Työasioissa pitää aina olla esimiehen tavoitettavissa?
Onko muilla näin? Vapaapäivinä pitää olla tavoitettavissa. Lomamatkoilla pitää olla tavoitettavissa. Yövuoron jälkeisenä aamuna pitää olla tavoitettavissa. Viestit tulee lukea heti tai tulee sanomista, eli puhelinta pitäisi kytätä jatkuvasti. Töihin on tultava lyhyellä varotusajalla vaikka olisi vapaalla. Eli et voi suunnitella mitään illanviettoa koska aina voi tulla kutsu töihin. Voit esimerkiksi saada viestin tulla töihin ja olet sitten huomannut viestiä tai et, niin esimies olettaa että menet hoitamaan työt ja jos et mene niin se on sinun vikasi.
Kommentit (31)
Siis mikä lussukka olet jos suostut tuohon ilman mitään korvauksia ::D
Meilläkin on hätätyölisä käytössä, kerran olen sen saanut siitäkin kun edellisenä päivänä pyydettiin tekemään seuraavana päivänä tuplavuoro (eli aamu+ilta) aamuvuoron sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule mulle maksetaan 30 000€ vuodessa ja odotetaan että olen työnantajan käytettävissä ja tavoitettavissa vapaalla ja että vaihdan vuoroani ties millä tekosyyllä. Summa sisältää n.35 viikonloppua vuodessa töitä. Sun palkalla voisin sen tehdäkin. Taidankin laittaa työnantajan numeron estolistalle, harmi kun viestejä ei pysty blokkaamaan.
Mulle maksetaan suunnilleen saman verran ja lisäksi teen viikonlopputöitä noin 24 päivää vuodessa ja pari iltaa kuukaudessa. Mutta niistä kaikista maksetaan ylityökorvaukset.
En ikinä allekirjoittaisi työsopimusta, jossa luvattaisiin esim. 30% palkankorotusta, mutta töitä/ylitöitä rajattomasti ja palkatta. Kyllä, sellaista sopimusta ehdotettiin minulle nuoruudessani, mutta kieltäydyin siitä - olin siis jo siellä töissä. Pomoni otti tuon palkankorotuksen ahneuksisssaan ja katui sitä monta kertaa sen jälkeen.
Ex on pankkialalla ja kyllä hän oli naimisissa asiakkaidensa kanssa. Joskus jopa lomamatkalla tavattiin sopivasti asiakkaita (halusivat myös tavata minut), he soittelivat viikonloppuisin ja kerran ex joutui keskeyttämään loman jonku tärkeän asian takia. Pankista ilmoitettiin, että lennot on varattu hänelle ja pakko palata takaisin toimistolle. No minä jäin yksin lomailemaan.
Syystäkin ex nykyään.
Ei todellakaan tarvitse olla tavoitettavissa. Olen esimies teknologia-alalla, enkä keksi yhtään asiaa, johon pitäisi saada vastaus työntekijältä heti. Itseasiassa mulla ei ole yhdenkään alaisen henkilökohtaista puhelinnumeroa edes. Jos mulla on jotain asiaa esim. loman aikana, niin laitan sähköpostin tai viestin firman messengerissä, se on sitten työntekijön oma asia katsooko noita lomallaan.
Mielestäni viestinnän tulee olla tiimin sisällä niin avointa, että yhden poissaolosta ei tule ongelmia. Kaikki tietää missä mennään ja luotan työntekijöiden omaan harkintaan. Tämän takia voin hyväksyä vapaapyynnön vaikka edellisenä iltana.
Eli teillä on ilmeisesti kommunikaatio-ongelmia muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Osimoilleen noin. Muutaman tunnin viiveellä täytyy reagoida tärkeisiin asioihin. Ja sitten ihmiset ovat kateellisia, kun tästä ihanuudesta maksetaan peräti 85 000 euroa vuodessa. Solidaarisuusvero, osallistutaan talkoisiin, hyväosainen, ökytulot jne.
Kyllä tolla korvauksella pitää olla tavoitettavissa.
Vain ämm@t voi rutista tollasesta.
Sun pitää osata hoitaa hommasi niin että hommat sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos et suostu niin yhtäkkiä ei työvuoroja enää löydykään vaan sinut korvataan määräaikaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osimoilleen noin. Muutaman tunnin viiveellä täytyy reagoida tärkeisiin asioihin. Ja sitten ihmiset ovat kateellisia, kun tästä ihanuudesta maksetaan peräti 85 000 euroa vuodessa. Solidaarisuusvero, osallistutaan talkoisiin, hyväosainen, ökytulot jne.
No kuule mulle maksetaan 30 000€ vuodessa ja odotetaan että olen työnantajan käytettävissä ja tavoitettavissa vapaalla ja että vaihdan vuoroani ties millä tekosyyllä. Summa sisältää n.35 viikonloppua vuodessa töitä. Sun palkalla voisin sen tehdäkin. Taidankin laittaa työnantajan numeron estolistalle, harmi kun viestejä ei pysty blokkaamaan.
Tekstareille on oma estolista. Joka viestisovelluksessa on oma estolistansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et suostu niin yhtäkkiä ei työvuoroja enää löydykään vaan sinut korvataan määräaikaisella.
Hoitoalalla ainakin tällaista nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tolla korvauksella pitää olla tavoitettavissa.
Vain ämm@t voi rutista tollasesta.
Sun pitää osata hoitaa hommasi niin että hommat sujuu.
Niinhän minä hoidankin. Jos esimerkiksi nyt asiakas päättäisi, että haluaa jotain maanantaiaamuna klo 8, niin viikonloppunahan minä sen tekisin. Tai jos keskiviikkona klo 18.00 asiakas ilmoittaa, että haluaa jotain torstaina klo 8.00, niin menee ilta- ja yötöiksi. Siitä asiakkaat maksavat.
Pointtini oli, että hyväpalkkaisissa hommissa ei monesti ole samanlaisia työsuhde-etuja kuin normaaleissa duunarihommissa, kuten esimerkiksi vapaa-aikaa. Monissa tehtävissä ollaan töissä tai tavoitettavissa koko ajan. Turha siis olla kateellinen paremmista liksoista, jos ei ole valmis luopumaan eduistaan.