Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku nainen ei viittonut bussille pysähtymismerkkiä, sitten suuttui kun bussi ajoi ohi? Pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
14.04.2018 |

Olen viime aikoina kiinnittänyt tuohon huomiota. Mitä ihmettä? Yksi päivä aamulla varmaan kahdella bussipysäkillä (josta ajaa useita eri busseja ohi) ihmisiä seisoi paljon, KUKAAN niistä ei viittonut. Sitton kun bussi oli melkein pysäkin kohdalla ajamassa ohi niin osa näistä pysäkillä olevista alkoi liikehtiä hermostuneesti, siihen tyyliin että oho bussi menikin ohi. Ja tänään sama juttu kun tulin äsken kaupungilta. Bussi oli lähestymässä pysäkkiä ja joku nainen seisoi pysäkillä bussikortti kädessään. Ei tehnyt elettäkään heilauttaakseen kättä. Kun bussi oli jo kohdalla ajamassa kovaa vauhtia ohi niin tää nainen levitti kätensä silleen "mitä vithtua miksi et pysähtynyt" -tyylillä.

MITÄ HIT-SIÄ OIKEASTI :D Ei se bussi tietenkään pysähdy jos kukaan pysäkillä ei heilauta kättä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Paljon yleisempää on, että pysäkillä seisoo parikymmentä ihmistä ja bussin lähestyessä kymmenen tyyppiä heiluttaa pysähtymismerkkiä käsi ojossa.

Vierailija
22/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan näkee lähes päivittäin. Kuskien pitäisi vaan kylmästi ajaa ohi, jos kukaan ei näytä merkkiä selvästi ja tarpeeksi kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin bussikuski,en varmaan alkais arveleen kenenkään kehonkieliä.Tosin tämä keskustelu taitaa olla virnuilua.Kuskilla on siinä liikenteessä sompailussa,auton ohjaamisessa ja rahastuksen hoitamisessa niin paljon hommaa,että kuka ei viittaa,seiskööt vaikkatuomiopäivään saakka.

Mun mies on toiminut linja-auton kuljettajana,ja hän on kyllä kertoillut,millaisia torveloita on matkaan mahtunut.

Mutta siitä viittamistavasta sanoisin,että lapsellisimman näköisä on ne jotka heiluttavat kättään ylös alas ylös alas.Taannointässä kun joka aamu odottelin töihin mennessä bussia,mua aina nauratti yksi nuori nainen.Seisoi kuin pikkulikka tien reunassa ja heilutti tuota ylös alas ylös alas,siitä asti kun bussi kaukaa näkyi.

Se nopea vilautus ei myöskään ole järkevää.Kuski sattuu katsomaan muualle sillä hetkellä,niin tolpalle jäät.Itse pidän kättä viistosti pystyssä kunnes bussi vilkuttaa....ja kaikilla on hyvä mieli.

Vierailija
24/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulubussikaan täällä maalla ei ymmärrä pysähtyä koululaisen kohdalla, jos käsi ei tarpeeksi ripeästi nouse.

Vierailija
25/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina vilkutan bussikuskille ja isken silmää. Pysähtyy joka kerta.

Vierailija
26/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, nää on niin ärsyttäviä. Ihmisillä on niin eri tyylejä pysäyttää bussi. Mä en tiedä kumpi ärsyttää enemmän. Se, kun viittoo sillä kädellä ylös alas niin pitkään kunnes se bussi melkein osuu siihen käteen vai se, kun kerran salaman nopeasti huitaistaan kädellä, jolloin jos kuski on hetkenkin katsonut muualle kuin pysäkillä seisoviin ihmisiin, eli huomioinut liikennettä, niin ei välttämättä ehdi edes huomata. Ja ilmeisesti mulla ei ole suurempia ongelmia kun saan tästäkin ärsytyksen aiheen... 😂

Mä en tee noista kumpaakaan, vaan pidän käden pystyssä niin kauan, kunnes bussi vilkuttaa kääntyvänsä pysäkille.

Vierailija
27/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti suomalainen tapa tämä bussin pysäyttäminen!

Kaikkialla muualla ne pysähtyy aina.

28/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joku eukko hesassa sanonut että näytin liian aikasin pysähtymismerkkiä. Joo tuolta se 41 linjan bussi tulee risteyksestä ja heti risteyksen jälkeen on pysäkki.

Vierailija
29/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa bussit pysähtyvät aina, jos pysäkillä on ihmisiä. Ihan ilman että kukaan viittoo. Tämä tosin vaatii sen, että bussiin voi mennä sisään muualtakin kuin etuovesta ja ettei jokaisen tarvitse esittää bussilippuaan kuskille. En käsitä, miksei suomessa toimita näin, nopeuttaisi bussimatkustamista huomattavasti.

Vierailija
30/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskit eivät aina tervehdi silmälasipäisiä naisia.

Vierailija
31/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maalta, jossa kulkee vain yksi linja, joka pysähtyy ilman viittomista, mutta kyllä mä silti ymmärrän kaupungissa viitata bussille. Pari ekaa kertaa Turussa tosin alkoi tuskanhikikarpalot valua, kun seisoin vilkkaan kadun varrella pysäkillä, huomasin että kaksi bussia lähestyy aivan peräkanaa ja halusin pysäyttää sen jälkimmäisen. :D

Vierailija
32/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina vilkutan bussikuskille ja isken silmää. Pysähtyy joka kerta.

Mä näytän etupyllyä

Vierailija
33/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa ei pysähtyny matkakeskuksen pysäkillä, missä oli paljon ihmisiä. Siis kaupungin vilkkaimmalla pysäkillä. :P

Jos kukaan ei viittonu niin ihan oikein. Haha

Vierailija
34/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli ranskalainen? Ranskassa bussille ei tarvi viittoa, bussi pysähtyy aina jos pysäkillä on porukkaa.

Vierailija
35/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa mitä kävi pysäkkivaltterille. Ketään ei ole kohdeltu huonommin.

Vierailija
36/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuin tossa alkuviikosta etupenkillä bussissa joka meni maakunnasta Helsinkiin ja näin että yks nainen heilautti kättään kun bussi oli vielä aika kaukana tulossa ja ilmeisesti kuljettaja ei nähny sitä, nainen luuli että kuljettaja olis nähny ja sitten viime tinkaan heilautti kättään uudestaan.

Vierailija
37/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viittonut bussille Hakaniementorilla - bussi ajoi ohi.

Olen viittonut bussille Kaisaniemessä ja bussi ajoi ohi.

Olen viittonut törkeässä pakkasessa bussille Arabiassa. Laskin käteni kuljettajan mielestä liian aikaisin, joten hän ajoi ohi. Tuijotin tyhjällä pysäkillä bussin perään, joten kuljettaja peruutti takaisin pysäkille ja haukkui minua seuraavat 10 minuuttia siitä, että laskin käteni liian aikaisin pysäkillä. Olin 42-vuotias ja tilanne raivostutti minua.

Hyvä, että kuljettaja oli iloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän