Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko lukeneet Theodore Kaczynskin kirjan Teollinen yhteiskunta ja sen tulevaisuus?

Vierailija
16.04.2018 |

Kirjan luvussa Nykyvasemmiston psykologia analysoidaan tarkkanäköisesti nykyvasemmiston psykologista käyttäytymismallia, kuten esimerkiksi uhriutumista sellaisten vähemmistöjen puolesta, joihin ei itse kuulu. Kyseinen luku on suomennettu Sarastuslehdessä 28.8.2015. Alla on linkki kyseiseen artikkeliin.

https://sarastuslehti.com/2015/08/28/nykyvasemmiston-psykologia/

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut n.10v. sitten. Tänä päivänä osaisin varmaan paremmin arvioida väitteiden pätevyyttä.

Mieleen jäi argumentti lasten hankinnasta. Nykyään on vielä yleisempää jättää lapset hankkimatta ekologisista syistä. Näin ei pitäisi kuitenkaan kirjoittajan mukaan tehdä, koska arvot siirtyvät vanhemmilta lapsille. Tottahan tuo on. Aina joku yksittäistapaus alkaa teini-iässä kapinoida, mutta tilastollisesti katsottuna asia menee juuri noin. Ja ekologisuudessa on vielä pitkälti kyse arkisista tavoista tehdä asioita, joita on helpoin noudattaa kun niihin on kasvanut.

Sivilisaatiokritiikissä muistaakseni puhuttiin paljon ihan psykologisista vaikutuksista. Taitaa kuitenkin olla niin, ettei nykyelämän "korviketoimintomaisuus" häiritse useimpia ihmisiä merkittävästi, koska muuten samat ajatukset tulisivat esiin useammin ja olisivat suosituimpia. Esim. edistys tyydyttää ihmisten luontaista uteliaisuutta ja halua muovata ympäristöä, ja monet ihmiset ovat ihan tyytyväisiä siihen, että kaikki tapahtumat liittyvät sosiaaliseen sfääriin. Ihminen on kuitenkin laumaeläin.

Vierailija
22/22 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen katsomaan Netflixistä Manhunt: Unabomber. Todella hyvä sarja, josta saa taustaa sille miksi hän oli ”hullu”, tai siis miksi hänestä sellainen tuli. Sitähän hän tietysti oli, kun tekoihinsa kykeni. Mutta toisaalta myös erittäin älykäs mies, jolla oli/on todella viisaita ajatuksia.

Älykäs ja älykäs, monella tapaa se nyt vaan oli ihan lapsen tasolla. Ei ymmärtänyt ihmissuhteista tai niille rakentuvasta yhteiskunnasta mitään ja oikeutti sitä myöten itselleen muiden ihmisten tappamisen.

Sekopää mikä sekopää, toki sinänsä hänen sekoamiselleen oli ihan syynsä eikä se ollut mikään ihme.

Taidat itse olla lapsen tasolla niin kuin nämä nykyvasemmistolaiset tapaavat olla. Totuus satuttaa, kun elää valheessa.

Hieno vasta-argumentti, ymmärrätkö sä hei puolustelevasi tässä murhaajaa?

En minä puolustele murhaajaa, vaan hänen tekemäänsä terävänäköistä analyysiä nykyvasemmiston psykologisesta käyttäytymismallista. Tyhmäkö olet?

Kritisoi myös konservatiiveja, mutta jostain syystä et tehnyt siitä nroa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla