Kaadatko vedet kahvinkeittimeen pannulla vai erillisellä vesikannulla/astialla?
Pannulla kaataminen kuulemma ei ole hyvä juttu, koska pannuun jäävät rasvajäämät tukkivat kahvinkeittimen putkiston, jonka läpi vesi virtaa kuumetessaan. Itse olenkin kaatanut jo vuosikaudet erillisellä vesikannulla vedet keittimeen.
Mites teillä?
Kommentit (25)
Teen aina pikakahvia. Vedenkeittimellä lämmitän vedet ja sitten vaan purujen sekaan kuppiin
Jaa mun kahvipannu taas on puhdas joten sillä kaatelen.
Jos mies vieressä katsomassa niin erillisellä, mutta pakko myöntää että yksin ollessani en aina laiskuuttani jaksa kohottaa kättä ja ottaa toista kannua kaapista... :D Vaikka pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies vieressä katsomassa niin erillisellä, mutta pakko myöntää että yksin ollessani en aina laiskuuttani jaksa kohottaa kättä ja ottaa toista kannua kaapista... :D Vaikka pitäisi.
Ei mun vaan pidä. Mulla on puhdas kahvipannu. En mä viittis ees paskaseen pannuun sitä kahvia keittää.
Vierailija kirjoitti:
Teen aina pikakahvia. Vedenkeittimellä lämmitän vedet ja sitten vaan purujen sekaan kuppiin
Tämähän toikin paljon sisältöä aiheeseen. Kiitos viestistäsi.
Nykyään erillisellä, ennen kannulla. Viisastuneena ei pilata uutta kahvinkeitintä.
Meillä ei ole kahvipannua, joten vesimitalla kaadan.
Useimmiten keitän kaffet vain itselleni, joten mukilla vedet kippaan. Vieraille keittäessä pannu luonnollisesti on puhdas, enkä siis usko siinä huomattavia rasvajäämiä olevan, joten kaadan sillä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mun kahvipannu taas on puhdas joten sillä kaatelen.
Täytyy hattua nostaa, jos jaksat tiskata sen tiskiaineen kanssa jokaisen pannullisen jälkeen. Monet eivät jaksa, korkeintaan vedellä huuhtovat.
Hanasta suoraan vesisäiliöön. Nykyisessä keittimessä on irroitettava vesisäiliö, aikaisemmassa irroitettava yläkori, johon laitettiin sekä vedet että purut. Vaikka toki kahvinkeittimen keitto-ominaisuudet ovat tärkeä valintakriteeri, niin on myös käytettävyys.
No nykyään erillisellä kannulla. Ennen käytin kahvinkeittimen omaa kannua, mutta sitten olin työpaikassa jossa kahvivedelle oli oma puhdas kannu ja näin omin silmin kuinka keittimen säiliö säilyi tahrattomana. Ei siis enää huvita muuallakaan keitintä pilata :) Ero on huomattava vaikka molemmissa tilanteissa se kahvin kannu tiskataankin.
Keittimessäni on irrotettava vesisäiliö, joten kaadan veden siihen suoraan.
Meillä on kahvinkeittimen takana vain tälle asialle pyhitetty lasipullo. Sattumalta on muuten niin, että jos pullon täyttää piripintaan, siinä on vettä tasan neljään kuppiin. Olen käyttänyt erillistä astiaa jo pitkään ja kyllä sen eron huomaa. Toimin aktiivina ratsastusseurassa. Seuran keittimiin kaadetaan aina kahvia likaisella pannulla, ja kahvi maistuu vähän tunkkaiselta kyllä.
Jos kannun pesee kunnolla käytön jälkeen, niin sittenhän on ihan sama, kaataako veden sillä vai erillisellä astialla.
Vierailija kirjoitti:
Pannulla kaataminen kuulemma ei ole hyvä juttu, koska pannuun jäävät rasvajäämät tukkivat kahvinkeittimen putkiston, jonka läpi vesi virtaa kuumetessaan. Itse olenkin kaatanut jo vuosikaudet erillisellä vesikannulla vedet keittimeen.
Mites teillä?
No en ole kuuullut että menisi tukkoon, mutta vesisäiliönt kyllä likaantuu ja tummuu kahvin rasvasta, eli kyse on ulkonäköseikasta.
Miellä käytetään todella vähän kahvinkeitintä ja sitä säilytetään vaatehuoneessa, omalla kannullaan laitetaan vettä kun sitä laitetaan, mutta yleensä vain puhtaalla pannulla, koska se on pestynä siellä vaatehuoneessa odottmassa vieraita jotka ei ymmärrä hyvän ja pikakahvin päälle.
Hiulaan pannun kevyesti vedellä ennen jokaista kahvin keittoa ja kaadan sillä pannulla vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun vaan pidä. Mulla on puhdas kahvipannu. En mä viittis ees paskaseen pannuun sitä kahvia keittää.
En minäkään. Kuinka sulle tuli edes mieleen kahvipannuun ulostaminen?!
Erillisellä mittakanulla kaadan veden, tulee aina oikea määrä 2 mukillista varten.
Erillisellä myös.