Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mahduttaa kolmioon viisi henkeä?!

Vierailija
16.04.2018 |

Asunto on 80m2 kolmio ja kaksi kerroksinen. Tila on tiukilla jo 3hlö + romut kanssa. Miten ihmeessä tänne saisi vielä mahtumaan kaksi päätä lisää? Tavaraa täytyisi karsia reilusti... Asuuko kukaan tälläisellä kokoonpanolla?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parveketta, saunaa tai kellarikomeroa vaikka?

Vierailija
2/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henget on periaatteessa aineettomia eli eivät vie juuri tilaa ja päätkin voi laittaa vaikka hyllylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat päällekkäin ja te järjestäydette jonoon?

Vierailija
4/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita etsiä viisikerroksinen sänky.

Vierailija
5/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 4 kaksiossa, kun olin lapsi. Vanhemmat nukkuivat olohuoneessa. Kulmasohvan takana oli vanhempien parisänky. Minä ja siskoni jaettiin makuuhuone. Kerrossängyn ansiosta ei ollut edes ahdasta. Hyvin mahduttiin.

Jos asunto on 2 kerroksessa, saisiko yhdelle lapselle oman sopen portaiden alle tai vaatehuoneeseen. Meillä mahtuu portaan alle varavuode ja olen itse siinä joskus nukkunut, kun on ollut paljon yövieraita.

Vierailija
6/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli 4 kaksiossa, kun olin lapsi. Vanhemmat nukkuivat olohuoneessa. Kulmasohvan takana oli vanhempien parisänky. Minä ja siskoni jaettiin makuuhuone. Kerrossängyn ansiosta ei ollut edes ahdasta. Hyvin mahduttiin.

Jos asunto on 2 kerroksessa, saisiko yhdelle lapselle oman sopen portaiden alle tai vaatehuoneeseen. Meillä mahtuu portaan alle varavuode ja olen itse siinä joskus nukkunut, kun on ollut paljon yövieraita.

Joo semmone Harry Potter-soppi.

Vierailija
7/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri sopiva yhdelle, omani on tosin onneksi yhdessä tasossa. Tarvitsette noin 100-150 neliötä lisää vähintään, tilantarve ei onneksi kasva ihan 1:1 henkilömäärän kanssa. Toinen vaihtoehto on ruveta viherkommunistiksi ja selittää kaikki parhain päin.

Vierailija
8/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kokoonpano, iät ja sukupuolet? 

- Vanhemmille levitettävä sohva olohuoneeseen ja makuuhuoneet lapsille tai vanhemmat pienimmän kanssa makariin ja kaksi muuta lasta jakaa toisen

- Vuokravarasto kaikelle tavaralle jota ei tarvitse jatkuvasti (sukset sun muut)

- Kriittinen tavaroiden karsiminen

- Kodin ulkopuolisten harrastusten lisääminen kaikille, ettei mene hermot pienissä tiloissa

Vierailija
9/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joka kulmaan ja kaksi keskelle?

Vierailija
10/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin katsomassa yksiötä , olen yksinelävä nainen. Näytössä oli pariskunta, jolla 4 lasta, viides tuloillaan. Ei suomalaisia.😂

Vierailija
11/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nauroin noita vitsiniekkoja vienosti sisäänpäin. 😁

Tilanne olisi siis väliaikainen. Max 1 vuosi, että saadaan rahaa säästöön talon ostoa varten. Ei ole tarkoitus olla näin ahtaasti pidempään.

Aikuisilla on ja pysyy oma makkari. Siitä ei luovuta ja sinne ei lapset tule.

Kolme lasta ja tavarat pitäisi mahduttaa jotenkin. Kaikki ovat poikia ja iät 8, 7 ja 5. Vaatehuone on käytössä lasten vaatteita varten. Se on pieni, joten sinne ei saa enkä halua yhtä lasta sinne laittaa. Varasto on täynnä romua. Sitä voisi koittaa tyhjentää. Sauna on siihen tarkoitetussa käytössä.

Ap

Vierailija
12/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jos kaikki poikia niin makkari pojille, kerrossänky+parvisänky, parven alle koulupöytä koululaisille. Lelut varastoon ja vain pieni määrä esille, mahdollisesti leikkinurkkaus olkkariin.

Hyvin se menee, mun pikkuveli nukkui eskariksi asti vanhempien makkarissa juuri samanlaisessa elämäntilanteessa.

Vierailija
13/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat tiukkaan karsintaan. Saisitteko mummolaan tms väliaikaiseen varastointiin jotain?

Vierailija
14/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi henkeä kolmiossa, neliöitä 90. Minä nukun vauvan kanssa toisessa makuuhuoneessa, mies leikki-ikäisten lasten kanssa toisessa isommassa, joka toimii myös leikkihuoneena.

Suurin ongelma on ahdas keittiö. Kun vauvalle tulee pian syöttötuoli, pitää tosissaan miettiä, miten tuolit saa pöydän ympärille.

On vain niin ihana koti ja alue, ettemme millään halua vaihtaa ennen kuin lapset alkavat vaatia omia huoneita.

Vierailija
15/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Pojat samaan kämppään ja te omaanne. Tavaraa vain sen verran mitä on pakko. Ei ne ihmiset tilaa vie vaan ne romut. Pojille vaikka ikeasta joku parisänky koulupöytä kompleksi.. Säästää muuten tosi paljon tilaa.

Vierailija
16/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa: meillä on vuokravarasto kausivaatteille ja urheiluvälineille, ja sellaista suosittelen ap:llekin.

Vierailija
17/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvet, kerrossängyt ja vuodevaatelaatikot käyttöön!

Vierailija
18/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 henkilöä kaksiossakin onnistuu niin hätäkös teillä.

Vierailija
19/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että nauroin noita vitsiniekkoja vienosti sisäänpäin. 😁

Tilanne olisi siis väliaikainen. Max 1 vuosi, että saadaan rahaa säästöön talon ostoa varten. Ei ole tarkoitus olla näin ahtaasti pidempään.

Aikuisilla on ja pysyy oma makkari. Siitä ei luovuta ja sinne ei lapset tule.

Kolme lasta ja tavarat pitäisi mahduttaa jotenkin. Kaikki ovat poikia ja iät 8, 7 ja 5. Vaatehuone on käytössä lasten vaatteita varten. Se on pieni, joten sinne ei saa enkä halua yhtä lasta sinne laittaa. Varasto on täynnä romua. Sitä voisi koittaa tyhjentää. Sauna on siihen tarkoitetussa käytössä.

Ap

Olet itsekäs. Kolme lasta samaan tuskin kovin isoon huoneeseen, voi parkoja. Yleensä vanhempi laittaa lapset itsensä edelle... Taidatkin olla Porvoosta.

Vierailija
20/36 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani asuu vuokralla perhe, yksiössä (y-säätiö), 4 lasta ja vanhemmat. Hirveä meteli, rappukäytävä olohuoneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi