Eilat Israel, oletko käynyt?
Olen suunnitellut matkustavani sinne. Onko kukaan käynyt. Entä mitä retkiä siellä kannattaisi tehdä?
Kommentit (16)
Kallis, tylsä, once in a lifetime and never again. Hirveät lähtöhaastattelut ja tarkastukset maasta lähtiessä.
Kuolleen meren retki ja pukeudu lämpimästi. Vaikka Eilatissa olis tosi kuuma, on Jerusalem + kuollut meri retki eri ilmastovyöhykkeellä. Ainakin helmikuussa oppailla gotetexit ja me matkaajat hepenissä ja palelsi niin s.....sti
Kannattaa osallistua länsirannan retkelle.
Olen, retkillä en käynyt mutta juhlin YK-joukoissa palvelevien poikien kanssa. Kaikenlaista tuli nähtyä ja tehtyä mutta mitäpä näistä nuoruuden jutuista. Terkkuja Jukalle!
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin juutalaisvaltiota.
Im'shallah, veli/sisko.
Kävin sukeltamassa delfiinien kanssa meressä. Uskomaton kokemus. Lempieläimiäni.
Muutaman kerran vuodessa olen tuolla käynyt. Osa duunimatkoja, osa lomamatkoja. Aqabanlahdella on upeat koralliriutat ja toi onkin sukeltajien ja snorklaajien suosiossa. Merivesi on aina lämmin, myös vuoden viileimpään aikaan.
Ruoka on hyvää, hygieniataso korkea ja turvallisuus korkeammalla tasolla kuin Euroopassa. Hintataso on suht. kallis mutta joitain tuotteita saa verovapauden ansiosta halvemmalla kuin Suomesta. Itse olen esim. ostanut sukellusvarusteita Eilatista paljon halvemmalla kuin mistään eurooppalaisesta sukellusalan liikkeestä.
Jos haluaa ruuan kanssa päästä halvalla, kannattaa melkeinpä ottaa hotellin puolihoito tai käydä syömässä jossain schwarma-snagarilla.
Jerusalem ja kuollutmeri ovat suosittuja retkikohteita. Itse viihdyn myös koralliriutalla. Delfiiniriutoille en ole vielä ehtinyt mutta monet tykkäävät sielläkin käydä. Retkiä ja aktiviteetteja on moneen makuun ja ne ovat ainakin omalla kohdallani olleet hyvin järjestettyjä. Eilat cityn puolella (paikallisten asuttama) taas käyn tekemässä isommat ostokset ja ravintoloissa.
Julkisilla on tosi helppo liikkua. Busseissa on sekä kuulutus että pysäkkinäyttö myös englanniksi. Plussaa on bussiyhtiön ilmainen wifi ja jokaiselle omat usb-latauspisteet. Kaupungilla on käytössä Eilat city free wifi.
Oletteko käyneet naapureissa, jotka ovat lähellä siis kapungit.
Siisti mutta kallis rantakihse (Suomen hinnat jos ei ylikin ravintoloissa), siksi kannattaa ottaa puolihoito hotellisssa. Ruoka on kyllä hyvää. Tekemistä: koralliriutalla snorklaus/sukellus (Coral beach), delfiiniranta -delfiinit ovat laajalla merenlahden alueella ja laitureilta niitä voi käydä ihailemassa (myös snorklaamaan ja sukeltamaan pääsee joten halutessaan niitä näkee myös veden alla), eivät tee mitään temppuja, Timna Park, aavikkoretket, veneretket, Kuollutmeri . Jerusalem on kyllä aika pitkän matkan päässä ja kun itsellä ei ole mitään vakaumusta niin jaksanut lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyneet naapureissa, jotka ovat lähellä siis kapungit.
Jordaniassa olen ollut ja pohjoisessa Libanonissa. Ihan ok-paikkoja turistin näkökulmasta, jopa Libanon. Aiemmin osa Eilatin lennoista muutenkin lennettiin Jordanian puolelle, kun lentokenttä on lähempänä kuin Ovda. Eilatin keskustan kenttä taas on liian pieni. Tai siis airbus 320/321 ei pääse nousemaan liian lyhyeltä kiitotieltä.
ei meinannut meidän perheen lomailusta tulla mitään, kun rakettihälytykset soivat yhtenään ja taivaalta satoi rautaa niskaan.
Kaksi kertaa olen käynyt. Tosin linturetkeilemässä vain joten en tiedä mitään normaalin turistin mieltymyksistä paikkaan.
Hieno,turvallinen ja kallis