27v poikani on nyt pahassa kusessa
Hänellä on monen kuukauden vuokrat rästissä, työmarkkinatuki katkaistu, käyttää asumistukensa ihan muuhun kuin vuokran maksamiseen, väärinkäyttää alkoholia, vaipui alkoholipsykoosiin ihan hiljattain (on saanut kerran aiemmin jo deliriumin), pisti asunnossaan paikat niin pahasti paskaksi että sai häädöt ja niin isot vahingonkorvaukset, ettei pysty niitä maksamaan.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Onko tuota jatkunut kauankin?
Deliriumin hän sai vajaa pari vuotta sitten, jonka jälkeen oli kuivilla yli vuoden, mutta nyt on taas ajautunut ryyppäämään. Työelämässä ei ole ollut vuosiin ja kärsii paniikkihäiriöstä.
Voisko johtua elämäntavoista?
Paniikkihäiriökö voisi johtua elämäntavoista? Minä taas veikkaan, että toisinpäin. Että pojalla on ollut paniikkihäiriö ensin ja sitten hän on ruvennut omatoimisesti "lääkitsemään" sitä viinalla.
Viina ei kuitenkaan ole oikea lääke tässäkään tapauksessa, sillä tunnetusti se yleensä pahentaa oireita. Lisäksi tulee uusia vaivoja, kuten tässä täydellinen syrjäytyminen työelämästä ja lopulta delirium seurauksineen..
Vierailija kirjoitti:
Minnesota-hoito (päihdehoitopaikka Lapualla) on auttanut paljon pahemmassakin jamassa olleita. Tehokkaasti.
Se vaan, että ketään ei voi auttaa väkisin.
Tehokaskaan hoito ei auta, jos oma motivaatio puuttuu kokonaan. Alkoholistin pitää itse haluta raitistumista, ennen kuin mikään hoito auttaa.
Hänen pitää joutua pohjalle ja haluta itse pyytää apua. Ei kannata mahdollistaa itsetuhoista käytöstä.
Ylläpidät sitä elämäntapaa, että kadulla voi kävellä ilman narkkarijengin päälle käymistä ja sitä, ettei kaupoista varasteta jatkuvasti.