Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset autoilijat eivät noudata liikennesääntöjä? - Kaahaaminen, suojatien eteen pysähtyminen ym

Vierailija
16.04.2018 |

Tuli mieleen muutamasta aktiivisesta ketjusta tämäm. Siis kun palaa automatkoilta Euroopasta - Länsi-Euroopasta, en puhu esim. Venäjästä tai Puolasta - niin tähän kiinnittää huomiota. suomalaiset kuskin ovat egoistisia ja piittaamattomia kaahareita, joille käsite "joustava liikene" on täysin tuntematon. Jalankulkijoita kyykytetään. Nopeusrajoitusten mukaan ajavia härnätään teiden tukkona.

Vertailuksi eurooppalainen liikenne sujuu ja tuntuu turvalliselta kun nopeusrajoituksiin uskotaan ja muut tielläliikkujat huomioidaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustavaan liikenteseen tarvitaan myös niitä joustavia jalankulkijoita.

Siinä ei jalankulkijalta paljoa kysellä kun autoilija painaa kaasua suojatien kohdalla.

Ja kukaan ei siinä tilanteessa jää vahingossa auton alle. Kyllä se on ihan omaa piittaamattomutta ehdon tahdon uhmata kun minulla on oikeus.

Ööö... okei? Pysähdytkö myös ajaessasi etuajooikeutettua tietä, jos kärkikolmion takana olevasta suunnasta lähestyy isompi auto? Koska miksi lähteä uhmaten sen sen eteen vain koska sinulla on oikeus?

Väistövelvollisuudet on kaikkiaan rakennettu järjestelmäksi niin, että niiden avulla liikenteestä tulee ennakoitavaa. Ennakoimme, että auton kuljettaja väistää pyörätielle astuvaa. Ellei hän niin osaa tehdä, kyseessä on niin arvaamaton kuski, ettei hän kuulu liikenteessä ajelemaan.

Vierailija
22/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei jalankulkijalta paljoa kysellä kun autoilija painaa kaasua suojatien kohdalla.

Ja kukaan ei siinä tilanteessa jää vahingossa auton alle. Kyllä se on ihan omaa piittaamattomutta ehdon tahdon uhmata kun minulla on oikeus.

Ööö... okei? Pysähdytkö myös ajaessasi etuajooikeutettua tietä, jos kärkikolmion takana olevasta suunnasta lähestyy isompi auto? Koska miksi lähteä uhmaten sen sen eteen vain koska sinulla on oikeus?

En. Ajan vaikka rekan alle, mutta jos olen oikeassa, en väistä. Se olisi heikkoutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ajan vaikka rekan alle, mutta jos olen oikeassa, en väistä. Se olisi heikkoutta.

Voi, kun sulla on niin hieno ironinen ote.

Not.

Jotain annettavaa tähän keskusteluun sen sijaan?

Vierailija
24/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä trolli?

Kun Italian liikenteessä on viikon liikkunut sekä autoilijana että jalankulkijana, ei mikään enää Suomessa jännitä. Täällä on hyvin rauhallinen ja lainkuuliainen liikennekulttuuri.

Oletko käynyt Ruotsissa?

Vierailija
25/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota loputtomiin autojen kaahaamista suojatien ohi = joustava jalankulkija.

Vierailija
26/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalankulkijoilla ja pyöräilijöillä on vain oikeuksia. Velvollisuudet on kaikki autoilijoilla ja varsinkin raskaan liikenteen ajoneuvoilla.

Äläs viitsi.

Monta ammattiautoilojaa aivan liikennesääntöjen vastaisesti.

Taksit varsinkin.

Kuorma-autokuskejakin löytyy. Luulevat voivansa tehdä mitä vaan koska isompi kameli.

Vierailija
27/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset jalankulkijat eivät noudata liikennesääntöjä? Tie ylitetetään ihan mistä sattuu. Ei varmisteta, että suojatielle astuminen on turvallista. Ei käytetä alikulkutunnelia. Ei käytetä heijastinta.

Autot näkevät että suojatielle pyritään.

Silti kaahataan entistä kovempaa, minä minä minä

Vierailija
28/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jalan kulkija ehtii sen hetken odotella, kun automies sujahtaa ohi. Jos on kiire, niin on hyvä ja ostaa itsekin auton, sillä kyllä pääsee.

Jalankulkijakin voi olla autonsa pysäköinnyt autoilija!

Vierailija
29/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä valittavat ne nettosaajat, jotka käyttävät veronmaksajien (mm. ajoneuvovero, autovero, polttoainevero) rahoilla rakennettua joukkoliikennettä. Hävetkää!

Olisipa todella helppo liikennöidä, mikäli kaikki joukkoliikenteen käyttäjät tulisivat liikenteeseen omalla autolla.

Vierailija
30/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä kyllä annetaan ihan hyvin tietä suojatiellä

Turussa samaten.

NOT

Vierailija
31/31 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut Espanjan vuoristoteillä, Kreikan maaseudulla, Saksan autobaanilla kahtasataa... Missään muualla ei ole pelottanut kuin Suomessa. Perässä roikkuminen, turvavälit, liikennesäännöistä piirtäminen. Suomalainen kuski on yksinkertaisesti maailman huonoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi