Te, joilla tulee autossa huono olo esim. lukiessa
Tuleeko huono olo myös autoa ajaessa? Olen hankkimassa ajokorttia tällä hetkellä (ei ole vielä ollut ajotunteja) ja mulla tulee huono olo todella herkästi autossa. Mietin miten käy ajaessa, kun päätä pitää käännellä koko ajan ja tarkkailla ympäristöä.
Kommentit (15)
Voin iloksesi ilmoittaa, että ei tule ajaessa! Kärsin aikanani jatkuvasta matkapahoinvoinnista ja pitkille matkoille söin lääkettä sitä helpottaakseni. Lukeminen ei olisi tullut autossa ikinä kuuloonkaan.
Nykyään olen aina kuski, eikä pahoinvointia vuosiin!
Ei tule pahoinvointia ajaessa, mutta kyydissä edelleen - myös etupenkillä, jos erehdyn näpräämään kännykkää tai lukemaan. Jopa 12 h matkat onnistuvat kunhan saan ajaa itse.
Olen aina kärsinyt matkapahoinvoinnista ja esim 3D-elokuvienkin katsominen yököttää. Ajan mielelläni itse tai sitten on pakko istua etupenkillä ja bussissa tai junassa ehdottomasti kasvot menosuuntaan. Pitemmille matkoille otan lääkkeen, mutta ne väsyttävät aika ikävästi.
Mietin tuota yhteyttä asentohuimaukseen kun mitään varsinaisen asentohuimauksen oiretta minulla ei ole. Toisaalta puolisolla on välillä asentohuimausta ja hän ei taas mitenkään kärsi matkapahoinvoinnista.
Ei tule autolla ajaessa, muuten tulee jos teen mitä muuta tahansa kuin katson tietä. Tai jos tie on mutkainen.
Ei tule itse ajaessa :) todella harvinaista, että tulisi silloinkin huono olo, joten luultavasti turhaan murehdit.
Onpa "mukavaa" että on muitakin jotka kärsivät matkapahoinvoinnista. Olen jo nelikymppinen ja edelleen voin huonosti busseissa, laivoissa, veneissä, lentokoneessa.... Aina saa olla selittämässä muille tätä ongelmaa. Nuorena häpesinkin. Onneksi on lääkettä siihen! Itse ajaessa en voi huonosti.
Huh, toivottavasti siis pelkään turhaan. En pysty autossa katsomaan edes karttaa ja puhelimella en voi olla kuin hetken (vaihdan biisiä jos kuuntelen musiikkia). Todella ärsyttävää, pitkillä automatkoilla olisi mukava vaikka opiskella :/
-ap
En ole kuullut kenestäkään, jolla tulisi autoa ajaessa matkapahoinvointia. Mutta tiedän kyllä monia itseni mukaanluettuna niitä,joilla tulee kyydissä enemmän tai vähemmän huono olo.
Aja siis rohkeasti vaan ajokortti niin matkatkin menevät tulevaisuudessa mukavammin!
Autokoulussa oli tästä puhetta, noin 99% ei tunne matkapahoinvointia kun ajavat itse, vaikka muuten olisivatkin herkästi pahoinvoivia. :)
Ei tosiaankaan tule ajaessa huono olo. Kyydissä en pysty hetkeksikään siirtää katsetta tiestä tai siis oikeastaan horisontista, mutta ajaessa ei mitään merkkejä huonosta olosta. Olen jo 58 ja aina vaan kärsin matkapahoinvoinnista ja merisairaudesta pienessäkin keinutuksessa. Jopa liukuportaissa ja hississä voi tulla paha olo, mutta pitkienkin matkojen ajaminen sujuu ongelmitta.
Sama kuin muilla, mullakaan ei tule paha olo ajaessa. Matkustajana tulee niin kova pahoinvointi että välttelen autolla matkustamista jos en itse voi ajaa. Olen tätä ihmetellyt monesti. Olisi mielenkiintoista tietää mistä johtuu. Siis vaikka istuisin etupenkillä ja katselisin ikkunasta eteenpäin, voi tulla paha olo jos en aja. Takapenkillä paha olo tulee ihan aina.
Itse oksensin automatkoilla vielä teini-iässä enkä nykyäänkään pysty tekemään mitään autossa. Ajaessa ei ole koskaan tullut matkapahoinvointia. Minulla on ollut myös asentohuimausta eikä sillä ole mitään tekemistä matkapahoinvoinnin kanssa.
Minulle ei tule, kun itse ajan. Tosin ei tule etupenkilläkään, jos pidän katseen tiessä ja kuski ajaa rauhallisesti.
Googlaa Tapani Rahko ja asentohuimaushoito, tuohon saa apua.