Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako 10-vuotiaan tytön laittaa yksin taksiin lauantai-iltana?

Vierailija
13.04.2018 |

Pitäisi päästä mummolta kotiin lauantai-iltana, mutta kukaan ei pääse hakemaan, julkisilla pitäisi vaihtaa kolme kertaa ja kulkea Helsingin keskustan kautta (10-vuotias tyttö yksin..). Lähtee noin 20-21, kun serkun juhlat ovat ohi.

Olen itse kotona, mutta jalka poikki, enkä pääse liikkumaan. Mies on työmatkalla ja vaikka meillä on paljon sukulaisia ja ystäviä lähellä, niin juuri lauantai-iltana kukaan ei ole saatavilla.

Ainut toinen vaihtoehto on se, että mies hakee lapsen kahdelta yöllä, kun kone laskeutuu. Auto on siis lentokentällä (koska minä en sitä tarvitse jalka paketissa).

Eikö Suomen taksit ole ihan luotettavia? 10-vuotiaan ei tarvitse pelätä, eikä minunkaan tarvitse huolehtia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä taksiin laittaisin ihan turvallisin mielin. Lapsi olisi vaikka puhelimessa kanssasi matkan ajan, jos se ei mitään tunteja kestäisi, eikä varmaan siitä olisi kysekään. 

Vierailija
2/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on vähän nuori yksin ajamaan taksia. Parempi laittaa kuskin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä taksiin laittaisin ihan turvallisin mielin. Lapsi olisi vaikka puhelimessa kanssasi matkan ajan, jos se ei mitään tunteja kestäisi, eikä varmaan siitä olisi kysekään. 

Ei, lyhyt 15 minuutin automatka. Poikittaisliikenteestä kun on kyse, niin julkisilla menisi 1h20min helpoimmilla ja turvallisimmilla vaihdoilla.

ap

Vierailija
4/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa, muista vain varmistaa että taksikuski on suomalainen.

Vierailija
5/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää valita kuski pottunokista on muuten aika riksialtista

Vierailija
6/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku pumpulissa lapsiaan kasvattava. 10-vuotias, voi vittu. 

Vierailija
7/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole varmaan koulukyyti takseista ikinä kuullut? Tuhansittain koululaisia pörrää taksin kyydissä joka päivä.

Vierailija
8/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tilaa taksi itsellesi ja mene noutamaan lasta?

Vierailija
9/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan koulukyyti takseista ikinä kuullut? Tuhansittain koululaisia pörrää taksin kyydissä joka päivä.

Eikö koulukyytejä aja aina samat ihmiset, eli heistä tulee ajan kanssa tuttuja? Vai ajaako niitä aina eri ihmiset?

Vierailija
10/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaisin. Kuljettaahan taksit jatkuvasti pieniäkin koululaisia niin ettei ole vanhempia kyydissä. Isovanhempi voi saattaa lapsen autoon ja kertoa kuljettajalle kohteen.

Vierailija
11/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taksikuski varmaan potentiaalisesti ole vaarallisempi lauantai-alkuillasta kuin maanantaiaamuna.

Vierailija
12/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tilaa taksi itsellesi ja mene noutamaan lasta?

Koska jalka on poikki, enkä pääse oikeasti liikkumaan edes ulos kotoa.

ap

Vierailija
13/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koulukyytejä aja aina samat ihmiset, eli heistä tulee ajan kanssa tuttuja? Vai ajaako niitä aina eri ihmiset?

Ainakin meidän kaupungissa koulukyytejä ajaa kaikki taksit (yli 100 autoa) ja kaikki niiden vaihtuvat kuljettajat (satoja). Ei millään opita tuntemaan kaikkia kyytiläisiä. Terv. taksikuskina aiemmin toiminut.

Vierailija
14/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kunnasta miten se on järjestetty. Tavallisesti on samoja kuskeja, mutta joskus kuski voi olla lomalla tai sairaana. Eiköhän silloin tule "kuka tahansa" tuuraamaan.

Ei se nyt niin monimutkaista ole, etteikö kuka tahansa taksikuski osaisi muutamaa lasta viedä autolla kotiin.

Vierailija
15/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse taksi ja aja noutamaan se lapsi. Taksimatkan kallis osa on se liikkeellelähtö, ja niitä tulee vain yksi, kun ajat edestakaisin. Niin minä tekisin. Tai sitten se isovanhempi ajaa edestakaisin eli tuo lapsen ja ajaa kotiinsa.

Vierailija
16/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi päästä mummolta kotiin lauantai-iltana, mutta kukaan ei pääse hakemaan, julkisilla pitäisi vaihtaa kolme kertaa ja kulkea Helsingin keskustan kautta (10-vuotias tyttö yksin..). Lähtee noin 20-21, kun serkun juhlat ovat ohi.

Olen itse kotona, mutta jalka poikki, enkä pääse liikkumaan. Mies on työmatkalla ja vaikka meillä on paljon sukulaisia ja ystäviä lähellä, niin juuri lauantai-iltana kukaan ei ole saatavilla.

Ainut toinen vaihtoehto on se, että mies hakee lapsen kahdelta yöllä, kun kone laskeutuu. Auto on siis lentokentällä (koska minä en sitä tarvitse jalka paketissa).

Eikö Suomen taksit ole ihan luotettavia? 10-vuotiaan ei tarvitse pelätä, eikä minunkaan tarvitse huolehtia?

Miksi ei jää mummolle yöksi ja isä hakee aamulla?

Vierailija
17/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se jalka niin poikki on ettet pääse yhtään sillä ulos liikkumaan??

Vierailija
18/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin taksikeskukselta suomalaisen naisen kuskiksi.

Vierailija
19/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena naisenakin mua joskus hiukkasen pelottaa takseissa. Yksi kuski ikäänkuin pakotti mut kuuntelemaan aika jyrkkiä mielipiteitään pitkähkön taksimatkan aikana iltamyöhällä. Sävy oli sellainen, etten uskaltanut muuta kuin ynähdellä. Nöyryyttävää. Tyttärellä myös yksi kokemus, kun taksi ajoikin jonnekin teollisuusalueelle, tarkoituksenaan kokeilla mahdollisuutta seksiin. Onneksi uskoi tyttären tiukkaa komennusta ajaa pyydettyyn osoitteeseen. Arveluttaa, että käytänkö takseja ollenkaan, sitten kun nämä luvat vapautuvat kaikille.

Vierailija
20/38 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei jää mummolle yöksi ja isä hakee aamulla?

Tämä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi