Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi ostaa vaatteita kirpputoreilta?

Vierailija
15.04.2018 |

Olen ollut kirpputorifani ja myynyt kymmeniä ja taas kymmeniä kiloja vaatteita kirpputoreilla. Nyt kävin vuosikausien tauon jälkeen itsepalvelukirpputorilla ja järkytyin. Kauhtunutta, surullista, haisevaa, harmaata tavaraa. Jopa lastenvaatteet tuntuivat olevan jo moneen kertaan käytettyjä. Miten on mahdollista, että tarjonta on huonontunut näin paljon? Aiemmin kirpputorille saattoi vain mennä ja tehdä upeita löytöjä, kuin uusia ja niin paljon, että jotain piti jättää ostamatta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Tuntuu että vaatteet on kaivettu jostain vintiltä siivouksen yhteydessä ja 20v vanhoja..

Vierailija
2/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiset käyttää vaatteet nykyään loppuun, mikä on järkevä suuntaus. Toinen asia voi olla heikentynyt laatu, eli vaatteet hajoaa nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukirppareilla vaatteet tuntuu kyllä olevan hirveetä skeidaa. Fidoissa ja SPR:n kirpputoreilla tuntuu olevan laadukkaampaa. Menevät siellä tosin varmaan tiukemman seulan läpi.

Vierailija
4/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lempivaatteistani olen löytänyt kirpparilta. Toisaalta siitä on kyllä aikaa, kun olen viimeksi kirpputorilla käynyt. Onhan tuo nimikin KIRPPUtori sangen epäilyttävä.

Vierailija
5/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiä on moneen lähtöön. Joissain on paljon nyppyyntyneitä, kulahtaneita rytkyjä joista myyjät pyytää enemmän kuin uudet vastaavat maksaa hyvässä alennusmyynnissä, toiset on täynnä siistejä vaatteita joista moni maksaa alle euron.

Vierailija
6/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lempivaatteistani olen löytänyt kirpparilta. Toisaalta siitä on kyllä aikaa, kun olen viimeksi kirpputorilla käynyt. Onhan tuo nimikin KIRPPUtori sangen epäilyttävä.

Mistä nimitys tulee?

Vierailija
7/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin pitkästä aikaa kirppareilla, ja yllätyin positiivisesti. Lapsille löytyi hyvät kevättakit, itselleni kesäksi jakku ja mekko täyttä pellavaa. Lisäksi löysin toppahousut, joita olin tuloksetta talvella etsinyt ja ehtinyt jo ostaa kaupasta kymmenkertaisella hinnalla. No nyt kahdet toppahousut, joista kirpparilta ostetut selvästi paremmat.

En osta mitään, missä on käytön jälkiä, poikkeuksena hyvin sisään ajetut farkut ja nahkavaatteet & -laukut.

Vierailija
8/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat löydöt tekee nykyään nettikirppiksillä. On vähän tai jopa ei lainkaan käytettyä (merkki)vaatetta edullisesti, kun tietää mistä etsiä.

Vierailija
9/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nimitys tulee?

Kirpputori on saanut nimensä vanhoissa vaatteissa usein olleista kirpuista.

Vierailija
10/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paikkakuntaa tämä aloittaja tarkoittaa? Helsinkiä vai mitä?

Vierailija
11/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä. Kirppiskaasu salpaa hengitykseni jo ovella, ihan oikeasti.

Vierailija
12/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorille on asiallista viedä vain uudenveroisia vaatteita. Muut Uffin laatikkoon tms.

Vierailija
13/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kirppiksiltä saa paljon hyväkuntoisia vaatteita sopuhintaan. Jos on valmis käyttämään enemmän aikaa kiertelyyn, kaapit saa varmasti täyteen kivoja vaatteita pikkurahalla. Kontti, UFF ja vastaavat on sen sijaan järkyttävän kalliita.

Vierailija
14/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin!

Vierailija
15/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nimitys tulee?

Kirpputori on saanut nimensä vanhoissa vaatteissa usein olleista kirpuista.

Hieno ranskalainen keksintö: marché aux puces.

Vierailija
16/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihmiset käyttää vaatteet nykyään loppuun, mikä on järkevä suuntaus. Toinen asia voi olla heikentynyt laatu, eli vaatteet hajoaa nopeammin.

Varmasti näin. Ja lisäksi kierrätetään kierrätettyä paljon. Ostetaan itse käytettynä ja myydään taas eteenpäin kun jää pieneksi. Ymmärrettävää kun rahat tiukalla. Ruokaa on pakko ostaa kaupasta mutta lähes kaiken muun saa käytettynä murto-osalla uuden hinnasta. Jos on tarpeeksi köyhä on tingittävä vaikka niiden vaatteiden kunnosta jos ei parempaa halvalla löydy.

Vierailija
17/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti näin. Ja lisäksi kierrätetään kierrätettyä paljon. Ostetaan itse käytettynä ja myydään taas eteenpäin kun jää pieneksi. Ymmärrettävää kun rahat tiukalla. Ruokaa on pakko ostaa kaupasta mutta lähes kaiken muun saa käytettynä murto-osalla uuden hinnasta. Jos on tarpeeksi köyhä on tingittävä vaikka niiden vaatteiden kunnosta jos ei parempaa halvalla löydy.

Ihan oikeasti en usko, että kukaan Suomessa on niin köyhä, että joutuisi ostamaan kirppikseltä rääsyä, koska ei ole varaa parempaan kirppisvaatteeseen.

Ennemminkin kyse on siitä, että ihmiset ovat sokeita omien rääsyjensä kunnolle. Siksi siitä rääsypaidasta pyydetään pokkana kymppiä, vaikka viereisessä loosissa on siisti vastaava tuote parilla eurolla.

Vierailija
18/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tehty kivoja löytöjä halvalla, on vain nähtävä vaiva etikkavesiliotuksesta.

Vierailija
19/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvulla valmistettuja rättejä ei ole tehty kestämään. Ei niitä kukaan ostakaan.

1900-luvulla laatu oli aivan eri tasoa.

Vai miten luulet, että esim. 50-60-lukujen vaatteita on ylipäänsä olemassa enää?

Suurin ongelma vintage-vaatteiden käytettävyyden suhteen tuppaa olemaan se, että me emme mahdu niihin. Olemme niin lihavia.

Vierailija
20/22 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-luvulla valmistettuja rättejä ei ole tehty kestämään. Ei niitä kukaan ostakaan.

1900-luvulla laatu oli aivan eri tasoa.

Vai miten luulet, että esim. 50-60-lukujen vaatteita on ylipäänsä olemassa enää?

Suurin ongelma vintage-vaatteiden käytettävyyden suhteen tuppaa olemaan se, että me emme mahdu niihin. Olemme niin lihavia.

Ei 50-60-luvuilta juuri olekaan arkivaatteita juuri säilynyt, koska ne pidettiin loppuun. Se, mitä me vintageksi kutsumme, on enimmäkseen juhlavaatteita ja lähinnä hyvin pieniä tai hyvin suuria kokoja. Silloin tällöin voi putkahtaa esiin jokin vaatekaupan loppuvarasto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi