G: Millä nimellä kutsut ruokaa, johon tulee makaronia ja jauhelihaa sekoitettuna?
Olen kuullut puhuttavan makaronimössöstä ja makaronivikkelästä, mutta mitä muita variantteja on?
Bonuksena voit kertoa halutessasi esim. maa- tai paikkakunnan, jos näissä onkin joku alueellinen ero.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee tuota. Mieluummin makaronilaatikkoa, on maukkaampaa, eikä teetä työtä kuin reilun minuutin verran enemmän.
Minuutti uunissa, jo vain.
70-luvulla tuota syötiin nimellä Mustalaisen muhennos. On nykyään varmaan kielletty nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee tuota. Mieluummin makaronilaatikkoa, on maukkaampaa, eikä teetä työtä kuin reilun minuutin verran enemmän.
Minuutti uunissa, jo vain.
Sori, tarkoitit työtä, et valmistusaikaa.
Vierailija kirjoitti:
makaroonimössö ja keski-suomi :D
Keski-Suomi on ihan uusi nimi tuolle ruoalle...
Makaronia ja jauhelihaa. Pirkanmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun aina ei ole sitä tunnin paistoaikaa siihen päälle...
Juuri tästä syystä oon kuullut sille tamperelaisilta perhetyöntekijöiltä (niitä, jotka oikeasti tulivat auttamaan, nykyään kotiapu??) nimen rosvopata.
Rosvotaan syötäväksi ilman uunipaistoon käytettyä aikaa. Ja siinä tilanteessa kelpo eväs. Mieluummin tätä kuin roiskeläppäpitsaa lapselle, todellakin.
Pirjo tuli kylään-pata. Sysmä - Suopelto.
Huljunmulju meillä. Josko joku nyt kertoisi mistä nuo nimitykset pääkallopa(s)ta ja nistipa(s)ta tulevat?
Kiittää utelias.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Putkimiehen oksennusta. Tämän termin opin Kämpin kokilta.
Putkimiehenoksennus on ainakin täällä päin ollut aina sitä kun perunamuusi+jauheliha laitetaan vuokaan ja paistetaan uunissa....
Miksi tässä ketjussa on niin paljon pirkanmaalaisia?
Mutta asiaan. Lahdessa kai useimmiten makaronimössö, köyhis, nistipata tai makaronipönttö. Muissa hikiöissä en tämmöistä paskaa ole kohdannut kenenkään tekevän, joten tältä osin analyysit jäävät tähän.
Räppisotkua se on!
Terveisiä Lapista.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Putkimiehen oksennusta. Tämän termin opin Kämpin kokilta.
Putkimiehenoksennus on ainakin täällä päin ollut aina sitä kun perunamuusi+jauheliha laitetaan vuokaan ja paistetaan uunissa....
Tuo on pilkkumuusi täälläpäin.
Pulimössöö