Lapseni ovat isoja, ja nyt yhtäkkiä,
tunnen itseni tarpeettomaksi. Ja olo on haikea. Onko tämä normaalia?
Kommentit (36)
Jos ikää jo liikaa, niin ei voi mitään.
Mulla samaa, ja ikää 43v. Joten ehkä se aika meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samaa, ja ikää 43v. Joten ehkä se aika meni ohi.
Se meni 10v sitten jo.
Ehkä normaaleinta maailmassa. "Tarpeettomuudessa" on etunsa, voi keskittyä niihin asioihin mitä itse katsoo tärkeäksi kehittää itsessään tai maailmassa. Voi vaikka vähän makoilla ja rentoutua. Lapsesi tulevat tarvitsemaan sinua loppuelämänsä, mutta missä määrin ja missä muodossa tulee vaihtelemaan. Sinäkin tarvitset heitä :)
Vierailija kirjoitti:
Tyhjän sylin syndrooma. Uusi vauva auttaa.
Huhu vai uusi lapsi. Sekin kasvaa isoksi. Jospa menisit takaisin töihin. Voit nyt opiskella työn ohella. Työ voi olla osaaika hommaakin. Jotkut fiksut, kun äitiyslomallakin suorittavat huimia tutkintoja. Vaatimattomasti itse suoritin lasten ollessa tuon ikäisiä kuin nuo edellä mainitut. Jotain hyötyä oli siitäkin. Sain vakiduunin ja lapseni innostuivat kovasti opiskelusta kun itse olin opintojen kimpussa ahkeraan. Lapsia ei tehdä itseä varten vaan maailmaa varten ja heidän täytyy siksi erottautua vanhemmistaan aikuistuttuaan. Tätä kasvua sitten tuetaan vanhempien eläessä omaa elämää. Lapset on aikuistuttuaan yhteydessä jos haluaa. Itse näen jo aikuisia lapsiani harvakseltaan. Hyvin pärjäävät. Ovat se minun diplomityöni.
Keksijä ihmiset sisältöä elämään.
Mulla on kyllä hommaa tuon ikäisten useamman lapsen kanssa.
Ihan normaalia. Muistan vielä hyvin, kun istuin yksin olohuoneessa lasten ollessa kavereineen jossain ja kuuntelin vain kodin hiljaisuutta. Kuopus oli silloin tokaluokkalainen. Tuntui ihan oudolta, kun olikin omaa aikaa ihan ilman mitään järjestelyitä. Tulihan siinä tunne, että mitäs nyt tekisin. Puolen vuoden päästä siitä olin opiskelemassa toiselle alalle.
Tuo on ihana vaihe, ja tuon ikäiset lapset tarvitsevat paljon vanhempiaan.
Ja ikää sen verran, että lisää ei tule.
Olisin halunnut vielä, mutta mies ei halua ja ikää on jo niin paljon, ettei voi odottaa hänen mielen muuttumista.