Kaadatko vedet kahvinkeittimeen pannulla vai erillisellä vesikannulla/astialla?
Pannulla kaataminen kuulemma ei ole hyvä juttu, koska pannuun jäävät rasvajäämät tukkivat kahvinkeittimen putkiston, jonka läpi vesi virtaa kuumetessaan. Itse olenkin kaatanut jo vuosikaudet erillisellä vesikannulla vedet keittimeen.
Mites teillä?
Kommentit (25)
Joskus aikoinaan kun oli halpiskeittimiä, kaadettiin ihan vaan sillä keittimen omalla pannulla. Sitten kun saatiin lahjaksi vähän kalliimpi keitin ja joka tuutista varoiteltiin että keitintukkeutuujanaapurihuutaajakaikkikuolee!!!!!josomallapannullamittaat, alettiin käyttämään erillistä mittakippoa. En ole kyllä huomannut mitään eroa näiden kahden tavan välillä, mutta on vaan jotenkin "jäänyt päälle" tuo erillisellä kipolla mittaaminen.
Erillisellä tietenkin.
Ne jotka väittää että pannu on puhdas = pesette sen siis joka kerta aineilla?
Voi helposti kokeilla keittää kahvit, huuhdella pannu vesihanan alla "puhtaaksi" kuumalla ja silti siitä irtoaa paperiin mönjää kun kunnolla pyyhkii.
Aika epäluotettava emäntä olet sinä joka miehen poissaollessa sotkee pannulla keitintä, onko niin vaikeaa? Kertoo vaan ettet kunnioita ja välitä miehesi toiveista kun noinkaan pientä asiaa et voi noudattaa.
Kotona aina erillisellä, töissä samalla.Koska en juo työpaikalla kahvia.
Erillinen vesikannu on ehdoton.
Enää en osta keitintä, jossa suodattimen puolelta vuotaa kahvia vesisäiliöön. Näin käy kun pannu ei ole paikoillaan jolloin tippalukko ei avaudu. Tällaisia insinööriyden helmiä olen nähnyt useita.
Olisi mielenkiintoista vielä pannusta kaadetusta vedestä näyte jonnekin labraan, jossa katsoisivat paljonko sitä rasvaa oikeasti on veden mukana. Itse huuhtelen pannun kuumalla vedellä aina viimeisen kupillisen jälkeen. Ja sitten kaadaan keittimeen kylmää vettä pannulla. Se rasvan määrä ei voi olla mitenkään merkittävä. Kohta 20 vuotta on ihan peruskeitin jauhanut ja ei ole tullut mitään ongelmia.