Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitopalveluhinnat kesäjuhliin!

Vierailija
14.04.2018 |

Kysyin tarjousta kolmesta firmasta kun meillä juhlat elokuussa. Vierasmääräksi arvioitiin 35-45 hlö. Yhdestä firmasta tuli vastaus, että heillä tarjoilu sisältyy menuun vain kun vieraita vähintään 50 hlöä. Silloin kevyempi kala/kasvismenu ilman lämmintä ruokaa 35€/hlö. Jos me otetaan ruuat 40 hlölle, he toimittavat paikan päälle ja tarjoilijasta erikseen maksu 38€/tunti. Toisessa firmassa alkumaljat, kylmä luomuateria (kasvisvoittoinen) ja valinnan mukaan täytekakku/ suklaaleivoskahvit tarjoiluineen 45€/hlö. Kolmannessa tarjoilumaksu 2,5 per vieras ja kylmä salaattipöytä ja suolainen piirakka sekä täytekakkukahvit 31,50€/hlö, kun tuo vierasmäärä. Olen lievästi sanoen järkyttynyt hinnoista. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Paljonko muilla on maksanut?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet järkyttynyt? Ihan kohtuulliselta kuulostaa.

Vierailija
2/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asianmukaisia hintoja ja vastaavat kokemuksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalihinnat. Meillä viime kesän häissä ruoka maksoi 44e/vieras seisovasta pöydästä. Hinta ei sisältänyt alkoholia, eli se piti itse kustantaa tuohon päälle lisäksi.

Vierailija
4/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit hinnat. Millaista odotit?

Vierailija
5/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse, jos nuo hinnat ovat liikaa. Ihan normaalihintoja ovat.

Vierailija
6/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä? Tämä on pääsyynä siihen miksi ihmiset haluavat rajoittaa juhlien osallistujamäärää.

7/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavispainotteisesta paljon mutta muuten ei

Vierailija
8/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalihinnat. Meillä viime kesän häissä ruoka maksoi 44e/vieras seisovasta pöydästä. Hinta ei sisältänyt alkoholia, eli se piti itse kustantaa tuohon päälle lisäksi.

Niin mutta teillä kai oli lämmin ruoka? Meillä ei ole. Ideana oli kevyempi, edullisempi tarjoilu, jossa ei ole ns. pääruokaa. Eikä alkoholi sisälly meilläkään hintaan.

-ap

Vierailija
9/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on kallis, jos ei mitään pääruokaa. Melkein sama hinta kuin meil oli jokunen vuosi sitten alkuruoka, pääruoka ja kakkukahvit. 50 henkee 1600 euroo.

Vierailija
10/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normihinnat.

Me pidettiin ristiäiset Hki keskustassa, joihin kysyin tarjousta 35 hengelle.

Pelkät kahvittelut ja kakku/keksitarjoilu, eikä tonni olis riittänyt. Aika rapea hinta kahvittelusta.

Ajattelin sit että pitäkää tunkkinne, keittelin itse kahvit, leipomosta muutama voileipäkakku, täytekakut, kaupasta limut yms

Eikä mennyt kovin montaa sataa ja saatiin enempi.

toinen vaihtoehto mitä mietin, olis et olisin vienyt koko jengin johonkin lounasravintolaan lähistöllä. Siinähän olisi 15€/hlö hintaan saanut ruuat, kahvit ja jälkkärit..

Vierailija
11/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas mutta nuuka kirjoitti:

Ihan normihinnat.

Me pidettiin ristiäiset Hki keskustassa, joihin kysyin tarjousta 35 hengelle.

Pelkät kahvittelut ja kakku/keksitarjoilu, eikä tonni olis riittänyt. Aika rapea hinta kahvittelusta.

Ajattelin sit että pitäkää tunkkinne, keittelin itse kahvit, leipomosta muutama voileipäkakku, täytekakut, kaupasta limut yms

Eikä mennyt kovin montaa sataa ja saatiin enempi.

toinen vaihtoehto mitä mietin, olis et olisin vienyt koko jengin johonkin lounasravintolaan lähistöllä. Siinähän olisi 15€/hlö hintaan saanut ruuat, kahvit ja jälkkärit..

35 henkeä on kyl tosi paljon johonkin lounasravintolaan. Etenkin jos on omat juhlat, siellä on muuta vilskettä lounasaikaan niin paljon, että eipä tuu seurustelusta mitään.

Vierailija
12/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kallista lystiä. Ihmetyttää aina nuo tarjoilijan tuntiveloitukset. Tarjoilija itse saa siitä vähän yli kympin tunnilta. Korkeintaan 15e/h.

Vierailija
13/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kallista lystiä. Ihmetyttää aina nuo tarjoilijan tuntiveloitukset. Tarjoilija itse saa siitä vähän yli kympin tunnilta. Korkeintaan 15e/h.

siitäkin huolimatta että tuosta summasta maksetaan myös tarjoilijan palkan sivukulut ovat nuo summat melkoisen kovia ja niistä jää isohko viipale myös tarjoilijan työnantajalle.

Vierailija
14/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tarjoilustahan se johtuu, että sapuskat maksaa maltaita. Serkun rippijuhliin ottivat vain ruuat kotiovelle kuljetettua careringiltä ja vuokrasivat astiat. Yksi tuttu tyttö oli sitten tarjoilemassa ja tiskaamassa edullisesti. Siitä tuli ainakin tonnin säästö kokonaisbudjettiin, kun heillä oli paljon vieraita.

Vierailija
15/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUST. Seisovassa pöydässä nyt yleensä on tapana, että on alkuruokaa ja lämmintä pääruokaa ja usein jopa jälkkärit. Alkoholitonta juomaa kai myös. Jos on muutama salaatti ja pelkät kylmät ruuat/ piirakat/ voileivät, niin kyllä nuo ap:n hinnat minun korvaan kalskahtaa kovilta.

Vierailija
16/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitäkin huolimatta että tuosta summasta maksetaan myös tarjoilijan palkan sivukulut ovat nuo summat melkoisen kovia ja niistä jää isohko viipale myös tarjoilijan työnantajalle.

Ei jää isohkoa viipaletta kyllä millään sivukulujen jälkeen :D t: yrittäjä

Vierailija
17/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä paljon hommaa. Meidän naapurissa asuu pitopalvelunainen. Juttelin joskus työajoista, niin hän sanoi, että joka kesälauantait on yleensä täynnä jo keväällä ja sunnuntaitkin usein. Jos hänellä on häätarjoilu klo 14, työpäivä alkaa kokkailulla klo 5. Tämä yrittäjä tekee kaikki tuoreena, ei käytä pakasteita tai puolivalmisteita. Työntekijä tulee vasta klo 9-12. Työpäivä loppuu vasta klo 22-23, vaikka häistä pääsisi lähtemään jo kuuden tai seitsemän aikaan. Sitten on häitä/50-vuotisjuhlia, joissa halutaan ruokailu, kahvit ja vielä iltapala. Se iltapala saattaa olla vasta klo 21-22. Sen jälkeen tiskit, astioiden kuljetus ja muut toimet. Silloin menee helposti aamuyön puolelle. Ei käy kateeksi.

Vierailija
18/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää isohkoa viipaletta kyllä millään sivukulujen jälkeen :D t: yrittäjä

Jep. Meidän naapurikin sanoi, että jos on sovittu tarjoilupalkka erikseen, hän ottaa vain sen hinnan, jolloin se tarjoilu on juhlissa esim. klo 14-18, mutta todellisuudessa työpäivät monesti alkaa ja loppuu ihan eri aikaan. Kokkaustyö, pakkaaminen, kuljettaminen yms. on pakko hinnoitella aterioiden hintoihin.

Vierailija
19/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne maksaa. Katsoin täältä pk-seudulta vähän tasokkaamman pitopalvelun hintoja. Netistä valitsin 3 salaattia, levitteet, lisukkeet. Hinta on noin 850€ 45 hengelle. Jos haluaa vuokrata astioita, ne on alkaen 2€/henk. Itse pitää astiat palauttaa seuraavana arkipäivänä. Eikä sisällä mitään tarjoilijaa.

Vierailija
20/21 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kun tekee jää paljo enemmän rahaa booliin, sehän on usein juhlissa tärkein, ainakin meilläpäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi