Mitä lehtiä teille tuli lapsuudessa? Mitä tilaatte nykyään?
Kommentit (34)
Äidille tuli Nyyrikki..olikohan joku Reginan tyylinen lehti.
Oltiin niin köyhiä ettei tullut mitään lehtiä minulle.
Vanhemmilleni tuli valitut palat, luontolehti ja eläinmaailma, sekä länsi-Uusimaa ja maaseudun tulevaisuus sanomalehdet.
Erityisesti valitut palat koin hyödylliseksi lapselle, sisälsi paljon juttuja jotka oli sopivan lyhyitä mutta informatiivisia.
Aku ankan tilasin itselleni 22 vuotiaana, kun työnantaja sen maksoi. Omalla rahalla en ole yhtään lehteä koskaan tilannut.
Koululainen-lehti, Jippo-lehti, Nakke-lehti.
Nykyään Tieteen kuvalehti.
Aku Ankka, Hevoshullu, Lemmikki, Sisters, Sinä&Minä, MeKaks, Demi ja Cosmopolitan.
Aku Ankka ja Eläinmaailma, teininä Demi ja Suosikki. Tai en ole ihan varma tilattiinko Suosikkia vai ostinko paljon irtonumeroita. Äidille tuli Anna.
Itselleni en tilaa mitään. En ole kiinnostunut tämän päivän jutuista, kirpparilta ostan joskus vanhoja lehtiä nostalgiamielessä. Pojalle tulee Aku Ankka, sitäkään en itse lue kun nykyiset tarinat siinä on niin surkeita. Vanhat Akut on hyviä.
Neuvostoliitto ja Punalippu, värikuvalehtiä molemmat.
Aku Ankka tuli 1980 - 1981. Kultapossu (tottakai), Koululainen ja Joka Poika.
M 42
Me Naiset, Apu, Seura, Yhteishyvä, Pirkka-lehti, Me-lehti, Uusi Suomi, Savon Sanomat, Kirkko ja Koti, Kansa taisteli, lemmikkikoiramme rotuun liittyvä yhdistyksen lehti, Nakke Nakuttaja ja Aku Ankka, Anttilan kuvastolehti kerran kaksi vuodessa. Lapsuudenperheessäni myös vaihdeltiin perhetuttavien kesken aikakausilehtiä toinen toisillemme. Äitini ja ystävänsä vaihtoivat päikseen aikakausilehtiä, ja muistelen, että Hopeapeili ja Eeva sekä Anna saatiin sillä tavalla luettavaksemme kuin myös Tekniikan maailma ja Suomen kuvalehti ym.
Omaan perheeseeni en ole tilannut aikoinaan kuin Anna-lehteä ja Kaksplussaa silloin kun lapsemme olivat pikkuisia. Mieheni tilasi aikoinaan harrastukseensa liittyvää lehteä.
Nykyisin meille ei tule enää kuin ilmaislehtiä ja maksullisesti nettisanomalehtiä.
Lapsuudessa tilattiin Aku Ankkaa ja Kultapossulehti tuli pankista ilmaisena, lisäksi kuuluin Vekku kerhoon, josta tuli kirja ja Vekku-lehti kuukausittain. Sitten osteltiin paljon irtonumeroina Apu-lehteä, Seuraa, Hymyä ja Nykypostia, ne oli silloin tavallisia ja suosittuja. Sarjakuvista osteltiin lisäksi joitan Hevoshulluja. Tuntuu, että ennen osteltiin irtonumeroita paljon herkemmin. Teininä osteltiin Suosikkia, Ok-lehteä, Sinäminää ja Reginaa.
Nyt tulee tilattuna Ilkka-Pohjalainen, Lapuan sanomat, Järviseudun sanomat. Ilmaisena ilmestyy Yhteishyvä ja silloin tällöin postilaatikkoon kolahtaa Maaseudun tulevaisuus ja suuri joukko ilmaislehtiä tietyin väliajoin.
Aku Ankka, Koululainen, Valitut Palat, Kotiliesi, harrastuslehtiä, Kamera, Avotakka, Lapin Kansa, pankin lehtiä (olisko just tuo Kultapossukerho tms), luontolehtiä ja Lasten Siioni.
Jälkimmäinen on lestadiolaisten lehti, jos joku ihmettelee.
Meille tuli ainakin Aku Ankka, Suosikki, Soundi, Koululainen, Aamulehti ja jotain naistenlehtiä äidille. En varmaan muistanut kaikkia ja nämä mainitut ei siis välttämättä tullut yhtäaikaa.
Nyt ei tule mitään lehtiä, luen netistä.
Mulle henkilökohtaisesti tuli lapsena kausittain Sieppo (luontolehti), Jokapoika (tytötkin luki), Barbie, Aku Ankka ja Koululainen. Teininä Suosikki, Muoti ja Kauneus sekä SinäMinä. Aikuisiällä tuli ensin kauan Kotivinkki, sitten Kotiliesi. Nykyään tulee Kodin kuvalehti, Eeva ja joitain ammatti- ja talouslehtiä ja sanomalehdet tietty.
Digimuodossa en lue aikakauslehtiä lainkaan, vain paperisina versioina.
Olen 41 v. nainen.