Uudet päästönormit johtavat erikoiseen tilanteeseen. Useimmissa Euro 6 -normin autoissa moottorin esilämmitys ei onnistu millään konstilla, vaikka pakkasta olisi 35 astetta.
Suomen ilmasta ei sovellu nykyautoille. Vihreiden arvojen kannattajajien pitäisi ymmärtää tämä meidän erikoisasema kun lakeja säädetään ettei maa kuihku lopullisesti pois.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uudet-dieselsaannot-johtavat-erikois…
Toivotaan, että järki voittaa.
Kommentit (10)
Mikä oli tekosyysi otsikon kopioimiselle sellaisenaan? Et osaa referoida?
Jostain syystä dieselit kielletään käytännössä näillä määräyksillä. Itse vaihdan dieselini bensaan kun aika jättää nykyisen auton.
Kyllä noissa uusissakin autoissa on öljypohja, johon on helppo asentaa sähkövastus.
Kokemuksen perusteella saadaan selvitettyä, aiheuttaako lämpötilavaihtelu moottorissa jutun kaltaisia häiriötiloja.
En usko, että nykytekniikallakaan tuottaa mitään ongelmia esilämmittää moottoria ja nimenomaan moottoriöljyä.
Suurin ongelmahan kylmäkäynnistyksessä varsinkin rajummilla pakkasilla on öljyn jähmeys. Nykyöljyt ovat jo todella paljon parempia suojaamaan moottoria heti käynnistyksen jälkeen, mutta esimerkin kaltaiset 35 asteen pakkaset ovat vielä hieman haasteellisia.
Mitä päästöihin ja kulutukseen tulee, nykyisillä suorasuihkutustekniikoilla varustetuissa moottoreissa kylmäkäynnistysten vaikutus vähenee jatkuvasti.
Polttoaine paineistetaan jopa satojen baarien paineeseen. Paineistus lämmittää polttoaineen ja kylmissäkin olosuhteissa sylinteriin suihkutettava sumu on niin hienojakoista, että kulutukset eivät juurikaan kasva.
Mitä niitä lämmittämään. Aina on käymään lähtenyt, oli pakkasta mitä vaan. Autossa on vika jos ei käynnisty.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli tekosyysi otsikon kopioimiselle sellaisenaan? Et osaa referoida?
haista sinäkin paska
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli tekosyysi otsikon kopioimiselle sellaisenaan? Et osaa referoida?
Miksi teillä viherpipertäjä idunsyöjä ilmastosäikähtäneillä kiristää aina vanne päätänne?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noissa uusissakin autoissa on öljypohja, johon on helppo asentaa sähkövastus.
Kokemuksen perusteella saadaan selvitettyä, aiheuttaako lämpötilavaihtelu moottorissa jutun kaltaisia häiriötiloja.
En usko, että nykytekniikallakaan tuottaa mitään ongelmia esilämmittää moottoria ja nimenomaan moottoriöljyä.
Suurin ongelmahan kylmäkäynnistyksessä varsinkin rajummilla pakkasilla on öljyn jähmeys. Nykyöljyt ovat jo todella paljon parempia suojaamaan moottoria heti käynnistyksen jälkeen, mutta esimerkin kaltaiset 35 asteen pakkaset ovat vielä hieman haasteellisia.
Mitä päästöihin ja kulutukseen tulee, nykyisillä suorasuihkutustekniikoilla varustetuissa moottoreissa kylmäkäynnistysten vaikutus vähenee jatkuvasti.
Polttoaine paineistetaan jopa satojen baarien paineeseen. Paineistus lämmittää polttoaineen ja kylmissäkin olosuhteissa sylinteriin suihkutettava sumu on niin hienojakoista, että kulutukset eivät juurikaan kasva.
Kyllä se dieselin polttoaine paine on tuhansia bareja parhaimmillaan.
Asioista mitään ymmärtämättömät kirjoittaa automaahantuojien jaaritteluja, webasto kylkeen ja lämmittämään, samalla tavalla ne nykyiset kiisselit on anturoitu.
Kaikki saastelaitteet voi deaktivoida ja silti ne menee katsastuksessa päästöistä läpi kirkkaasti.
Itse olen ajatellut hommata saksasta tai ruotsista iso koneisen diesel bemarin.
Onneksi dieselmoottorit ovat henkilöautoissa nopeasti harvinaistumassa. Ei tule tätäkään ongelmaa, kun ajelee bensalla ja/tai sähköllä tai kaasulla.