Suomalainen huuhaa-hoitaja aiheutti viisikymppiselle naiselle akuutin, vakavan psykoosin
Kuulostaako uskomattomalta? Totta silti ja tuore juttu.
"Suomesta tunnetaan yksi ruma, melko tuore tapaus huuhaahoitojen piiristä, HS kertoo. Lauerma ja ylilääkäri Jorma Oksanen kuvaavat Suomen Lääkärilehdessä, miten hypnoosikurssille osallistunut yli 50-vuotias ja työelämässä menestynyt nainen sairastui akuuttiin vakavaan psykoosiin. Hän oli katsonut runsaan viikon ajan päivittäin tallenteita, joissa kurssin ohjaaja antoi käskyjä. Lopulta hän menetti todellisuudentajunsa ja koki hypnotisoijan kehottavan häntä muun muassa kaahaamaan autolla vaarallisesti. – Tuollaisen tilan aiheuttaminen edellyttää suunnatonta pahantahtoisuutta tai suurta hölmöyttä, Lauerma toteaa.
Kyseisellä maallikkohypnotisoijalla ei ollut koulutusta, jonka avulla hän olisi osannut ottaa huomioon riskit"
Samassa jutussa vastataan myös kysymykseen, voiko hypnotisoija viekoitella ihmisen toimimaan vastoin moraaliaan. Vastaus on kyllä. Huh!
Kommentit (29)
Pitäisi kyllä kieltää nämä humpuukit. Hypnoosit, jooga, enkelihoidot yms pitäisi tehdä laittomiksi ettei heikkotahtoiset ihmiset ajaudu psykooseihin tai vielä pahempaa. Raamatussa varoitetaan harhaopeista, ne ovat usein näitä "hoitoja" eli susi lampaiden vaatteissa.
Jooga on venyttelyä ja hengittelyä. Pitääkö tosiaan kieltää 😂
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla enkelihoidot VAAN on lääppimistä/ huitomista ja höpöjen puhumista. Pitää mennä heikoimman ehdoilla.
Olen miettinyt sitä että näitä temppuja käytetään noissa nigerialaiskirjehuijauksissa. Ei voi olla niin että täysissä järjissään oleva ihminen saattaa lähettää 100 000 euroa jollekin tuntemattomalle ihmiselle jonka kanssa on vain puhunut puhelimessa tms. Joku nainen oli tällaisen huijarin tavannutkin Keski-Euroopassa viikonloppureissulla minkä jälkeen suhde oli saanut uusia kierroksia ja naisen omaisuus vaihtanut omistajaa. Meinaan että vaikka olisin kuinka rakastunut, vaikka kuinka uskoisin että tämä on nyt se oikea ja suurta rakkautta, en silti lähettäisi kaikkia rahojani jollekin epäilyttävälle tilille.
No mun viiskymppinen työkaveri (nainen) on onnistunut aivopesemään itsensä netin salaliittoteorioilla. Esim. auringonnousu/lasku ei ole kaunis enää koska ne värit taivaalla johtuu saasteista mitä tarkoituksella laitetaan lentokonekerosiiniin. Ja ennen ensimmäisenä kausi-influenssarokotteen hakenut on nyt sitä mieltä että rokotteeseen on lisätty jotain mikä vaikuttaa pikkuaivoihin ja tekee ihmisistä apaattisia marionetteja.
Minäkin ahdistuin ja masennuin vielä enemmän, kun kävin hetken taideterapiassa. Huh, onneksi pääsin eroon. Oli melkoisen työn takana kun kys "terapeutti" tarrautui kiinni, eikä millään olisi antanut lopettaa käyntejä. Olin vissiin niin manipuloitu ja lannistettu, etten tajunnut sitä itse. Hyi, vieläkin puistattaa.
Huuhaahan uskominen on ihmeellinen asia, samoin kun ihmismielen manipuloitavuus! Tiiviit uskonyhteisötkin sen tietävät...
Vierailija kirjoitti:
No mun viiskymppinen työkaveri (nainen) on onnistunut aivopesemään itsensä netin salaliittoteorioilla. Esim. auringonnousu/lasku ei ole kaunis enää koska ne värit taivaalla johtuu saasteista mitä tarkoituksella laitetaan lentokonekerosiiniin. Ja ennen ensimmäisenä kausi-influenssarokotteen hakenut on nyt sitä mieltä että rokotteeseen on lisätty jotain mikä vaikuttaa pikkuaivoihin ja tekee ihmisistä apaattisia marionetteja.
Vaikuttaa ihan vanhanaikaiselta psykoottisuudelta ja vainoharhaisuudelta, ei miltään itse-aivopesulta.
Vierailija kirjoitti:
No mutta sehän on totta että saasteet tekevät auringonlaskuista ja -nousuista värikkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Joogaan kuuluu joillain myös mietiskely, keskittymisharjoitukset, mielen tyhjentäminen ja syvähengitys. Kaikki erittäin hyviä "lajeja", mutta jokainen jooganharjoittaja tietää, että mt-ongelmaisen ei kannata ensimmäisenä ryhtyä opiskelemaan näitä. Psykoosin tai ongelmien pahenemisen riski on nimittäin olemassa. Se syvä hiljaisuus, egon katoaminen jne voi olla pelottavaa terveellekin, saati sitten jos on jo valmiiksi heikoissa kantimissa mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogaan kuuluu joillain myös mietiskely, keskittymisharjoitukset, mielen tyhjentäminen ja syvähengitys. Kaikki erittäin hyviä "lajeja", mutta jokainen jooganharjoittaja tietää, että mt-ongelmaisen ei kannata ensimmäisenä ryhtyä opiskelemaan näitä. Psykoosin tai ongelmien pahenemisen riski on nimittäin olemassa. Se syvä hiljaisuus, egon katoaminen jne voi olla pelottavaa terveellekin, saati sitten jos on jo valmiiksi heikoissa kantimissa mielenterveys.
Mites toi mindfulness? Sitä kun käytetään ihan psykiatrisilla osastoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites toi mindfulness? Sitä kun käytetään ihan psykiatrisilla osastoilla?
Käytännössä ihan sama asia kuin mietiskely. Siitäkin oli jossain ihan vasta juttua, että osa kokee stressaavaksi mm. työpaikoilla sen, että nyt on myös "harjoitettava mindfulnessia" tai tulee sanomista/ei sovi joukkoon. Eli yksi suoritettava asia lisää. Se ei myöskään välttämättä sovi kaikille. Jollekin levottomalle ihmiselle voi esim. juoksu tai kävely olla erittäin meditatiivista ja paremmin sopivaa kuin paikallaan istuminen ja "oleminen ajattelematta".
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä kieltää nämä humpuukit. Hypnoosit, jooga, enkelihoidot yms pitäisi tehdä laittomiksi ettei heikkotahtoiset ihmiset ajaudu psykooseihin tai vielä pahempaa. Raamatussa varoitetaan harhaopeista, ne ovat usein näitä "hoitoja" eli susi lampaiden vaatteissa.
Jaa että ihan Raamatussa? Pata kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhut heikkotahtoisista, mutta uskot itse ikiaikaiseen satuun nimeltä Raamattu? Kaikki huuhaa-uskonnot, mukaan lukien, uskomatonta kyllä, nykypäivänä vielä normaaleiksi psykoosin muodoiksi katsotut kristillisyydet, juutalaisuudet, islamistisuudet ym. kiellettävä ja ASAP!
Tämmöstä kakkendaalia tällä kertaa. Kyllähän nää kokemusperäisten hoitojen haitat kokonaisuudessaan on kärpäsenkakka verrattuna lääketieteen haittoihin. Luin tanskalaisen lääketieteen professorin kirjan, oli aika karua totuuttaa lääkebisneksestä. Hän oli sitä mieltä, että lääketiede nykyisellään on ihmiskunnan suurin huijaus. Hän on ollut lääkärinä ja myös töissä lääketeollisuudessa. Painavaa tietoa ja se kirja pitäisi jokaisen lukea, että pääsisi edes vähän jyvällä missä mennään tässä jättihumpuukissa.
Mulle on muuten hypnoosihoitoja tekevä lääkäri sanonut, että hypnoosissa ei tee mitään, mitä ei tekisi normalistikaan. Mulle hypnoosihoito ei tehonnut ollenkaan, ei kuulemma tehoa kaikille. Sensijaan sain akupunktiosta avun vaivaani.
Lääkkeiden haittavaikutukset aiheuttivat minulle psykoosin. Kun pääkkekkäinsyödyt lääkkeet lopetti, loppuivat harhat ja sekavuuskin. Tähän loppui myös harhani siitä, että psykiatriasta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Jos olisin uskonut psykiatria, napsisin yhä kasvavaa pillerimäärää. Olin mennyt psykiatrisia lääkkeitä syödessä ahdistuspotilaasta psykoosista kärsiväksi hermoraunioksi yrittäessäni lopettaa SSRI-lääkkeen, mitä olin käyttänyt teini-ikäisestä asti. Koko helvetti alkoi yhdestä lääkkeestä, aina kun yritti lopettaa, iski kamalin olo ikinä ja eräs kerta vei sitten osastolle, jossa vieroituskärsimystäni päätettiin lääkitä ihan kunnon koktaililla, jonka seurauksena tunsin olevani elämänhalun menettänyt zombi. Kymmenen vuotta elämästä meni uskoessa harhaan että aivoissani on joku kemiallisesti vialla ja näiden puoskareiden horinoihin tehokkaista, vähähaittaisista ja toimivista lääkkeistä. Nyt tiedän mikä aivoissani oli vialla, lääkeaineet joihin olin fysiologisesti koukussa ja oli tuskaa yrittää lopettaa.
Nykyäänkin vielä kärsin psykiatriasta mm.seksuaalisten haittojen ( tuntohäiriöit ja libidon katoaminen) ja lääkkeistä jääneen ylipainon kanssa, mikä onneksi on alkanut tippumaan, kun vihdoin ja viimein vuosia tehdyn vieroituksen jälkeen pääsin kaikista lääkkeistä eroon.
Suorastaan nauran, kun luen joidenkin uskomushoitojen haukkumista ja psykiatrian pitämistä jonain tieteellisenä turvallisena hyvänä hoitona. En suosittele uskomushoitoja enkä psykiatriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut heikkotahtoisista, mutta uskot itse ikiaikaiseen satuun nimeltä Raamattu? Kaikki huuhaa-uskonnot, mukaan lukien, uskomatonta kyllä, nykypäivänä vielä normaaleiksi psykoosin muodoiksi katsotut kristillisyydet, juutalaisuudet, islamistisuudet ym. kiellettävä ja ASAP!
Kaksi (2) peppukipeää uskista alapeukuttanut. ;-) Psykoosit tulille!
Minä taas olen saanut paljon enemmän apua vaihtoehtohoidoista kuin ikinä ns. virallisista. Minusta molempia tarvitaan, etupäässä vaihtoehtoja ja joskus virallisia, lähinnä akuutteihin vakaviin juttuihin, esim. sydänkohtaus, tulehtunut umpilisäke, jalka poikki tms. Muuten on täysin idioottia ja edesvastuutonta käyttää lääkkeitä. Psykiatria on pahinta laatua puoskarointia.
Niin se linkki