Kumpi hyväksikäytti toista? Kumpi on narsisti?
Minä hoidin koirat, koiranpennut, niiden jälkien siivoamisen,2vko jälkeen yösyötön, enkä siis nukkunut kovin hyvin. Hoidin tiskit, imuroinnin, lattioiden pesun, pöytien pyyhkimisen, pyykit (99%), hoidin yhteydenpidon lasten kouluihin, terapeuttiin, lääkäriin, kavereiden vanhempiin. Avasin tukkeutuneet viemärit, tein lumityöt, vaihdoin auton renkaat (99%),hoidin syyhyhoidot 6kk , niin kauan meni että siitä oikeasti pääsi eroon(eli pesin petikamat joka päivä 60'c).
Mies kävi useimmin kaupassa, maksoi laskut(siis tasavertaiasesti molempien tileiltä, yhtä suuret tulot) mä tarkistin.
Ruoka tehtiin lähes aina yhdessä. Ja lasten riidat yms ratkottiin 50/50.
Koiranpennuista jäi vähän rahaa säästöön, mies jätti mut , lähti salaa ja otti nuo säästöt vaikka mä tein työt suurimmaksi osaksi.
Olin uupunut, ja vittuuntunut miehen laiskuuteen ja siihen että ei tehnyt seksuaaliselle haluttomuudelleen mitään.
Halusin enemmän hellyyttä, esileikkejä, rauhassa rakastelua, kaipasin kuulla sanallisesti edes joskua kehuja ulkonäöstäni koska torjunnan takia koin että en kelpaa. Puhuin näistä miehelle kuten myös noist kotitöistä. Mikään ei muuttunut!
Mies ei yrittänytkään keskustella asiasta. Ei tunteista, ei seksistä, ei ongelmista, eikä ottanut mun tarpeita huomioon.
Minä luovutin, lisäksi olin ihan ylistressaantunut kaikesta. Koin että mies ei välitä, lopulta osoitin miehelle vain negatiiviset tunteet ja kätkin positiiviset tunteet. Olin siis vihainen, ärtynyt, tiuskin miehelle ja haukuin sen itsekkääksi laiskaksi paskaksi ja kusipääksi.
Nyt miehen isä pelkää että olen hyväksikäyttänyt hänen poikaansa ja mies puhuu sukulaisilleen että minä olen narsisti.
Jokainen riita meni näin :
Minä: en jaksa tehdä kaikkii kotitöitä, miksi et tee mitään. Tai ymmärrätkö kuinka pahalta tuntuu kun en kelpaa sulle.
Mies: anteeksi, en mä tiedä miksi.
Minä : ei voi aina aikuinen mies sanoo en tiedä, kyllä sulla pitäisi olla mulle vastaus miksi toimit näin
Mies:hiljaa
Minä: et sit viitti sanoo mitään (*vitutus nousee taas tää menee näin*)
Mies: anteeksi
Minä : ei anteeksi riitä kun mikään ei muutu kuitenkaan.
Mies :ahdistuu, makaa sohvalla kyvyttömänä hoitaa mitään arkiasioita
Minä: halaan, silitän ja lohdutan miestä jotta tämän ahdistus lievenee (ja samalla koen että taaskin siirsin syrjään mun pahan olon jotta miestä ei ahdistaisi).
Ikinä se ei mennyt niin että mies olisi siirtänyt omat tunteet syrjään ja yrittänyt saada mun ahdistusta lievenee, ikinä mitään helppoakaan asiaa ei yritetty ratkaista, kun mistään parisuhteeseen liittyvästä asiasta ei keskusteltu.
Kun mulla oli selkä kipeä (hermokipuja),
Fysioterapeutti kielsi kaiken turhan kumartamisen, mies ei ottanut hoitaakseen edes omaa osaa kotitöistä. Saati että olisi muuten auttanut. Mä tein silti 99.9% kotitöistä (ne miehenkin sotkut).
Kun miehellä oli selkä kipee ja mulla ei, niin mä sidoin sen kengän nauhatkin ja muutenkin tein kaiken. Enkä vaan sit jaksanut.
Kommentit (13)
Olisit jatkanut siihen toiseen ketjuun niin olisi ollut vähän informatiivisempi. Nyt tuntuu vaan, että yrität pakoilla omia vikojasi ja pistää kaiken miehen syyksi.
Miten niin pakoilla omia virheitä?
Näin se meni, kyllästyin olemaan siivooja/äiti/terapeutti olin siksi ilkeä ja vittumainen.
Onko jonkun mielestäsiis ihan okei että mies laiskottelee vainon kustannuksella? Että mies ei kykene rauhottaa ahdistustaan itse?
Oikein että vaimo rehkii ja väsyy, ja mies ottaa rahat ja jättää akan kun ei jaksa valitusta.
Mikä tässä on ongelma? Te ootte eronneet, toivota hyvää loppuelämää ja jatka matkaa. Mitä väliä mitä miehen vanhemmat ajattelee, et sinä heidän kanssa enää ole tekemisissä. Vai anooko exä sua takaisin tai jotain?
Kuulostaa että "mies" (poikaystävä?) on ollut aika alistettu ja masentunut. Hänen näkökulmasta ap on hyvin voinut olla ahdistava tyranni. Tuosta keskustelusta päätellen.
Nyrkkisääntönä voisi pitää sitä että jokainen joka kirjoittelee someen nälkävuoden pituisia vuodatuksia joissa esiintyy kerrankin sana "narsisti" on
a) vuosikymmenen ajastaan jäljessä. Se oli viime vuosikymmenellä kun jokaisen pikkujulkun piti julistaa seiskassa olevansa narsistin uhri (vaikka ei ollut täysin selvillä siitä miten kevätkukka liittyy asiaa )
b) itse lääkityksen tarpeessa
Ei narsismia, kuulostaa ihan normaalilta suomalaiselta perhe-elämältä.
Kumpikaan ei ole narsisti, mutta vaikutatte molemmat rasittavilta ihmisiltä.
Ei välttämättä kumpikaan. Miehes kuulostaa masentuneelta ja lannistuneelta, sinä uuvuit tehdessäsi kaiken ja yritit ratkoa asioita syyttelyn ja kiukun kautta mikä on inhimillistä, kun toinen ei varmaan muuhunkaan reagoinut. Kumpikin olisi voinut toimia paremmin ja tavallaan ymmärrän teitä molempia. Mies olisi voinut tehdä enemmän ja sinä vähemmän, mutta eipä noille enää mitään voi. Yhteisten rahojen ottaminen taitaa olla varkaus, toki en tiedä koko kuviota, mutta kaikki muu on mennyttä ja syyttely on turhaa. Voit miettiä itseksesi mikä kaikki kuviossa meni vikaan (myös sinun osalta, uhrauduitko liikaa) ja olisiko vaan kannattanut erota aiemmin molempien parhaaksi. Tiedät sitten jatkossa mihin raja kannattaa vetää. Miehen sukulaiset olisi miehen puolella muutenkin, joten älä välitä heidän puheistaan sen enempää.
Teidän kommunikointi ei ole toiminut yhtään. Hän on ollut vetäytyvä ja sinä hyökkäävä. Ota opiksi seuraavaa suhdetta silmällä pitäen ettet ajaudu taas samaan. Eli 1. Älä ota vetäytyvää miestä 2. Opettele ettet lähde syyttelylinjalle 3. Älä ala tehdä kaikkea.
No, ihan samanlaisia olette kumpikin. En nyt varsin narsisteina teitä pidä. Mutta toinen tekee jatkuvasti riitaa pikkuasioista ja toinen tahallaan tekee/jättää tekemättä asioista joista tietää toisen pillastuvan. Eli olette lähinnä sellaisia keskenkasvuisia kakaroita jotka tykkää riitelemisestä.
Kuka hitto enää vuonna 2018 jaksaa jostain kotitöistä tehdä jatkuvasti riitaa?! Ymmärtäisin joskus ennen kun kaikki piti tehdä käsin. Mutta nykyään on niin paljon apuvälineitä, että ei oikein enää ole kunnolla aihetta riidellä.
Vierailija kirjoitti:
No, ihan samanlaisia olette kumpikin. En nyt varsin narsisteina teitä pidä. Mutta toinen tekee jatkuvasti riitaa pikkuasioista ja toinen tahallaan tekee/jättää tekemättä asioista joista tietää toisen pillastuvan. Eli olette lähinnä sellaisia keskenkasvuisia kakaroita jotka tykkää riitelemisestä.
Kuka hitto enää vuonna 2018 jaksaa jostain kotitöistä tehdä jatkuvasti riitaa?! Ymmärtäisin joskus ennen kun kaikki piti tehdä käsin. Mutta nykyään on niin paljon apuvälineitä, että ei oikein enää ole kunnolla aihetta riidellä.
Tämä juuri. Olen ihmetellyt ihan samaa.
Miksi tossa homman kumman pitäisi olla narsisti tai hyväksikäyttäjä? Odotatte vain todennäköisesti parisuhteessa eri asioita kuin mitä saatte toisiltanne.