Eikö herrasmiesmäisyydelle ole enää tilausta?
Kaupasta tuli ulko-ovea kohti nainen painavien näköisen ostosten kanssa( 3 isoa pussia). Kantaminen näytti vaivalloiselta, avasin hänelle oven ja kysyin tarvitsiko hän apua ostosten kantamisessa autoon. Sain vastauksen "mene pois". Olen hämmentynyt. En tiedä teinkö väärin oven avaamisessa vai avun tarjoamisessa. Olen siististi pukeutunut nuorehko mies, enkä missään tapauksessa ulkoisesti näytä siltä että olisin pahantahtoinen.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Availen ovia toisille aina kun on sellainen olo itsellä eli aika usein ,riippuu toki ihan päivästä. nainenkin voi olla avulias siinäkin asiassa. ja se tuntuu ihanalta jos miehelle yrittää ovea avata ja mies on mies ja kieltäytyy siitä ja haluaa pitää minulle ovea auki. se jos mikä on herrasmiesmäisyyttä joka sulattaa sydämen <3
Ai? Minusta tuo tuntuu hassulta.
mikä tuntuu tuossa hassulta? se, että joku avaa sinulle oven vai?
Ei vaan se, ettei mies voi mennä auki pitämästäni ovesta, vaan pistää pystyyn oman show'n. Minusta se ei ole kovin kohteliasta oven avannutta ihmistä kohtaan.
me olemme niin erilaisia. minä ilahdun kovasti kun mies ei menekään ensin ovesta vaan pitää ovea minulle auki. sellainen saa minut tuntemaan itseni naiseksi, monien muiden asioiden ohella
Ehkä tässä on jokin ero ihmisten välillä. Oma sukupuoli-identiteetti on niin selkeä, että tunnen itseni naiseksi kaiken aikaa. En siksi tarvitse erityisiä eleitä toisten taholta korostaakseni tätä sukupuolista identiteettiäni. Herrasmiesten hienot eleet ovat kiva juttu, mutta eivät tuo mitään lisää tai vähennä tunnetta omasta naiseudesta.
ehkä. mä olen varmaan sitten transvestiitti kun tunnen itseni naiseksi kun mies avaa oven mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Availen ovia toisille aina kun on sellainen olo itsellä eli aika usein ,riippuu toki ihan päivästä. nainenkin voi olla avulias siinäkin asiassa. ja se tuntuu ihanalta jos miehelle yrittää ovea avata ja mies on mies ja kieltäytyy siitä ja haluaa pitää minulle ovea auki. se jos mikä on herrasmiesmäisyyttä joka sulattaa sydämen <3
Ei vaan se, ettei mies voi mennä auki pitämästäni ovesta, vaan pistää pystyyn oman show'n. Minusta se ei ole kovin kohteliasta oven avannutta ihmistä kohtaan.
me olemme niin erilaisia. minä ilahdun kovasti kun mies ei menekään ensin ovesta vaan pitää ovea minulle auki. sellainen saa minut tuntemaan itseni naiseksi, monien muiden asioiden ohella
Ehkä tässä on jokin ero ihmisten välillä. Oma sukupuoli-identiteetti on niin selkeä, että tunnen itseni naiseksi kaiken aikaa. En siksi tarvitse erityisiä eleitä toisten taholta korostaakseni tätä sukupuolista identiteettiäni. Herrasmiesten hienot eleet ovat kiva juttu, mutta eivät tuo mitään lisää tai vähennä tunnetta omasta naiseudesta.
ehkä. mä olen varmaan sitten transvestiitti kun tunnen itseni naiseksi kun mies avaa oven mulle.
Voi ei, meneekö heteromiehen seksuaali-identiteetti sekaisin jos se avaa oven " transulle "???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tähän. Hieno juttu joka tapauksessa, että olet löytänyt sen oman juttusi, josta saat kicksejä.
Älkää miehet availko niitä ovia enää, ei meidän "naisten" psyyke kestä sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tähän. Hieno juttu joka tapauksessa, että olet löytänyt sen oman juttusi, josta saat kicksejä.
Kiitos! sä et varmaan saa sarkasmista itse mitään kicksejä, mutta kukin tavallaan :)
Vierailija kirjoitti:
Älkää miehet availko niitä ovia enää, ei meidän "naisten" psyyke kestä sitäkään.
Kyllä minä joka kerran menen minua varten avatusta ovesta ja kiitän kauniisti. Ihmettelen tässä vain sitä, että miksei se miehiltä usein onnistu.
Ap, onneksi sä loistat viestilläsi täällä pimeydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä joka kerran menen minua varten avatusta ovesta ja kiitän kauniisti. Ihmettelen tässä vain sitä, että miksei se miehiltä usein onnistu.
Ehkä otat silmän käteesi ja luet aloituksen uudelleen. Jos huom jos sinä teet jotain ystävällistä toiselle ja hän vastaa siihen nakkaamalla paskat, kannustaako se toimimaan samoin uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä otat silmän käteesi ja luet aloituksen uudelleen. Jos huom jos sinä teet jotain ystävällistä toiselle ja hän vastaa siihen nakkaamalla paskat, kannustaako se toimimaan samoin uudelleen?
En itse yleensä tee hyviä tekoja kiitoksia kerätäkseni.
Tulin tunnustamaan että minä olen tuo AP:n tarinan nainen. Totuus on että ap haisi ja oli epäsiistin näköinen joten ajattelin paras päästä eroon nopeasti, siksi reaktioni Mene Pois.
Tykkään kyllä jos joku Enrique Iglesiaksen oloinen mies tulee availemaan ovia joten wink wink teille sellaisille miehille :)
Ap, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tulin tunnustamaan että minä olen tuo AP:n tarinan nainen. Totuus on että ap haisi ja oli epäsiistin näköinen joten ajattelin paras päästä eroon nopeasti, siksi reaktioni Mene Pois.
Tykkään kyllä jos joku Enrique Iglesiaksen oloinen mies tulee availemaan ovia joten wink wink teille sellaisille miehille :)
Ap, ei jatkoon.
Repesin! Kiitos nauruista tämän kommentin kirjoittajalle! 🤣
Itselleni kävi kerran niin, että mieshenkilö avasi oven minulle ja ostoksilleni jossain ostoskeskuksella. Seuraavaksi hän olisi ollut vailla rahaa tästä palveluksesta kommentoiden tyyliin "kai pieni oviraha kuuluu portsarille". Nolostuin ja tunsin itseni idiootiksi, kun olin kasseineni niin ilahtunut tästä pyyteettömäksi kuvittelemastani ystävällisestä eleestä. Ei ollut tullut mieleenikään, että tämä olikin vain pummauskeino.
Tästä syystä en myöskään antaisi ventovieraan kantaa ostoksiani. Mistä voin tietää, ettei ko. henkilö ota jalkoja alleensa ja ostoksia mukaansa. Tai ettei tule tippipyyntöä kun pääsen autolle. Siperia on opettanut...
Sortapytty kirjoitti:
Itselleni kävi kerran niin, että mieshenkilö avasi oven minulle ja ostoksilleni jossain ostoskeskuksella. Seuraavaksi hän olisi ollut vailla rahaa tästä palveluksesta kommentoiden tyyliin "kai pieni oviraha kuuluu portsarille". Nolostuin ja tunsin itseni idiootiksi, kun olin kasseineni niin ilahtunut tästä pyyteettömäksi kuvittelemastani ystävällisestä eleestä. Ei ollut tullut mieleenikään, että tämä olikin vain pummauskeino.
Tästä syystä en myöskään antaisi ventovieraan kantaa ostoksiani. Mistä voin tietää, ettei ko. henkilö ota jalkoja alleensa ja ostoksia mukaansa. Tai ettei tule tippipyyntöä kun pääsen autolle. Siperia on opettanut...
Minulla yritti kerran lähteä tällainen oven avaaja kaupasta mukaan ilmoittaen, että hän tulee meille syömään keittämäni sopat. 😣
Aina tällaisten aloitusten ensimmäiset viestit ovat aggressiivisia ap:n kirjoittamia provoja. Niillä halutaan herättää mielenkiintoa ja saada lisää keskustelua aikaan.
Oletteko huomanneet tämän?
Vierailija kirjoitti:
Aina tällaisten aloitusten ensimmäiset viestit ovat aggressiivisia ap:n kirjoittamia provoja. Niillä halutaan herättää mielenkiintoa ja saada lisää keskustelua aikaan.
Oletteko huomanneet tämän?
Olen itse välillä käyttänyt samaa taktiikkaa. Sillä saa keskustelun hyvin käyntiin. Tämä täällä kirjoittelu voi olla sosiaalista peliä. Kannattaa siis suhtautua lukemiinsa juttuihin kriittisesti.
Oven avaamisesta kiitän joka kerta, olkoot ostoksia tai ei. Mutta kyllä sanoisin ihmetellen "ei, kiitos" jos joku tarjoutuisi kantamaan ostokseni. Ajattelisin että varmaan varastais ne se tyyppi. Täällä Oulussa oli yks päivä joltain varastettu autosta ruokaostokset.
Glitteryh kirjoitti:
Ei tänäpäivänä enää mitään ovia availla. Näytit todella typerältä ja en ihmettele saamaasi palautetta. Itsekkin miettisin että joku pervo ahdistelee. Ei tuollaisessa ole mitään herrasmiesmäisyyttä.
Tässä naiset ja herrat on yksi hyvä syy sille, miksi boikotoin me too-kampanjaa.
Itselleni opettiin kotona että mies avaa naiselle oven.
Helsingissä vuosien aikana suomalaisten naisten käytös oven avauksen yhteydessä oli sitten sellaista etten enää juuri koskaan avaa / pidä ovea kenellekkään. Poislukien joku liikuntavammainan tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni opettiin kotona että mies avaa naiselle oven.
Helsingissä vuosien aikana suomalaisten naisten käytös oven avauksen yhteydessä oli sitten sellaista etten enää juuri koskaan avaa / pidä ovea kenellekkään. Poislukien joku liikuntavammainan tai vastaava.
Ehkäpä olisi pitänyt opettaa sukupuolineutraalisti että avaa oven toiselle kohteliaisuudesta ilman että odottaa siitä palkkiota. Minä saatan ihan tavasta pitää ovea auki toiselle jos satutaan ovelle samaan aikaan ja minä tartun ovenkahvaan ensimmäisenä. Yleensä en suuremmin kiinnitä huomiota siihen kenelle sen avaan vaan uskon että tilanne on sujuvampi näin. T.nainen
Joo, huomaan että se on sulle todella monimutkaista ja vaikeeta. Toivotaan, ettet usein joudu kokemaan sellaisia tilanteita. Voimahali!