Mikähän mun kurkkua vaivaa? (kuva)
Näyttääkö normaalilta? Näettekö tuolla rakkuloita tai jotain?
https://aijaa.com/cNm01f
On ollut jo pitkään yskää ja kurkkukipua. Olen käynyt sairaanhoitajalla, lääkärillä, nenä- kurkku erikoislääkärillä ja mitään ei löydy.
Kommentit (34)
Kyllä risat näyttää normaalilta,mutta "takaseinässä" olevat rakkulamaiset muutokset näyttävät muulta.
Mun kurkku on koko ikäni näyttänyt tolta. Usein kurkkukipua ollut lapsesta asti, lääkärit sanoneet, että nielurisat voi olla tollaset rosoiset, bakteerit tarttuu niihin helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kurkku on koko ikäni näyttänyt tolta. Usein kurkkukipua ollut lapsesta asti, lääkärit sanoneet, että nielurisat voi olla tollaset rosoiset, bakteerit tarttuu niihin helpommin.
Eli kannattaa sit varmaan desinfioida usein, jos bakteerit pesiytyy helposti. Pitäiskö käydä ostaa jotain kossua kurkkua varten, heh -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan samanlaisia, ollut jo monta vuotta, eikä ole lääkäritkään mitään sanoneet eikä esim. nieluviljelyiden yhteydessä ole kukaan ihmetellyt...
Olen päätellyt että ei varmaan ole ainakaan mitään ihan tappavaa, kun tässä vielä kirjotellaan
Mutta onko sulla kurkku kipeä? Mulla alkaa mennä hermo, koska harrastan laulamista. Ei se muuten niin paha vaiva olisi. Ap
Unohdin tosiaan sanoa, että mulla ei oo kyllä mitään kipua kurkussa, pelkästään tollasia rakkuloita. Nyt kun aloin googlailla niin tulin jo siihen tulokseen että tää on joku kurkunpään syöpä tai muu tappava tauti 😂 mutta toivon että jotain muitakin oireita olis sit ollut
Laita suolaa veteen ja kurlaile silloin tällöin.
On kikkeli tainnut käydä suussa muutaman kerran?
http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2015/19/duo12462 tuossa on tietoa HPV infektioista.
Kannattaa myöskin pyytää omalta lääkäriltä yskän ja kurkkukivun jatkuessa lähete ruokatorven ja mahalaukun tähystykseen. Siellä selviää onko esimerkiksi juuri refluksia.
Kurkkua voi myös kurlailla betadine suuvedellä jota saa apteekista.
Mulla on samanlaista ja ajoittaista kurkkukipua usein. En osaa auttaa, mutta... Söin kerran kefexin kuurin muuhun vaivaan ja se auttoi useamman kuukauden kurkkuun, mutta sitten vaiva palasi. Olisko tosiaan hpv, sitä olen itse epäillyt myös.
Vierailija kirjoitti:
Doctor kirjoitti:
Noi on HPV infektion aiheuttamia muutoksia.
Sitä kans mietin - ap
Hyi. Jos on niin sun kannattaa olla tarkkana sen nielun kanssa, voi tulla nielusyöpä.
Mullakin on kurkku ollut kipeä yli 3 viikkoa! Nielu on kylläkin tulipunainen ja kitarisat aivan turvonneet. Joku virus kuulemma.
Ps luulin otsikosta että oot kaupasta ostanut oudon kurkun :D
T 31
Nostan keskustelua kun kurkku on taas pirun kipee!
Klamydiatestin siitä otatin joku aika sitten ja oli negatiivinen. Oon kyllä melko varma että siellä elää joku herpes tai papillooma, koska miks näin useasti olis virustulehduksia. Mutta siihen ei nyt sitten oikein auta kuin toivottavasti aika, kai.. Ap
Enempi tuo näyttää tomaatilta kuin kurkulta.
Lääkärit eivät yleensä kommentoi näkyviin HPV muutoksiin kovinkaan useasti,koska ne ovat yleensä melko vaarattomia ja häviävät yleensä yksinään. Poikkeuksena on nämä korkean riskin aiheuttamat muutokset mitkä hoidetaan ellei yksin häviä tietyssä ajassa tai alkavat näyttämään pahanlaatuisilta.