Millainen ihminen pitää puhelimessa ääniä päällä yölläkin?
Ja sitten valittaa, että yöllä tullut viesti tai puhelu herätti?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lentokonetilassa. En halua säteilyä yöllä päähäni.
Eihän sen puhelimen korvalla tarvitse olla😂
On yöpöydällä pään vieressä herätyskellona. Valitettavasti
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lentokonetilassa. En halua säteilyä yöllä päähäni.
Lentokonetila tarkoittaa ettei laite ole netissä, 3g tai 4g verkossa. Peruspuhelimet toimii myös puhelinverkossa, ei netissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen ihminen. Minulla on äänet päällä puhelimessa öisinkin, eikä tulisi mieleenikään valittaa, jos siihen soitetaan tai laitetaan viesti. Kai ihmisellä on tärkeää asiaa, jos siihen aikaan häiritsee.
Eihän se ajankohta nyt riipu viestin tärkeydestä, vaan siitä osaako tavat vai ei. Joskus joku idiooti torimyyjäkin soitti mulle kello 8.
Vierailija kirjoitti:
Minä joka unohdan sen äänettömälle, jos laitan. Pakko päivystää, kun on huonokuntoisia omaisia.
Sama juttu täällä!
Sellainen ihminen, jonka lähipiiri yleensä ymmärtää öisin olla lähettelemättä turhanpäiväisiä viestejä eri sovelluksissa.
Mää pidän. Millanen mä nyt sit oon? 29-v toimistosihteeri, masentunut, tykkään matkustella, sos elämää ei ole. Eipä mulle kukaan öisin soittele/laita viestiä. Joskus joku vanha fuckbuddy mutten yleensä edes herää noihin viesteihin. Luen sitten aamulla.
Ihan normaali ihminen. Vain sekopää häiritsee toisia yöllä ilman hyvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Mä, koska ei ole mitään syytä pitää äänettömällä. Puhelinetikettiin kuuluu, ettei laitella viestejä yleiseen nukkumisaikaan.
Ihanaa jos lähipiirissä ei ole alkoholiongelmaisia!
Päihdeongelmaiset saattavat soittaa yöllä, mitä vain keksivät tarvita. Eikä se ole niin mustavalkoista, kenellä menee överiksi, sitten ollaan niin hauraita ja muiden pitäisi auttaa siinä krapuloissa, ei auta vaikka olisi maanantain vastainen yö ja toisella aikainen herätys.
Mahtavaa että saa laitteilla säädettyä, mihin vastaa. Voi myös olla eri puhelinnumero eri soittajille.
Meillä on äänettömällä aina 21-7 välisenä aikana kaikki kännykät. Tuona aikana läpi pääsee vain meidän vanhempien omat puhelut toisillemme. Muiden murheet ja ilot voivat odottaa kyllä seuraavaan aamun.
Vierailija kirjoitti:
Äiti-ihmisillä puhelin on aina päällä ja äänekkäästi.
Joo...onhan se paska-mutsi-fiilis kun lapsi ei saa yhteyttä kun on unohtunut äänettömälle tai työpöydän kulmalle tai autoon ja on itse muualla. Onneksi lapsella on isä, jolle voi soittaa kun äiti ei ole tavoitettavissa.
Mulla on yöllä äänet jos mies on reissussa, ei muuten. Miehen luuri on alakerrassa ja kyllä siihen herää jos se soi, mutta viestipiipit ei kuulu ylös asti.
Vierailija kirjoitti:
Pidän äänet jos äidilleni tapahtuu jotain. Olen ainoa sisarus joka näin tekee. Ei muita näköjään kiinnosta iäkäs ihminen.
Mun miehen selitys äänien päällä pitämiselle on myös vanha äitinsä. Olen ihmetellyt, että mitä me voidaan tehdä keskellä yötä, jos hän hädissään soittaa? Me asumme 400km päässä.
Ja tämän äidin kanssa samalla paikkakunnalla asuu miehen veli ihan lähellä.
Mutta ei auta. Joskus miehen kännikaverit soittaa keskellä yötä ja se on tosi ärsyttävää.
Semmoinen, joka täytyy hätätilanteessa saada yöllä kiinni. On iäkkäät vanhemmat tai on esimiesasemassa työpaikalla ja täytyy esim. työntekijän sairastapauksissa järjestää sijainen paikalle. Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Varmasti on tuhansia muitakin syitä. Ei tarkoita kuitenkaan sitä, että on ok soitella/laittaa viestiä yöllä sellaisista asioista, jotka ehtii hoitaa päivällä.
Olen aamuvirkku opettaja, ja minulla on tapana vastailla wilmaviesteihin aamulla klo 5 - 6, koska sitten asiat ovat ikään kuin hoidossa, kun työpäivä alkaa.
Osaako joku sanoa, hälyttääkö puhelimen wilmasovellus (itse en käytä mobiilisovellusta). Tarkoitus ei ole herätellä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti-ihmisillä puhelin on aina päällä ja äänekkäästi.
Joo...onhan se paska-mutsi-fiilis kun lapsi ei saa yhteyttä kun on unohtunut äänettömälle tai työpöydän kulmalle tai autoon ja on itse muualla. Onneksi lapsella on isä, jolle voi soittaa kun äiti ei ole tavoitettavissa.
Mulla on yöllä äänet jos mies on reissussa, ei muuten. Miehen luuri on alakerrassa ja kyllä siihen herää jos se soi, mutta viestipiipit ei kuulu ylös asti.
No on se kyllä aikamoinen "paska mutsi"-fiilis, jos lapsi tarvitsee apua eikä pysty antamaan. Oli se lapsi sitten hukannut avaimensa eikä pääse kotiin, tarvitseekin kyydin kotiin tai ollut onnettomuudessa. Samapa se soittaako isälleen vai mulle kun molemmat siihen herätään, jos vaan äänellisellä on.
Tällainen, jonka lähiomaisella alkoi juuri saattohoito.
Laitoin aiemman puhelimen aina äänettömälle, koska tuli joskus jotain mainosviestejä tms. aamuisin. Nykyisessä puhelimessa pidän äänet, koska muuten herätyskin jää äänettömäksi - tärinä toimii äänettömälläkin, mutta se on niin karmea herätys etten jaksa.
Mulla menee puhelin automaattisesti äänettömälle klo 22 ja palautuu äänelliseksi klo 8 aamulla. Vain perheen puhelut ja viestit saa tulla läpi tuona aikana, ja kaikki perheessämme tietävät, että yöllä ei soitella ja laulella jos ei ole hätätilanteesta kyse.
Eihän sen puhelimen korvalla tarvitse olla😂