin kasvot.
Olen muksuna ollut varsin söpö pieni pellavapää. Varsinainen Elovena-tyttö.
Nyt en ole kovin kummoinen, ihan tavis vain. Iso nenä, paksut huulet, neliömäiset kasvot.
Koulussa olin ujo ja ns. " ruma ankanpoikanen" , nykyään miehet kattoo perään ja oma mies kehuu usein kauniiksi. Itsekin olen ulkonäkööni nykyään tyytyväinen!
miten jo päiväkodissa yks tyttö oli hirveen nätti kaikkien mielestä. Sit joskus yläasteella ei mikään kummonen ilmestys!
olin vauvana vähemmän kaunis. Eipä sillä silloin ollut niin merkitystäkään.
Muutokset voivat olla todella nopeitakin. Ystäväni lapsi kasvoi parin vuoden ikään mennessä todellakin rumasta ankanpojasta joutseneksi :)
Jännä nähdä vaan, tuleeko Odessa Kurrista koskaan edes siedettävän näköistä tyttölasta - tuskin ainakaan äitinsä veroista kaunotarta :)
enkä kyllä kovin hyvän näköinen nyt aikuisenakaan. Eli ei pitänyt ikävä kyllä mun kohdalla paikkaansa tuo väite ;) Ihan tyytyväinen olen silti ulkonäkööni, mut just tällaisen taviksen näköinen oon ;)