Uskovaiset ja juoruilu
Tiedän, että tämä on arka aihe, mutta pakko nyt kysyä täältäkin vinkkejä ja apua.
Olen siis uskovainen, ollut jo lapsesta asti, mutta vasta nyt nuorena aikuisena ottanut suhteeni Jumalaan oikeasti tosissaan ja olenkin nyt tuntenut sen lämmön, rauhan ja rakkauden. Sanoisin, että tulin uudelleen uskoon reilu 2 vuotta sitten. En enää häpeä myöntää olevani uskossa ja rakastan Herraa Jeesusta koko sydämestäni. Tahdon elää ja seurata Hänen jalanjälkiään kohti pelastusta ja vanhurskautta Isän luo.
Asia joka minua vaivaa on se, että vaikka ei pahaa haluaisi sanoa yhtään kenestäkään, niin siihen välillä vaan sortuu. Tarkoitan nyt sitä, että sitä päätyy joskus täällä palstallakin lukemaan tai ehkä jopa kommentoimaan ketjuun, jossa juoruillaan jostain julkkiksista/henkilöstä tai spekuloidaan jotakin...
Olen jo pitkään miettinyt somen poistamista, koska siitä ei vaan ole mitään hyötyä. Se on enemmänkin haitta, ja on häiriöksi jo ihan valtaosallekin. Oli uskossa tai ei.
Olen rukoillut Jumalalta apua ja itsekuria, mutta tahtoisin kuulla muilta myös kokemuksia, neuvoja tai mielipiteitä asiaan.
Kommentit (10)
Älä vaadi itseltäsi täydellisyyttä, täydellinen on hyvän vastakohta. Salli itsesi olla ihminen.
Muista, että ihanteet ovat kuin tähtiä: ei niitä voi saavuttaa, mutta niitä seuraamalla pääsee perille.
Netissä en yleensä edes klikkaa juoruilevia otsikoita. En kyllä ole kiinnostunutkaan julkkisten tai some-julkkisten henkilökohtaisista asioista, joten kyseessä ei ole suuri kiusaus minulle. Netin ulkopuolella joskus joutuu tilanteisiin, että huomaa positiivisena alkaneen ihmissuhdekeskustelun kääntyneen juoruiluksi. Jos kuulee toisen juoruilevan ja "kutsuvan mukaan" siihen, voi esim. vaihtaa puheenaihetta, olla kommentoimatta tai jopa lopettaa keskustelun. Kiitos Jumalan, katuva saa syntinsä anteeksi, myös juoruilemisen, siihen osallistumisen.
Uskovainenkin elää maailmassa, ja siten on mahdotonta vaikka käydä kaupungilla, selailla nettiä tai seurata mediaa ilman, että välillä törmää juoruileviin puheenvuoroihin tai teksteihin ympärillään. Se ei tietenkään ole syntiä, että näkee tai kuulee juoruilua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tää vauvapalsta on kyllä kaikkein kamalin ja raadollisin keskustelukanava, missä olen ikinä ollut. Kaipa sitä kukin (uskova tai ei) voi päättää millä sivustoilla käy ja mitkä on hyvä jättää oman onnensa nojaan eikä niissä käy eikä klikkaile. Sanon nyt itse raadollisesti niin, että joistakin julkkisuskovista levitetyt jutut ja jopa ikävät juorut voivat kyllä kääntyä hyväksikin. On hyvä nähdä että, uskova on tavallinen syntinen kuolevainen (tosin armadettu sellainen). Mutta liikaa pidetään joitakin asioita piilossa seurakunnissa, eikä kaikista asioista edelleenkään puhuta suoraan, kun ei kerran ole vielä tietoa tai asiallista suhtautumistapaa. Olen itse prosessoinut ajatuksia muutamien tällaisten "julkkisjuorujen" takia ja oppinut ehkä suhtautumaan ihmisen raadollisuuteen hieman pehmeämmin.
Uskova itsekin
Ei se ehkä sua yhtään lohduta, ja pyrkimyksesi hyvään on kunnioitettavaa, mutta tunnen paljon uskovia ihmisiä, ja he ovat aivan yhtä kovia juoruilemaan ja uteliaita juorujen suhteen kuin sellaisetkin, jotka eivät ole uskossa. Etteivätkö jopa vähän pahempiakin joskus.
Ikävät viestiketjut voi väistää.
Enemmän juoruilusta kärsiminen on välikädessä olemista, vaikka ymmärtää haukkumisen ei ole itse samaa mieltä. En silti ihan ymmärrä jos jollakin on pelkkää pahaa sanottavaa. Uskonyhteisön pitäisi heti torpata.
Sain sanottua nuorempana näin, ei ole oikein jos ei tunne henkilöä ja joutuu kuuntelemaan pahoja puheita, henkilö suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tämä on arka aihe, mutta pakko nyt kysyä täältäkin vinkkejä ja apua.
Olen siis uskovainen, ollut jo lapsesta asti, mutta vasta nyt nuorena aikuisena ottanut suhteeni Jumalaan oikeasti tosissaan ja olenkin nyt tuntenut sen lämmön, rauhan ja rakkauden. Sanoisin, että tulin uudelleen uskoon reilu 2 vuotta sitten. En enää häpeä myöntää olevani uskossa ja rakastan Herraa Jeesusta koko sydämestäni. Tahdon elää ja seurata Hänen jalanjälkiään kohti pelastusta ja vanhurskautta Isän luo.
Asia joka minua vaivaa on se, että vaikka ei pahaa haluaisi sanoa yhtään kenestäkään, niin siihen välillä vaan sortuu. Tarkoitan nyt sitä, että sitä päätyy joskus täällä palstallakin lukemaan tai ehkä jopa kommentoimaan ketjuun, jossa juoruillaan jostain julkkiksista/henkilöstä tai spekuloidaan jotakin...
Olen jo pitkään miettinyt somen poistamista, koska siitä ei vaan ole mitään hyötyä. Se on enemmänkin haitta, ja on häiriöksi jo ihan valtaosallekin. Oli uskossa tai ei.
Olen rukoillut Jumalalta apua ja itsekuria, mutta tahtoisin kuulla muilta myös kokemuksia, neuvoja tai mielipiteitä asiaan.
Some ei johdata sinua miltään osin pelastukseen. Sinun pitää vain olla vahvempi ja uskoa itseesi enemmän. Kannattaisi ehkä sinun harrastaa ja liikkua enemmän ja opetella erilaisia hengitysteknikoita.
1.Kor 15: 1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
Tässä on Raamatun ydin. Tähän kaikkeen on historallista todistus aineistoa. Jeesuksen ylösnousemuksesta kerrotaan niin, että hänen seuraajansa ja opetuslapsensa sanoivat, että Jeesus oli noussut kuolleista.
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Ei oikein olisi oikeutta juoruilla.
Hedelmistään puu tunnetaan. Eli onhan tämä ihan kamala palsta. Valikoi tarkkaan, mitä luet.
Bless!
.
Onko kellään kokemusta asiasta?