Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ole jotenkin painajaismaisen unen omaista se, että saadakseen työttömyyskorvausta pitää olla töissä?

ajankohtainen kakkonen
15.04.2018 |

Tämähän on kuin jostain Kafkan romaanista. "Koska et ole ollut töissä 18 tuntia tarkastelujaksolla, et saa työttömyyskorvausta, lausui kasvoton byrokraatti viraston kolkoilla käytävillä, napauttaen kantapäänsä yhteen ja kadoten joihinkin lukemattomista toisiaan muistuttavista suljetuista huoneista."

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, antakaa rahaa, lisää rahaa, makaan sohvalla

Vierailija
2/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullummaksi asian tekee että aktiivisuus pitää osoittaa 9 euron orjana. Halpatyövoimaa joita ei etuudet koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai koska et tienannut työttömänä olessasi töilläsi vähimmäispalkkaa, et saa korvausta.

Mitä tekemistä aktiivisuuden kanssa on sillä paljon tienaa?

Rehkit 18 tuntia työttömänä koirankakan syöjänä yrityksessä "Koirankakan syönti Oy" ja tienaat 5 e tunnissa, ei käy, ei kelpaa.

Mutta jos 18 tuntia tuijotat seinää firmassa "Lököloma tmi" ja tienaat siitä 9, 5 e, niin sitten olet aktiivisempi ja se käy.

Sinulla on firma itselläsi, "Purkanraaputtajat ky". Teet 150 tuntia kuussa, ja saat palkkaa 150 e. Et täytä aktiivisuusehtoa.

Vierailija
4/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä jo ainakin kolmas (neljäs?) avaus tänään, jossa sama tyyppi ulisee kun täytyy hakee ja etsiä töitä, ja yhteiskunta kyykyttää kun mulle ei mikään riitä. Ihan katastrofi, entäs jos mä joudunkin töihin. Mä en haluu!

0/5

Vierailija
5/5 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä jo ainakin kolmas (neljäs?) avaus tänään, jossa sama tyyppi ulisee kun täytyy hakee ja etsiä töitä, ja yhteiskunta kyykyttää kun mulle ei mikään riitä. Ihan katastrofi, entäs jos mä joudunkin töihin. Mä en haluu!

0/5

Kuinkas monta vuotta niitä olemattomia töitä täytyisi hakea? Lopun ikää? Kerropa vaikka yksikin syy miksi kyvykkään ihmisen pitäisi tanssia pillisi mukaan. Sen verran rajaan että ei, sinä et maksa hänen elämistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi