Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auto hajosi, miten teen ruokaostokset?

Vierailija
13.04.2018 |

Tietääkö joku onko millään Prismalla kotiinkuljetuspalvelua? Auto hajosi ja mies ei suostu (ehdi kuulemma) viemään kauppaan. Alepan valikoimissa alle puolet tuotteista ja auton korjaamisestakin tulee ylimääräinen lasku. :( En siis pysty paljoa kävelemään / kantamaan, rv 37. pks:llä asun.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma tuo tietyille alueille, lopuille alepa kovemmilla hinnoilla. Mutta aika öykkäri taidat olla jos et alepan eväillä pärjää.

Vierailija
22/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pärjännyt vuosia ilman autoa, mikroaaltouunia, omaa pesukonetta, ym. ym ja yllätys, olen vielä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein syötte, jos Alepasta ei mitään muuta sopivaa löydy kuin se maitopurkki? 😂

Kyllä nyt olet itse tehnyt tästä asiasta aivan liian hankalan. Voisi jopa sanoa, että first world problem, kauppa lähellä, mutta sinä itket kun ei ole ruokaa eikä sitä mistään saa.🙄

Olen joskus nuoruudessa käynyt bussilla kaupassa mutta nyt raskauden takia 500m matka vie kipujen takia puoli tuntia niin se lähikauppakaan ei ole enää helppo vaan *lvetin hankala. En muutenkaan jaksa kantaa painavia kasseja (viikon ruoat), nyt vielä vähemmän. Mutta täytyy nyt sitten ostaa jotain pientä päivittäin. Ap

Vierailija
24/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein syötte, jos Alepasta ei mitään muuta sopivaa löydy kuin se maitopurkki? 😂

Kyllä nyt olet itse tehnyt tästä asiasta aivan liian hankalan. Voisi jopa sanoa, että first world problem, kauppa lähellä, mutta sinä itket kun ei ole ruokaa eikä sitä mistään saa.🙄

Olen joskus nuoruudessa käynyt bussilla kaupassa mutta nyt raskauden takia 500m matka vie kipujen takia puoli tuntia niin se lähikauppakaan ei ole enää helppo vaan *lvetin hankala. En muutenkaan jaksa kantaa painavia kasseja (viikon ruoat), nyt vielä vähemmän. Mutta täytyy nyt sitten ostaa jotain pientä päivittäin. Ap

No vastaa nyt miksei se mies käy kaupassa?!!

Vierailija
25/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

</p>

<p>Olen joskus nuoruudessa käynyt bussilla kaupassa mutta nyt raskauden takia 500m matka vie kipujen takia puoli tuntia niin se lähikauppakaan ei ole enää helppo vaan *lvetin hankala. En muutenkaan jaksa kantaa painavia kasseja (viikon ruoat), nyt vielä vähemmän. Mutta täytyy nyt sitten ostaa jotain pientä päivittäin. Ap[/quote kirjoitti:

Ja mies ei voi käyttää 500m päässä kaupassa?

Ja et voi käyttää miehen autoa?

Tään on pakko olla provo :)

Vierailija
26/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä kuvittelet huonokuntoisen vanhuksen pääsevän trollattorien kanssa kauppaan? Munkin mummo käy ostamassa lähikaupssta ruuat päivittäin ja äitini ostaa kotihätävaran, sillä liikunta kauniina keväisenä päivänä tekee hyvää kelle tahansa.

Et voi tehdä asiasta näin vaikeaa, sillä harvalls on edes alepaa lähietäisyydellä, vaan on kilometrien matka kauppaan.

Vierailija
27/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Alepasta ei löydy tarvitsemaasi niin kokeile Citymarketin kotiinkuljetuspalvelua. Siellä on ainakin isommat valikoimat ja kuljettavat pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
28/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ehdi viedä kauppaan. No haluaako se mieskin sitten olla syömättä koko viikkoon? Eihän tässä aloituksessa ole mitään järkeä.

Vierailija
29/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan ja Cittarin lisäksi on ainakin https://www.kauppahalli24.fi

Vierailija
30/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä kuvittelet huonokuntoisen vanhuksen pääsevän trollattorien kanssa kauppaan? Munkin mummo käy ostamassa lähikaupssta ruuat päivittäin ja äitini ostaa kotihätävaran, sillä liikunta kauniina keväisenä päivänä tekee hyvää kelle tahansa.

Et voi tehdä asiasta näin vaikeaa, sillä harvalls on edes alepaa lähietäisyydellä, vaan on kilometrien matka kauppaan.

Minä kyllä ymmärrän sikäli että itselläni oli raskausaikana todella vaikeaa kipujen vuoksi. Ei minulla ollut neuvolaankaan kuin joitain satoja metrejä tuolloin, mutta hirvittävien liitos(?)kipujen vuoksi jouduin seisahtelemaan muutaman metrin välein, ja toki huoletti että onko se hyväksi lapsellekaan.

Mutta tässä aloituksessa nyt en ymmärrä tuota miehen osuutta, miten noin munaton mies olisi saanut lapsen aikaan.

Ja miksei sitä panisi heti mäkeen, ja jos se on jo jossain muualla niin miksi sitä mieheksi nimittäisi. Provo kai tuo on kun ei tuohon vastaakaan.

Vierailija
31/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itsellesi ruokaa, ei tarvitse kantaakaan niin paljoa. Mieshän ei näemmä tarvitse.

Vierailija
32/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kotiikuljetuksen hinta mene siinä erotuksessa, jos Alepa on kallis. Meillä on lähikauppana Sale (seuraavassa korttelissa), joka lienee sama asia kuin pk-seudun Alepa. On pärjätty parikin viikkoa, että käydään vain siellä kaupassa. Ei hintaero Prismaan ole kahden hengen sapuskoissa kovinkaan suuri ja tuolla on aika usein alelaputettuja tuotteita. Sieltä saa kyllä sen verran ruokaa, että pystyy sen kaksi viikkoa syömään eri ruokaa joka päivä.

Vierailija
33/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei pärjätä, otan osaa.

Vierailija
34/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku onko millään Prismalla kotiinkuljetuspalvelua? Auto hajosi ja mies ei suostu (ehdi kuulemma) viemään kauppaan. Alepan valikoimissa alle puolet tuotteista ja auton korjaamisestakin tulee ylimääräinen lasku. :( En siis pysty paljoa kävelemään / kantamaan, rv 37. pks:llä asun.

Kyllä kissa kynnet löytää, kun puuhun pitää päästä. Odotan kirjoitustasi, kun olet selvinnyt tästä.

Vierailija
35/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku siellä miettii, mitä tarkoittaa sana 'uusavuton', niin ap kävisi määritelmästä.

Vierailija
36/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jo mainittua kauppahalli24:ää.

Vierailija
37/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kissa kynnet löytää, kun puuhun pitää päästä. Odotan kirjoitustasi, kun olet selvinnyt tästä.

En ota kantaa tuohon uusavuttomuuteen, mutta huikea sanonta tuo kissan kynsien löytyminen! Otan käyttöön. Kiitos.

Vierailija
38/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin sitten bussilla kaupassa, pieni reissu 4h ja huomenna ei tarvitse kivuista päätellen kävellä ollenkaan. Mies totesi ettei jaksa viedä halvimpaan kauppaan eikä halua kuluttaa sellaiseen aikaansa. Että jos hän vie niin minä en voi valita kauppaa. Lähinnä siis olisin halunnut tehdä ostokset mahdollisimman edullisesti ja helposti ja minimikävelyllä. Kyllähän sen maidon ja alennuskalan sain haettua mutta kun rahaa rajallisesti niin mieluummin en maksaisi enempää kuin pakko ruoasta. Nyt tosin sitten pakko maksaa keräyspalvelusta, mutta kotiinkuljetuspalvelua en löytänyt. Muuten olisin sen ottanut, onneksi sain nyt yhden sukulaisen hakemaan ja tuomaan ruoat. Ap

Vierailija
39/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies käymään kaupassa.

Minä (perheen mies hoitaa kaikki ruokaostkset, olen hoitanut  jo 20 vuotta) Keskellä viikkoa lisäksi ilman autoa, perjantaina autolla.

Vierailija
40/58 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin sitten bussilla kaupassa, pieni reissu 4h ja huomenna ei tarvitse kivuista päätellen kävellä ollenkaan. Mies totesi ettei jaksa viedä halvimpaan kauppaan eikä halua kuluttaa sellaiseen aikaansa. Että jos hän vie niin minä en voi valita kauppaa. Lähinnä siis olisin halunnut tehdä ostokset mahdollisimman edullisesti ja helposti ja minimikävelyllä. Kyllähän sen maidon ja alennuskalan sain haettua mutta kun rahaa rajallisesti niin mieluummin en maksaisi enempää kuin pakko ruoasta. Nyt tosin sitten pakko maksaa keräyspalvelusta, mutta kotiinkuljetuspalvelua en löytänyt. Muuten olisin sen ottanut, onneksi sain nyt yhden sukulaisen hakemaan ja tuomaan ruoat. Ap

Hienon miehen ja isän lapsellesi olet löytänyt. Onnea!