Osaatko kuvitella millaista elämä olisi, jos voisi ostaa joka päivä sellaista ruokaa
mitä ikinä haluatkaan? Tai voisit ostaa jotain isompaa 50€ ylöspäin sen heilauttamatta rahavarojasi?
Kommentit (18)
Nyt otan siitä selvää, kun voitin suuren summan rahaa. Tähän saakka olen harkinnut tarkkaan mitä ostan, mutta silti olen syönyt ihan hyvää ruokaa.
Minä voin eikä se niin ihmeellistä ole
Osaan kuvitella, mutta mulla on silti halpa maku.
Pidän tavallisesta ihan perus kotiruoasta eniten.
Liika hifistely nyt ei vaan toimi.
Miksi unelmoit kalliista ruoasta? Mä voin myydä tonnilla nakkikastiketta ja muussia.
Ihan normaalia arkea siitä tulee. Liha ja munat tulee suoraan luomutilalta kotiin. Kuhaa ja ahventa suoraan kalakauppiaalta.
Eiköhän tuo ole aika lailla tavallista elämää suurimmalle osalle suomalaisista. Se on osa sitä tylsää ja halveksittua ketjua, jossa käydään koulut, hankitaan ammatti ja mennään töihin sen sijaan että toteutettaisiin itseä.
Mä voin. Käyn 1-3 krt viikossa ulkona syömässä, muuten syön tavallista kotiruokaa hyvistä raaka-aineista. Tykkään syödä lohta, oliiveja, avokadoja, hedelmiä... Ei tämä nytmitenkään ihmeellistä ole. Uskoisin, että kaikki tuttuni toimivat samoin.
No kun oma taloudellinen tilanteeni tässä jokin aika sitten koheni, olen päässyt kokeilemaan tätä. Olen kuitenkin niin pihi, että en usko, että raaskisin ostaa mitään todella kallista. Söisin enemmän ruokaa, jossa yrttejä ja erilaisia salaattilajikkeita. Tällä hetkellä pihistelen ja en viitsi noita yrttejä ostaa kuin harvoin, koska niistä tulee hävikkiä. Tykkään myös monista peruskotiruoista, joten senkään takia ei ruokavalio heti vaihtuisi. Uusia juttuja voisin toki kokeilla myös enemmän.
Hyvissä ravintoloissa varmaan sitten söisin useammin ja nauttisin kyllä siitä. Pidän kovasti mauilla kikkailuista, joten soisin varakkaana useammin itselleni ravintola-aterian kuin nyt.
Mieheni vuositulot ovat reilusti yli 200 000 e. Silti hän valitsee kaupassa tarjousruokaa ja "lapputuotteita". Periaatteensa on, että jos ei ole pakko maksaa liikaa, niin ei makseta liikaa.
Minäkin voin ostaa mitä haluan katsomatta hintaa. Syödään paljon kotimaista kalaa. Kulutustottumukseni
ovat todella maltilliset enkä halua törsätä mihinkään vain sen takia että siihen on varaa.
Voin. Onhan se kivaa, kun ei tarvitse pihistellä, mutta tavallinen arkinen kotiruoka on parasta ja harvoin lopulta tulee mitään kalliita mielitekoja.
Kyllä minä ostan juuri sellaista ruokaa kuin haluan, eikä maksa paljon. Miksi ihmeessä kuvitellaan, että vain kallis ruoka on sitä, mitä halutaan syödä?
Se olis kamalaa.
Ostan vain tarpeeseen enkä "koska mä voin". On mulla nytkin varaa syödä tai ostaa (melkein) mitä vaan, mutta mieluummin laitan rahan poikimaan. Syön silti hyvin ja monipolisesti terveellistä ruokaa, muttei se paljon rahaa vaadi.
Mä voin kyllä ostaa joka päivä sellaista ruokaa kuin haluan. Aika usein se on ihan tavallista kalaa ja kasviksia - tyyppistä perusruokaa. Välillä on vaikea keksiä, mitä tällä kertaa haluaisi. Silloin katson marttojen viikkoruokalistasta sellaisen ruokatyypin, jota en viikkoon ole syönyt.
Laitan paljon ruokaa itse, kpska senon yleensä parempaa kuin ravintolassa (joissa ihan liian usein lämmitetään jotain valmisköntsää) ja kotona syöminen on rennompaa kuin ravintolassa. Tai no lounaat tulee syötyä jossain ravintolassa arkisin. Mut iltaisin ehkä kerran kaksi viikossa, ei sen enempää!
Ei se miltään ihmeelliseltä tunnu. Luksusta on se mitä harvoin saa, on se vaikka pari omenaa syksyllä naapurin omenapuusta. Luksusta voi itse säädellä.
Kyllähän tuota hintaa joutuu valitettavasti katsomaan. Kun päiväbudjetti perheelle on 20€ ei sillä esim ostella valkoista kalaa hintaan 36€/kilo kuten meidän kaupassa ja Kala-autossa on. Siitä haaveilen usein - kuhaa, siikaa, ahventa, kampelaa... Kalaa kun pitää olla reilusti enemmän syöjää kohti kuin lihaa!
Lihaa saa edullisestikin (kipuraja 16€ kilo), jopa vasikkaa. Muutenkin teen pataruuat halvemmista ruhonosista, on paljon maistuvampaa.
Mutta se mitä söisin enemmän on hedelmät - esim nyt menisi 3€/pvä mandariineihin. Samoin avokadot, menisi pari euroa päivässä jo omiin tarpeisiin. Hirveä himo! Ja jos syö jotain muuta kuin kausijuureksia kasviksiinkin menee paljon rahaa. Salaattitarpeet vie äkkiä 5-6€ päiväpotista!
Tai pähkinät - niitä haluaisin päivittäin, nyt pussi viikossa.
Onhan noita terveellisiä ruoka-aineita paljonkin mitä haluaisi nauttia mutta ei oikein voi. Tarjousten perässä mennään ja yritetään tehdä parasta mahdollista itse siitä mitä tarjolla on.
Meillä kala ja sienet hankitaan itse, ja ne maistuvat parhaalta, vaikkeivät maksa mitään. Muuten voi ostaa mitä tahtoo, mutta eipä sillä ole merkitystä perheessä, jossa on runsaasti ruokarajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuota hintaa joutuu valitettavasti katsomaan. Kun päiväbudjetti perheelle on 20€ ei sillä esim ostella valkoista kalaa hintaan 36€/kilo kuten meidän kaupassa ja Kala-autossa on. Siitä haaveilen usein - kuhaa, siikaa, ahventa, kampelaa... Kalaa kun pitää olla reilusti enemmän syöjää kohti kuin lihaa!
Lihaa saa edullisestikin (kipuraja 16€ kilo), jopa vasikkaa. Muutenkin teen pataruuat halvemmista ruhonosista, on paljon maistuvampaa.
Mutta se mitä söisin enemmän on hedelmät - esim nyt menisi 3€/pvä mandariineihin. Samoin avokadot, menisi pari euroa päivässä jo omiin tarpeisiin. Hirveä himo! Ja jos syö jotain muuta kuin kausijuureksia kasviksiinkin menee paljon rahaa. Salaattitarpeet vie äkkiä 5-6€ päiväpotista!
Tai pähkinät - niitä haluaisin päivittäin, nyt pussi viikossa.
Onhan noita terveellisiä ruoka-aineita paljonkin mitä haluaisi nauttia mutta ei oikein voi. Tarjousten perässä mennään ja yritetään tehdä parasta mahdollista itse siitä mitä tarjolla on.
Minkäkokoinen perhe? Meillä sama päiväpu
Sitä pitäisi sitten itsestäänselvyytenä.