Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako 10-vuotiaan tytön laittaa yksin taksiin lauantai-iltana?

Vierailija
13.04.2018 |

Pitäisi päästä mummolta kotiin lauantai-iltana, mutta kukaan ei pääse hakemaan, julkisilla pitäisi vaihtaa kolme kertaa ja kulkea Helsingin keskustan kautta (10-vuotias tyttö yksin..). Lähtee noin 20-21, kun serkun juhlat ovat ohi.

Olen itse kotona, mutta jalka poikki, enkä pääse liikkumaan. Mies on työmatkalla ja vaikka meillä on paljon sukulaisia ja ystäviä lähellä, niin juuri lauantai-iltana kukaan ei ole saatavilla.

Ainut toinen vaihtoehto on se, että mies hakee lapsen kahdelta yöllä, kun kone laskeutuu. Auto on siis lentokentällä (koska minä en sitä tarvitse jalka paketissa).

Eikö Suomen taksit ole ihan luotettavia? 10-vuotiaan ei tarvitse pelätä, eikä minunkaan tarvitse huolehtia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tilaa suomenkielisen taksin ja kertoo matkustajan olevan lapsi sekä ilmoittaa sinulle auton numeron. Lapsella on matkan ajan puhelin auki. Kuljettaja katsoo, että hän pääsee ulko-ovesta sisään. Aivan normaalia taksin palvelua.

Vierailija
22/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi päästä mummolta kotiin lauantai-iltana, mutta kukaan ei pääse hakemaan, julkisilla pitäisi vaihtaa kolme kertaa ja kulkea Helsingin keskustan kautta (10-vuotias tyttö yksin..). Lähtee noin 20-21, kun serkun juhlat ovat ohi.

Olen itse kotona, mutta jalka poikki, enkä pääse liikkumaan. Mies on työmatkalla ja vaikka meillä on paljon sukulaisia ja ystäviä lähellä, niin juuri lauantai-iltana kukaan ei ole saatavilla.

Ainut toinen vaihtoehto on se, että mies hakee lapsen kahdelta yöllä, kun kone laskeutuu. Auto on siis lentokentällä (koska minä en sitä tarvitse jalka paketissa).

Eikö Suomen taksit ole ihan luotettavia? 10-vuotiaan ei tarvitse pelätä, eikä minunkaan tarvitse huolehtia?

Miksi ei jää mummolle yöksi ja isä hakee aamulla?

Tämä?

Ei valitettavasti onnistu syistä, joita en nyt tässä avaa.

Ehkä uskallan nyt laittaa lapsen taksiin. Teen niin, että tyttö puhuu minun kanssani puhelimessa koko matkan ajan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei jää mummolle yöksi ja isä hakee aamulla?

Tämä?

Niin miksi ei? Tuon ikäinen ei enää tarvitse hoitoa, joten mummon heikko kuntokaan ei voi olla este. Jos mummoon ei voi luottaa niin en lähettäisi ollenkaan. Lapsi voi nukkua vaikka sohvalla.

Vierailija
24/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenkään ettenkö uskaltaisi.

Vierailija
25/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on aina jotain hässäkkää taksilla kulkiessa Helsingissä. Jos on ulkomaalainen, niin koskaan eivät laita mittaria päälle vaan hinta neuvotellaan ajon aikana. Sinänsä kyllähän siinä itsekin säästää, mutta tulee kyllä mietittyä eikö taksin omistaja seuraa ajoja sekä tuloja.

Vierailija
26/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mihin tämä maailma on menossa jos ei taksiinkaan uskalla yksin mennä? Pienehkön kunnan etuja on ettei tarvitse tuollaista miettiä vaan huoletta voit lapsen taksiin laittaa...

Vierailija
27/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma. Taksissa voi tarttua syöpä.

Vierailija
28/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tilaa taksi itsellesi ja mene noutamaan lasta?

Koska jalka on poikki, enkä pääse oikeasti liikkumaan edes ulos kotoa.

ap

Hoidat tarpeesikin housuihin?

Millä sinä lääkäristä kotiin tulit?

Kyllä se taksikuski tulee vaikka invataksilla, saattaa ja auttaa tarvittaessa. Lisää pirun huonoja tekosyitä?

Vierailija
29/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tilaa taksi itsellesi ja mene noutamaan lasta?

Koska jalka on poikki, enkä pääse oikeasti liikkumaan edes ulos kotoa.

ap

Kyllä se taksikuski tulee vaikka invataksilla, saattaa ja auttaa tarvittaessa. Lisää pirun huonoja tekosyitä?

Oletpa utelias. Ihan kaikkea ei tarvitse tuntemattomalle avata omasta terveydentilastaan. Minä en pääse tällä hetkellä ulos talosta ja vaikka autettuna pääsisinkin, en mitenkään pysty istumaan autossa. 

ap

Vierailija
30/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pyytää kuski, joka osaa puhua ruotsia.

Vierailija
31/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu.

Vierailija
32/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi kulkee paljon taksilla. Ei ole ollut ongelmaa kuin yhden vanhan papan kanssa joka ei löytänyt odottavaa lasta. Aika uusi asuinalue ja katu. Pappa varmaan käytti puhelinluettelon karttasivuja.

Vierailija
33/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen luotin takseihin, mutta en enää. Ammatti vetää nykyään puoleensä ihmisiä jotka koittavat hyötyä toisten humalatilasta. Joko rahallisesti tai seksin muodossa. Nämä tosin ovat töissä iltaisin ja yöaikaan, joten päivällä harvemmin näihin törmää.

Vierailija
34/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat mummon mukaan saattamaan ja samalla kyydillä takaisin kotiin. Pieni hinta mielenrauhasta. Käytän paljon taksia ja oudot hiipparit ovat yleistyneet kuskeina.

Vierailija
35/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tärkee taito miten taksilla ajetaan. Itse jouduin ensimmäisen kerran lähtemään taksilla kotiin yksin kun mut yritettiin raiskata. Taksitolpan ansiosta se pääs vaan kakkospesälle eikä mitään pahempaa.

Vierailija
36/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostan naurettavalta, mutta kyllä mua 42-vuotiasta naista hieman 'pelotti/jännitti' jouluna, kun piti taksilla kulkea illalla. Jonkin verran lehdissä kun on ollut juttuja, kuinka naisia on häiritty seksuaalisesti tai jopa raiskattu taksikuskin toimesta, niin olihan se mielessä, että jos sattuukin omalle kohdalle. 

Onneksi oli ihan kantasuomalainen mies taksikuski, joka ei edes "häirinnyt" juttelulla. ( juu saa haukkua ennakkoluuloiseksi ja rasistiksi, en välitä )

Taksia olen käyttänyt ennen viime joulua joskus 5 vuotta sitten ja vielä silloin koin suht turvalliseksi sen käytön. 

Itse en ehkä laittaisi 10-vuotiasta illalla tai päivälläkään taksiin... Tietysti ap tuntee oman lapsensa ja miten hän osaa selviytyä hankalissakin tilanteissa.

Vierailija
37/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo vie lapsen taksiin, kiinnittää turvavyöt ja katsoo että kuski on normaali ihminen, selvin päin ja kertoo määränpään, katsoo että kuski löytää sen navigaattorista,  ja sanoo, että pitää valvoa että lapsi pääsee kotiovesta sisään. Lapsi puhelimeen koko matkan ajaksi.

Lisäksi mummo ottaa valokuvan taksin rekkarista.

Näin se ainakin heinäkuun jälkeen pitää tehdä.

Vierailija
38/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit. Ota varmuuden vuoksi ylös taksin numero ja kellonaika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi