Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trenditietoisuus on naurettavaa.

Vierailija
22.04.2006 |

Jos joku ihminen sanoo olevansa trendikäs tai miehensä muotitietoinen(he pitävät sitä ylpeyden aiheena), minä pidän sitä pikemminkn yksinkertaisuutena tai nolona juttuna. Esim. tuossa keskustelussa, jossa aloittaja kirjoitti, että Timo Harakalla oli tv:ssä vaaleanpunainen paita...sehän on muotia!! Mitä h****tin väliä sillä on, mikä on muotia? Jos vaaleanpunaisesta tykkää, eikö sitä voi käyttää muulloin?

Miksi jonkun mielestä on ylpeilyn aihe kuuluttaa koko kansalle :" minulla ei ole omaa makua ollenkaan,en osaa itse päättää, mistä pidän, apinoin vaan muiden pukeutumista!!"

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Apua! Kampaajalle menossa, mikä on trendikästä juuri nyt?"

" Onko kiharat muotia?"

" Mikä on tänä keväänä muotia hiuksissa, pukeutumisessa ja sisustuksessa?"

Ja aika orjallisesti omnet tuntuvat seuraavan muotia. Minusta on naurettavaa, miten ihmiset antavat muodin sitoa itseään. Tottakai maltillinen muodin hyväksikäyttäminen on eri asia. 2:n tavoin jos poimii juttuja omaan makuunsa sopiviksi.

Jos minä menen kampaajalle ja hän ehdottaa jotakin hiusmalia " tämä on muotia juuri nyt" , en ehdottomasti halua sitä mallia. Haluan mieluummin jotain, mikä EI ole sitä kuumintahottia. Ihan periaatteesta kapinoin tuollaisia " tämäonkorkeammallatahollasovittuettäonkaikkeinkauneintajuurinyt" -ajatusta vastaan.

ap

Vierailija
2/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän välttää trendejä, mutta oma tyylini on sellainen, että viimeisistä trendeistä on löytynyt paljonkin sopivaa päällepantavaa. Erilaisuus tulee kuitenkin siitä, että teen vaatteeni pääasiassa itse. En tarkoituksella pukeudu tai leikkauta hiuksia viimeisten trendien mukaan. Tyttöni ovat perineet ajattelumallini ja he saavat ikävä kyllä kuulla erilaisuudestaan. Harvassa ovat positiiviset palautteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Jotkut tykkäävät pukeutua trendien mukaan ja se suotakoon. Mutta se on naurettavaa, että nämä trenditietoiset kuvittelevat olevansa jotenkin fiksumpia, kun älyävät seurata trendejä.

Päinvastoin!! Minusta rutkasti enemmän älliä ja itsetuntoa on sellaisella ihmisellä, joka kaupungin keskustassa saapastelee vastaan mitä kummallisimmissa vetimissä (epämuodikkaissa).

ap

Vierailija
4/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos joku on muotia, en varmaan laita päälleni. Jos joku hiusmalli on muotia, en varmaan leikkauta sitä.

Nytkin olin just kampaamossa leikkauttamassa hiukseni ja parturi sanoi, että sullahan on just tämän kevään muotiväri tukassa, niin täyty käydä heti ostaas hiusväripullo ja vaihtaa väriä. Ihan vaan periaatteesta. Vaihdan sit taas takas, kun se väri on " epämuodikas" .

Ehkä olen pakkomielteinen tämän suhteen, mutta näin vaan on.

Vierailija
5/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kyllä kovin trenditietoinen, mutta pidän hyvinpukeutuneina kaikkia niitä, joilla on pukeutumisessaan jokin tyyli, punainen lanka.

Esim johonkin vihreään mekkoon pukeutunut punatukkainen tyttö, jolla on kirpparilta ostettu kirjava villakangaslaukku ja joku värikäs samettitakki (kaikki vaatteet varmaan vuodelta -73) on mielestäni tosi tyylikäs!

Samoiten nämä hevarit ja punkkarit, joilla on mustaa tukkaa myöten tyyli kasassa, ovat selvästi miettineet mitä laittaa päälle, vaikka asut eivät trendikkäitä olekaan. Mutta sopivat tyyliin.

Vierailija
6/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vuosikymmeniä ja vuosisatoja taaksepäin. Pohjeimplantit miehellä...kuulostaako hassulta? Kun oli tapan pukeutua Robin Hood-tyyppisesti " miehet sukkahousuissa" , miehet käyttivät pohkeidensa kohdalla lisätoppauksia, koska muhevat pohkeet oli kauneusihanne silloin.

Muoti muuttuu, miksi ihmeessä koettaa juosta sen mukana? Kun voisi olla juuri sellainen, kuin oma mieli sanoo. Vaikka sitten teippaisi pohkeisiinsa toppaukset vielä 2000-luvullakin, jos sen kaunistavan ajattelee ;D

ap

Vierailija
7/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen näky. En tarkoita, etteivätkö eri-ikäiset olisi oikeutettuja pukeutumaan samalla tyylillä, mutta se jokin selittämätön teinariusmeininki joillakin (harvoilla) 4-kymppisillä on hupaisaa. Se on loppujen lopuksi pienestä kiinni, milloin menee överiksi ja milloin ei.

Vierailija
8/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tyylikäs voi olla, vaikka ei ole muodikas. Mutta muoti sanelee senkin, mikä on tyylikästä...

Jopa hyvin sekalaisesti pukeutuva ihminen on tyylikäs. Sinä vain et osaa ymmärtää kyseisen tyylin hienoutta ;D Mutta pääasia, että ihminen itse arvostaa.

ap

Vierailija
9/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on sanellut meille myös tuulipuvut. Vaikka niitä yleisesti pidetään juntteina, ei voi mitään, muotia nekin ovat!

Vierailija
10/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miettikää vuosikymmeniä ja vuosisatoja taaksepäin. Pohjeimplantit miehellä...kuulostaako hassulta? Kun oli tapan pukeutua Robin Hood-tyyppisesti " miehet sukkahousuissa" , miehet käyttivät pohkeidensa kohdalla lisätoppauksia, koska muhevat pohkeet oli kauneusihanne silloin.

Muoti muuttuu, miksi ihmeessä koettaa juosta sen mukana? Kun voisi olla juuri sellainen, kuin oma mieli sanoo. Vaikka sitten teippaisi pohkeisiinsa toppaukset vielä 2000-luvullakin, jos sen kaunistavan ajattelee ;D

ap

Vierailija
11/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alushousut joissa oli takapuolen kohdalla " tyynyt" ! ihan tosi!

Vierailija
12/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia sun pitäisi värjätä hiuksesi toisenvärisiksi kuin mistä tykkäät vain sen vuoksi, että joku yksittäinen kampaaja on sanonut sulle, että ko. väri on muotia? Ehkä se kampaaja onkin väärässä? Mä luulen, ettei se sun tukanvärisi herättäisi muissa ihmisissä sen kummempia väristyksiä edelleenkään kuin aiemmin. Sen sijaan äkillinen värinmuutos herättää huomiota ja on kannanotto. Haluat siis tulla nähdyksi sinäkin.

Vierailija:

että jos joku on muotia, en varmaan laita päälleni. Jos joku hiusmalli on muotia, en varmaan leikkauta sitä.

Nytkin olin just kampaamossa leikkauttamassa hiukseni ja parturi sanoi, että sullahan on just tämän kevään muotiväri tukassa, niin täyty käydä heti ostaas hiusväripullo ja vaihtaa väriä. Ihan vaan periaatteesta. Vaihdan sit taas takas, kun se väri on " epämuodikas" .

Ehkä olen pakkomielteinen tämän suhteen, mutta näin vaan on.

Vierailija
13/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuvun takki+verkkarit/tuulipuvun housut/hiihtarit/muut housut+korkkarit ja pikkumusta käsilaukku :D

On mielestäni aika sekalainen asukokonaisuus, mutta sitkeästi näitä ihmisiä näkee aina silloin tällöin. Se on heidän mielestään kaunista ja tylikstä. Miten minä voisin sanoa, että sellainen pukeutuminen on tyylitöntä? Se ON heidän tyylinsä :)

ap

Vierailija
14/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein naurettavampia ovat nämä rokkarit jotka julistavat, että " meillä ei ole tyyliä, vaatteet eivät merkitse meille mitään. Emme ajattele tällaisia asioita."

Sitten kuitenkin ovat sattumalta kaikki samantyylisesti pukeutuneita... Ei kellään ole niin vahvaa tyyliä kuin just näillä rokkareilla, no paitsi ehkä helvetin enkeleillä. Enkä usko että kovin monelle tyyliasiat merkkaa yhtä paljon kuin just näille rokkarityyppisille jätkille. Meillä on vaan totuttu siihen, että tyyli on jotenkin samaa kuin muoti, vaikka eihän se ole.

Vierailija
15/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät voi missään nimessä seurata mitään trendejä. Kuulostat siltä kun sulla ei olis varaa/makua pukeutua trendikkäästi tai sitten muuten vaan haluat näyttää erilaiselta jotta sut huomattaisiin. Mulle on aivan sama miten muut pukeutuu tai laittaa hiuksensa. Jos en tykkää jostain trendistä niin en seuraa sitä, jos tykkään niin seuraan. Mitä sille sen enempää uhrata ajatusta?

Vierailija
16/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intohimoinen trendien vastustaminen " pukeudun niin kuin haluan" " minulla on oma tyylini" on sitäpaitsi eräs trendi, tai paremminkin makutyyli sekin. Ylipäänsä kaikki pukeutuminen kertoo pukeutujan halusta ilmaista itseään tavalla tai toisella, pukeutumalla liitytään aina toisii samalla tavalla ajatteleviin.

Vaatemuoti ei ole pelkästään pinnallista, kyllä se liittyy taiteen ja kulttuurin suurempiin virtauksiin. Uutuudet ovat uusia oivalluksia tai vanhan uudenlaista soveltamista. Vaaleanpnainen paita on yhtä hauska juttu kuin kasaribiisin uustulkinta.

Vierailija
17/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kohtaa on vaihe, jossa ulkoiset seikat (kuten pukeutuminen, muoti yleensä, trendit, varallisuus, asema jne.) ovat hyvin tärkeitä ihmisen elämässä. onneksi (tai ainakin toivottavasti) useimmat pääsevät tämän vaiheen ohitse ja elämään tulee vähän merkittävämpää sisältöä.

Vierailija
18/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jossain kohtaa on vaihe, jossa ulkoiset seikat (kuten pukeutuminen, muoti yleensä, trendit, varallisuus, asema jne.) ovat hyvin tärkeitä ihmisen elämässä. onneksi (tai ainakin toivottavasti) useimmat pääsevät tämän vaiheen ohitse ja elämään tulee vähän merkittävämpää sisältöä.

Minusta tuo kuulostaa joko typerälle tai tekopyhälle.

Vierailija
19/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvin (ja hyödynkin vuoksi) pitemmän aikaa: samat ongelmat meidän sukupolvella olivat aikanaan, nyt se ovat vaan vähän eri muodossa. Tämän palstan löysin tyttäreni perheen lapsia vahtiessani :-)

Vierailija
20/21 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat juuri näitä, joiden mielestä trendien seuraaminen on vain nuorten juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi