Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 000e pikavippejä/kulutusluottoja, miten selviytyä?

Vierailija
17.04.2018 |

Kaikki otettu tammi-helmikuussa, nettipelaamiseen. Kärsin tuohon aikaan hoitamattomasta vaikeasta masennuksesta, ja kierteen alettua en mitenkään nähnyt tietä ulos. Sain kuitenkin vihdoin apua, nyt syön lääkkeitä ja koitan saada vähitellen elämää takaisin raiteilleen. Jos koet tarpeelliseksi haukkua tyhmyydestä, ole hyvä, mutta itse olen jo asian kanssa ollut niin pitkään lähellä tappaa itseni, että lopulta on vain ollut pakko hyväksyä totuus ja aloittaa matka ylöspäin.

Eli noin 10 000e tuosta on pikavippejä ja kulutusluottoja. Luottokorteilta mennyt 2500e. Muita laskuja rästissä hieman alle 700e.

Olen opiskelija, mutta opinnot menevät nyt tauolle, kunnes olen selvinnyt tästä. Sairaslomani loppuu toukokuun puolivälissä. Olen ollut aiemmin töissä siivoojana ja saan hyvät suositukset, joten JOTAIN kokoaikatyötä löydän aivan varmasti, tosin koitan löytää jotain muuta. Olen kuitenkin valmis ottamaan vastaan minkä tahansa työn.

Verojen jälkeen käteen jäänee vähintään noin 1200-1300e kuussa (siivoojana). Tästä vuokraan menee 600e. Ruokaan ja laskuihin (puhelin + netti + matkakortti) noin 300-400e. Yli jää siis vain 200-300e kuussa.

Onko minun näillä tuloilla mitenkään mahdollista saada esimerkiksi laina pankista, jotta saisin kerralla kaikki maksettua ja sen jälkeen lyhentelisin lainaa tuon ylijäävän summan verran kuussa? Jos vanhempani suostuvat takaamaan lainan?

Todennäköisesti suoritan ensi vuonna jotain opintoja, joten aion ilmottautua läsnäolevaksi opintoihin ja näin ollen nostaa myös opintolainan (en nyt löytänyt nopeasti tarkkoja lukuja, mutta käsittääkseni noin 3000e elokuussa ja toiset 3000e tammikuussa?) ja maksaa sillä tuota nykyistä lainaa.

En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, joten kaikki vinkit ja neuvot ovat erittäin tärkeitä. En haluaisi antaa kaiken mennä ulosottoon, haluaisin jotenkin selvitä tästä vielä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkalompsa käyttöön.

Vierailija
2/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä summa vanhemmilta lainaan. Et varmasti tuossa tilanteessa saa mistään muualta lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmasti töitä, tee minkä pystyt ja lyhennä velkaa. Pyri saamaan useiden lainojen sijaan yksi laina ja lyhennä sitä. Muista, tämä ei määritä sinua ihmisenä. Mun mielestä on hienoa, että ajattelet eteenpäin ja pyrit selvittämään velkasi. Itse näet tilanteen paljon toivottomampana kuin ulkopuolinen. Jokainen tekee virheitä ja niistä opitaan ja mennään eteenpäin! Muista, ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Hetken päästä tilanne alkaa parantua, jaksa nyt! Voima-ajatuksia sinulle, olen varma että sinä onnistut! ❤️

Vierailija
4/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pankista, saisitko kulutusluottolainan pitkälle maksuajalle. Meillä on joskus tehty niin nuoren kanssa, joka oli veloissa, että hän maksoi kuukausittain minkä pystyi ja me rahoitimme loput kuukausi kerrallaan. Ajattele aina kuukausi ja yritä muuttaa pikavippit pankkilainaksi.

Vierailija
5/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää kuukausimenot noihin lainoihin. Jos menee oikeuteen niin joka ikiseen velkaan tulee 200 oikeuskulut+muutama kymppi perintäkuluja.

Vierailija
6/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää missä lainassa pienin korko. Koeta saada yksi luotto, millä maksat KAIKKI velat pois.

Yksi laina on edullisempi kuin nuo pikavipit.

Vierailija
7/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene useampaan pankkiin juttelemaan.

Kaikki mahdollinen palkasta velkaan. Nuori ihminen voi tehdä puoli vuotta töitä vaikka joka päivä (en tosin tiedä miksi olet nyt sairaslomalla).

Myy kaikki ylimääräinen. Parilla eurollakaan saa jo puuropaketin.

Kerää vaikka kesällä niitä hiton pulloja, saat jäätelörahaa ettei elämä käy ihan tylsäksi.

Vierailija
8/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä saa kärsiä koko alapää kirjoitti:

Nahkalompsa käyttöön.

Tyhmä kommentti.

En usko että saat noin isoa lainaa tuloillasi, ap. Löytyiskö halvempi asunto? Olin samas tilantees ja takuita vastaan sain pari tonnia lainaa (mun pikavipit meni elämiseen eikä pelaamiseen, en tarkoita että olisin parempi jotenkin). Ehkä saat vanhempien takauksella enemmän. Pidä hoitokontaktit voimassa ja mahdollinen lääkitys.

Voisitko muuttaa vanhempiesi luo tilapäisesti ja sieltä käsin työskennellä? Toki maksaisit asumisesta vanhemmillesi, mutta varmaan vähemmän kuin vuokra on. Kahtakin työtä voit tehdä jos jaksat. Tsemppiä!!

Vierailija
9/9 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien puheille äkkiä, että saat edes pikavipit pois. Niistä kertyy hirveästi korkoa joka päivä.

Opintolainaidea on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme