Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku nainen ei viittonut bussille pysähtymismerkkiä, sitten suuttui kun bussi ajoi ohi? Pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
14.04.2018 |

Olen viime aikoina kiinnittänyt tuohon huomiota. Mitä ihmettä? Yksi päivä aamulla varmaan kahdella bussipysäkillä (josta ajaa useita eri busseja ohi) ihmisiä seisoi paljon, KUKAAN niistä ei viittonut. Sitton kun bussi oli melkein pysäkin kohdalla ajamassa ohi niin osa näistä pysäkillä olevista alkoi liikehtiä hermostuneesti, siihen tyyliin että oho bussi menikin ohi. Ja tänään sama juttu kun tulin äsken kaupungilta. Bussi oli lähestymässä pysäkkiä ja joku nainen seisoi pysäkillä bussikortti kädessään. Ei tehnyt elettäkään heilauttaakseen kättä. Kun bussi oli jo kohdalla ajamassa kovaa vauhtia ohi niin tää nainen levitti kätensä silleen "mitä vithtua miksi et pysähtynyt" -tyylillä.

MITÄ HIT-SIÄ OIKEASTI :D Ei se bussi tietenkään pysähdy jos kukaan pysäkillä ei heilauta kättä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, nää on niin ärsyttäviä. Ihmisillä on niin eri tyylejä pysäyttää bussi. Mä en tiedä kumpi ärsyttää enemmän. Se, kun viittoo sillä kädellä ylös alas niin pitkään kunnes se bussi melkein osuu siihen käteen vai se, kun kerran salaman nopeasti huitaistaan kädellä, jolloin jos kuski on hetkenkin katsonut muualle kuin pysäkillä seisoviin ihmisiin, eli huomioinut liikennettä, niin ei välttämättä ehdi edes huomata. Ja ilmeisesti mulla ei ole suurempia ongelmia kun saan tästäkin ärsytyksen aiheen... 😂

Vierailija
2/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kulkevat normaalisti ratikalla. Itse törmään usein ihmisiin, jotka eivät junaan tullessa/siitä poistuessa osaa painaa nappia, luulevat että avautuvat itsestään. Ovat ilmeisesti metrokulkijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei dösä voi pysähtyä ainakin isommilla pysäkeillä vaikkei kukaan viittoiskaan? Varmaan aika harvoin käy niin että kukaan ei tuu kyytiin, ja jos niin käy niin siinä menettää aikaa puoli minuuttia, kun voi lähteä sit heti menemään. Silkkaa vittuilua ettei pysähdytä.

Vierailija
4/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Landella ei kuulemma tarvitse viittoa, bussi pysähtyy aina, jos pysäkillä on ihmisiä. Nämä ihmiset eivät varmaan ole tajunneet,  että koska samalla pysäkillä pysähtyy monta eri linjaa, niin bussit eivät pysähdy ollenkaan ilman viittilöintiä. 

Vierailija
5/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa ei pysähtyny matkakeskuksen pysäkillä, missä oli paljon ihmisiä. Siis kaupungin vilkkaimmalla pysäkillä. :P

Vierailija
6/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys paistaa läpi

Vierailija
7/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa. Ole koskaan törmännyt moiseen. Terv. paakaupunkiseutulainen

Vierailija
8/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen prinsessa enkä alistu kättä heilauttamaan.

Vierailija
9/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei dösä voi pysähtyä ainakin isommilla pysäkeillä vaikkei kukaan viittoiskaan? Varmaan aika harvoin käy niin että kukaan ei tuu kyytiin, ja jos niin käy niin siinä menettää aikaa puoli minuuttia, kun voi lähteä sit heti menemään. Silkkaa vittuilua ettei pysähdytä.

Mun matka-aika on pidentynyt 10-15min aiempaan verrattuna kun bussi nykyään pysähtelee joka pysäkillä. Se kertaantuu matkan aikana ja kas tossa lopputulos

Vierailija
10/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehtova elämä teillä...

Vierailija
11/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkosta vittuilua niitä kyydissä olevia kohtaan pysähdellä joka pysäkille, vain jotta sun ei tartte liikauttaa kättäs.

Vierailija
12/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun matka-aika on pidentynyt 10-15min aiempaan verrattuna kun bussi nykyään pysähtelee joka pysäkillä. Se kertaantuu matkan aikana ja kas tossa lopputulos

Siis pysähtyykö se 15 kertaa ilman että kukaan tulee kyytiin tai jää kyydistä pois? Noita ohiajoja tapahtuu ehkä 1–2 pysäkillä linjan varrella, eikä niitäkään joka vuorolle. Tuskin niistä 15 minuuttia tulee säästöä matka-aikaan.

Vierailija
13/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkosta vittuilua niitä kyydissä olevia kohtaan pysähdellä joka pysäkille, vain jotta sun ei tartte liikauttaa kättäs.

Pysäkit pitää sijoittaa siten että matka pysyy aikataulussa vaikka joka pysäkillä viitottais ja heiteltäis kärrynpyöriä päästäkseen kyytiin.

Vierailija
14/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kehtaa alkaa kättä heiluttamaan siinä kuin joku koululainen. Pitäisi bussikuskin tajuta kehonkielestä, että siinä on ihmisiä tulossa kyytiin.

Vierailija
15/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei niillä ole tiukkoja aikatauluja ja vaihtelevia liikennetilanteita.

Blondit asialla.

Vierailija
16/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei niillä ole tiukkoja aikatauluja ja vaihtelevia liikennetilanteita.

Blondit asialla.

siis onko aikataulut tehty niin että kaikilta pysäkeiltä ei voida ottaa matkustajia?

Vierailija
17/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikki mee päättärille, niin ei tartte pysähtyä välillä?

Blondi 22

Vierailija
18/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kehtaa alkaa kättä heiluttamaan siinä kuin joku koululainen. Pitäisi bussikuskin tajuta kehonkielestä, että siinä on ihmisiä tulossa kyytiin.

Taidat olla joku koululainen, kun normaali toiminta hävettää. 

Vierailija
19/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Sen verran bussikuskeilla pitäisi olla sosiaalisiataitoja, että pystyisivät lukemaan simppelistä kehonkielestä, onko tulossa kyytiin vai ei. Näitä taitoja vaan tarvitsee nykypäivänä joka työpaikalla, siitä ei päästä yli.

Vierailija
20/37 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Sen verran bussikuskeilla pitäisi olla sosiaalisiataitoja, että pystyisivät lukemaan simppelistä kehonkielestä, onko tulossa kyytiin vai ei. Näitä taitoja vaan tarvitsee nykypäivänä joka työpaikalla, siitä ei päästä yli.

Kiitos sanoit just ääneen sen mitä ajattelin! En vaan tajua miten sellanen kuski on voitu ees palkata työhön joka ei tajunnu mun kehonkielestä että oon tulossa ihan selvästi bussiin = kuikuilin bussiin päin ja kaivelin selkeäeleisesti käsilaukustani bussikorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme