Koulussa puututaan liikaa toisten asioihin, pukeutuminen tms.
Miksi sinulla on noin pieni pyörä? Miksi sinulla on tuon väriset kengät? Aina tuo kysymys, että MIKSI, miksi on tuollaiset noin. Jatkuu ihan yläkouluun asti tuo kyselyikä. Ei kaikilla mutta aina samat nimet pomppaa esiin, joita kiinnostaa. Onko kukaan huomannut samaa?
Kommentit (6)
"-Miksi sinulla on pieni pyörä?
-Eikö teillä oo varaa ostaa uutta?
-Mä saan heti jos vain haluun.😛"
"-Äitis oli pieni pyörä kun isäs sitä polki ja sua tehtiin.😎"
Vierailija kirjoitti:
"-Miksi sinulla on pieni pyörä?
-Eikö teillä oo varaa ostaa uutta?
-Mä saan heti jos vain haluun.😛""-Äitis oli pieni pyörä kun isäs sitä polki ja sua tehtiin.😎"
Tuossa onkin sopiva vastaus utelijoille :D
Toiset lapset kyselevät siksi, koska heidän vanhemmat eivät ole opettaneet heille, että maailmaan mahtuu vaikka mitä. Erilaisia tilanteita, arvoja, haluja, mielipiteitä ja, että se on ihan normaalia. Toiset opetetaan ajattelemaan, että on vain yksi tapa ajatella. Se heidän tapansa. Ja sitten hämmästellään kun kohdataankin jotain muuta. Tätä löytyy sekä lapsista, että aikuisista. Aikuiset vaan oppivat pitämään suunsa kiinni jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Toiset lapset kyselevät siksi, koska heidän vanhemmat eivät ole opettaneet heille, että maailmaan mahtuu vaikka mitä. Erilaisia tilanteita, arvoja, haluja, mielipiteitä ja, että se on ihan normaalia. Toiset opetetaan ajattelemaan, että on vain yksi tapa ajatella. Se heidän tapansa. Ja sitten hämmästellään kun kohdataankin jotain muuta. Tätä löytyy sekä lapsista, että aikuisista. Aikuiset vaan oppivat pitämään suunsa kiinni jossain vaiheessa.
Se voi olla tätäkin. Itse olen huomannut, että melko jyrkästi uskovien lapsien on vaikea sulattaa mitään erikoista ja pitävät sitä helposti negatiivisena juttuna mainiten asiasta.
Lapsillehan voisi opettaa, eetei kysele liikaa. Minun lapseni ei ainakaan kysele keneltäkään turhia ja olen huomannut, että hän on aika avarakatseinen ja rento tapaus.