Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaadatko vedet kahvinkeittimeen pannulla vai erillisellä vesikannulla/astialla?

Vierailija
16.04.2018 |

Pannulla kaataminen kuulemma ei ole hyvä juttu, koska pannuun jäävät rasvajäämät tukkivat kahvinkeittimen putkiston, jonka läpi vesi virtaa kuumetessaan. Itse olenkin kaatanut jo vuosikaudet erillisellä vesikannulla vedet keittimeen.

Mites teillä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisellä myös.

Vierailija
2/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina pikakahvia. Vedenkeittimellä lämmitän vedet ja sitten vaan purujen sekaan kuppiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mun kahvipannu taas on puhdas joten sillä kaatelen.

Vierailija
4/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vieressä katsomassa niin erillisellä, mutta pakko myöntää että yksin ollessani en aina laiskuuttani jaksa kohottaa kättä ja ottaa toista kannua kaapista... :D Vaikka pitäisi.

Vierailija
5/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies vieressä katsomassa niin erillisellä, mutta pakko myöntää että yksin ollessani en aina laiskuuttani jaksa kohottaa kättä ja ottaa toista kannua kaapista... :D Vaikka pitäisi.

Ei mun vaan pidä. Mulla on puhdas kahvipannu. En mä viittis ees paskaseen pannuun sitä kahvia keittää.

Vierailija
6/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen aina pikakahvia. Vedenkeittimellä lämmitän vedet ja sitten vaan purujen sekaan kuppiin

Tämähän toikin paljon sisältöä aiheeseen. Kiitos viestistäsi.

Vierailija
7/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään erillisellä, ennen kannulla. Viisastuneena ei pilata uutta kahvinkeitintä.

Vierailija
8/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kahvipannua, joten vesimitalla kaadan.

Vierailija
9/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten keitän kaffet vain itselleni, joten mukilla vedet kippaan. Vieraille keittäessä pannu luonnollisesti on puhdas, enkä siis usko siinä huomattavia rasvajäämiä olevan, joten kaadan sillä.

Vierailija
10/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mun kahvipannu taas on puhdas joten sillä kaatelen.

Täytyy hattua nostaa, jos jaksat tiskata sen tiskiaineen kanssa jokaisen pannullisen jälkeen. Monet eivät jaksa, korkeintaan vedellä huuhtovat.

Vierailija
11/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanasta suoraan vesisäiliöön. Nykyisessä keittimessä on irroitettava vesisäiliö, aikaisemmassa irroitettava yläkori, johon laitettiin sekä vedet että purut. Vaikka toki kahvinkeittimen keitto-ominaisuudet ovat tärkeä valintakriteeri, niin on myös käytettävyys.

Vierailija
12/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään erillisellä kannulla. Ennen käytin kahvinkeittimen omaa kannua, mutta sitten olin työpaikassa jossa kahvivedelle oli oma puhdas kannu ja näin omin silmin kuinka keittimen säiliö säilyi tahrattomana. Ei siis enää huvita muuallakaan keitintä pilata :) Ero on huomattava vaikka molemmissa tilanteissa se kahvin kannu tiskataankin.

Vierailija
13/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittimessäni on irrotettava vesisäiliö, joten kaadan veden siihen suoraan. 

Vierailija
14/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahvinkeittimen takana vain tälle asialle pyhitetty lasipullo. Sattumalta on muuten niin, että jos pullon täyttää piripintaan, siinä on vettä tasan neljään kuppiin. Olen käyttänyt erillistä astiaa jo pitkään ja kyllä sen eron huomaa. Toimin aktiivina ratsastusseurassa. Seuran keittimiin kaadetaan aina kahvia likaisella pannulla, ja kahvi maistuu vähän tunkkaiselta kyllä.

Jos kannun pesee kunnolla käytön jälkeen, niin sittenhän on ihan sama, kaataako veden sillä vai erillisellä astialla.

Vierailija
15/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannulla kaataminen kuulemma ei ole hyvä juttu, koska pannuun jäävät rasvajäämät tukkivat kahvinkeittimen putkiston, jonka läpi vesi virtaa kuumetessaan. Itse olenkin kaatanut jo vuosikaudet erillisellä vesikannulla vedet keittimeen.

Mites teillä?

No en ole kuuullut että menisi tukkoon, mutta vesisäiliönt kyllä likaantuu ja tummuu kahvin rasvasta, eli kyse on ulkonäköseikasta.

Miellä käytetään todella vähän kahvinkeitintä ja sitä säilytetään vaatehuoneessa, omalla kannullaan laitetaan vettä kun sitä laitetaan, mutta yleensä vain puhtaalla pannulla, koska se on pestynä siellä vaatehuoneessa odottmassa vieraita jotka ei ymmärrä hyvän ja pikakahvin päälle.

Vierailija
16/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiulaan pannun kevyesti vedellä ennen jokaista kahvin keittoa ja kaadan sillä pannulla vettä.

Vierailija
17/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun vaan pidä. Mulla on puhdas kahvipannu. En mä viittis ees paskaseen pannuun sitä kahvia keittää.

En minäkään. Kuinka sulle tuli edes mieleen kahvipannuun ulostaminen?!

Vierailija
18/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erillinen astia siihen.

Vierailija
19/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisellä mittakanulla kaadan veden, tulee aina oikea määrä 2 mukillista varten.

Vierailija
20/25 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä