Lue keskustelun säännöt.
Muita normaalipainoisia raskausdiabeetikkoja?
14.04.2018 |
Eli itse odotan kolmatta lasta ja tässä raskaudessa todettu radi. Vain paastoarvo oli rasituksessa koholla. Kotimittauksissa sama juttu, eli aterianjälkeiset arvot hyvät ja tasaiset, mutta paastoarvo useimmiten yli sallitun 5,5 mutta ei koskaan yli 6. Eli ilman raskautta tulkittaisiin normaaleiksi arvoiksi.
Olen vain kovin ihmeissäni mistä tämä johtuu, kun olen tosiaan normaalipainoinen, harrastan liikuntaa edelleen säännöllisesti ja ruokavalio on jo valmiiksi ollut terveellinen. Sukurasitustakaan ei ole. Olenko ainut kummajainen?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itsellä ollut kahdessa aiemmassa Radi, paino normaali myös liikuntaa harrastanut päivittäin eikä sukurasitteita. Silti molemmissa sokerirasituksessa paasto arvo rajalla toisesta hieman yli, koti seurannassa ei ongelmia taisi vain kerran kummallakin kertaa sokerit olla liian korkeat. Itsellä tosin gynekologi aikoinaan epäili PCO. Ta mikä kuulemma neuvolan mukaan voi radin laukaista. Mysteeriksi siis jäi mistä pompsahti itselle. Nyt odotan kolmatta ja toivon että välttyisin siltä tällä kertaa, mutta tuskinpa..