Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet päästönormit johtavat erikoiseen tilanteeseen. Useimmissa Euro 6 -normin autoissa moottorin esilämmitys ei onnistu millään konstilla, vaikka pakkasta olisi 35 astetta.

Vierailija
17.04.2018 |

Suomen ilmasta ei sovellu nykyautoille. Vihreiden arvojen kannattajajien pitäisi ymmärtää tämä meidän erikoisasema kun lakeja säädetään ettei maa kuihku lopullisesti pois.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uudet-dieselsaannot-johtavat-erikois…

Toivotaan, että järki voittaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi dieselmoottorit ovat henkilöautoissa nopeasti harvinaistumassa. Ei tule tätäkään ongelmaa, kun ajelee bensalla ja/tai sähköllä tai kaasulla.

Vierailija
2/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli  tekosyysi otsikon kopioimiselle sellaisenaan? Et osaa referoida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä dieselit kielletään käytännössä näillä määräyksillä. Itse vaihdan dieselini bensaan kun aika jättää nykyisen auton.

Vierailija
4/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkäpöntöt takaisin ja jokaiselle huoltoasemalle halkoja myyntiin.

Vierailija
5/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa uusissakin autoissa on öljypohja, johon on helppo asentaa sähkövastus.

Kokemuksen perusteella saadaan selvitettyä, aiheuttaako lämpötilavaihtelu moottorissa jutun kaltaisia häiriötiloja.

En usko, että nykytekniikallakaan tuottaa mitään ongelmia esilämmittää moottoria ja nimenomaan moottoriöljyä.

Suurin ongelmahan kylmäkäynnistyksessä varsinkin rajummilla pakkasilla on öljyn jähmeys. Nykyöljyt ovat jo todella paljon parempia suojaamaan moottoria heti käynnistyksen jälkeen, mutta esimerkin kaltaiset 35 asteen pakkaset ovat vielä hieman haasteellisia.

Mitä päästöihin ja kulutukseen tulee, nykyisillä suorasuihkutustekniikoilla varustetuissa moottoreissa kylmäkäynnistysten vaikutus vähenee jatkuvasti.

Polttoaine paineistetaan jopa satojen baarien paineeseen. Paineistus lämmittää polttoaineen ja kylmissäkin olosuhteissa sylinteriin suihkutettava sumu on niin hienojakoista, että kulutukset eivät juurikaan kasva.

Vierailija
6/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä lämmittämään. Aina on käymään lähtenyt, oli pakkasta mitä vaan. Autossa on vika jos ei käynnisty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli  tekosyysi otsikon kopioimiselle sellaisenaan? Et osaa referoida?

haista sinäkin paska

Vierailija
8/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli  tekosyysi otsikon kopioimiselle sellaisenaan? Et osaa referoida?

Miksi teillä viherpipertäjä idunsyöjä ilmastosäikähtäneillä kiristää aina vanne päätänne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noissa uusissakin autoissa on öljypohja, johon on helppo asentaa sähkövastus.

Kokemuksen perusteella saadaan selvitettyä, aiheuttaako lämpötilavaihtelu moottorissa jutun kaltaisia häiriötiloja.

En usko, että nykytekniikallakaan tuottaa mitään ongelmia esilämmittää moottoria ja nimenomaan moottoriöljyä.

Suurin ongelmahan kylmäkäynnistyksessä varsinkin rajummilla pakkasilla on öljyn jähmeys. Nykyöljyt ovat jo todella paljon parempia suojaamaan moottoria heti käynnistyksen jälkeen, mutta esimerkin kaltaiset 35 asteen pakkaset ovat vielä hieman haasteellisia.

Mitä päästöihin ja kulutukseen tulee, nykyisillä suorasuihkutustekniikoilla varustetuissa moottoreissa kylmäkäynnistysten vaikutus vähenee jatkuvasti.

Polttoaine paineistetaan jopa satojen baarien paineeseen. Paineistus lämmittää polttoaineen ja kylmissäkin olosuhteissa sylinteriin suihkutettava sumu on niin hienojakoista, että kulutukset eivät juurikaan kasva.

Kyllä se dieselin polttoaine paine on tuhansia bareja parhaimmillaan.

Vierailija
10/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista mitään ymmärtämättömät kirjoittaa automaahantuojien jaaritteluja, webasto kylkeen ja lämmittämään, samalla tavalla ne nykyiset kiisselit on anturoitu.

Kaikki saastelaitteet voi deaktivoida ja silti ne menee katsastuksessa päästöistä läpi kirkkaasti.

Itse olen ajatellut hommata saksasta tai ruotsista iso koneisen diesel bemarin.