Kauanko annatte opettajalle yleensä aikaa vastata Wilma-viesteihin ennenkun ilmoitatte rehtorille?
Virkamiehillä on tiettävästi velvollisuus vastata asiallisiin kyselyihin ja olen odottanut jo melkein viikon.
Kommentit (28)
Silloin kun olin itse koulussa niin luojan kiitos mitään wilma-systeemejä ei ollut, oli vain ruttuiset mikro-mikko peeceet. Tuntuu että nykyvanhemmat ovat saaneet hepulin tuon digitalisaation innoittamina, ja viettävät enemmän aikaansa kommunikoidessaan opettajien kanssa kuin mitä lapsi viettää koulun penkkiä kuluttaen. Jotenkin surkuhupaisaa, mutta nykyvanhemmat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien opettajien työnkuvaan ei kuulu yhteydenpito vanhempiin tai wilmaviesteihin vastaaminen.
Keitä ne sellaiset opet ovat? T. ope itsekin
Sellaiset, joille maksetaan vaan pidetyistä tunneista, esim. sivutoimiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetän viestit heti aineenopettajalle, luokanvalvojalle ja rehtorille. Parissa tunnissa on aina tullut vastaus.
Tämä on ihan paras tapa tehdä itsestään pelle rehtorin silmissä. Näitä maailmanomistajia sitten yhdessä naureskellaan opehuoneessa kahvikupposen ääressä.
Ja luokanvalvojana en ole kovinkaan kiinnostunut siitä, että Simo-Petterisi tarvitsee tukiopetusta yhtälöiden ratkaisemisessa. Ihan riittää matikanopelle kirjoittaminen. Tai vielä parempi: opeta lapsesi ihan itse pyytämään tukiopetusta ja sopimaan aika. Niin fiksut teinit täällä toimivat. Ei kaikkeen tarvita äitiä tai luokanvalvojaa rehtorista puhumattakaan.
Olen kuullut legendan huoltajasta, joka lähetti sähköpostinsa aina opettajille, rehtorille, koulutoimenjohtajalle ja Opetushallitukseen. Eli toki voisit vielä hullumpikin olla.
Vähän ohiksena, mutta mulla on asiakas joka lähettää viestinsä aina kopiona puolelle eduskuntaa ja euroedustajat päälle. Mietin vain kuinka paljon heidän sähköposteihinsa tulee näitä täysin turhia viestejä. No, mutta toisaalta, näkevät siinä aspan arkea. Ja asiat ovat sellaisia että ne eivät mitenkään liity esim. lainsäädäntöön vaan esim. yrityksen aukioloaikoihin.
Viestit lähtee jokaiselle oppilaan opettajalle. Siitä näkee kuka vastaa.
Eipä ollut juuri viestiteltävää koska todistus sen kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut juuri viestiteltävää koska todistus sen kertoi.
Toivoton tapaus, ei jatkoon. Pääsee luokalta, että häipyy koulusta vain yhdeksän vuoden jälkeen.
Eihän koulukaan alkanut vielä viikko sitten, miten olet jo viikon odottanut vastausta johonkin?
Niin. Ehkä alan vaihto olisi paikallaan, jos opettaja ei viesteihin halua vastata. Wilma on lapsen huoltajien ja opettajien kommunikointia.