Miten kukaan voi ostaa vaatteita kirpputoreilta?
Olen ollut kirpputorifani ja myynyt kymmeniä ja taas kymmeniä kiloja vaatteita kirpputoreilla. Nyt kävin vuosikausien tauon jälkeen itsepalvelukirpputorilla ja järkytyin. Kauhtunutta, surullista, haisevaa, harmaata tavaraa. Jopa lastenvaatteet tuntuivat olevan jo moneen kertaan käytettyjä. Miten on mahdollista, että tarjonta on huonontunut näin paljon? Aiemmin kirpputorille saattoi vain mennä ja tehdä upeita löytöjä, kuin uusia ja niin paljon, että jotain piti jättää ostamatta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet lempivaatteistani olen löytänyt kirpparilta. Toisaalta siitä on kyllä aikaa, kun olen viimeksi kirpputorilla käynyt. Onhan tuo nimikin KIRPPUtori sangen epäilyttävä.
Mistä nimitys tulee?
Nimitys viittaa pieneen hintaan eli kirppuun. Itse ainakin tehnyt tällä viikolla hyviä löytöjä: Hyväkuntoisen Friittalan talvinahkatakin hintaan 4€ ja Vilan kesäisen topin 3€ sekin uudenveroisessa kunnossa.
Samaa minäkin olin tulossa kysymään. Kirpputorien tarjonnassa on valtavia eroja eri paikkakunnilla. Säästövinkeissä kehotetaan usein hankkimaan vaatteet kirppareilta. Se onnistuu lähinnä isoissa kaupungeissa. Pienillä paikkakunnilla kirpparien tarjonta on niin surkeaa, että alasti sitä joutuisi kulkemaan, jos jättäytyisi kirpparien varaan.