Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

migreenin hoito terveyskeskuksessa

Vierailija
12.04.2018 |

Kuinka tyypillistä on, että pitkittyneen migreeninhoitoon ei puututa? Itselle juuri diagnoosi saatu ja kohtauksia useita viikossa..päiviä välissä kun kipu lievempää, muuten jatkuvia tuntemuksia. Kaksi viikkoa yhtäjaksoisesti ja muutama kuukausi sitten lievempänä harvakseltaan. Lääkärin vinkit ovat vain "nuku kipu pois ja syö enemmän kipulääkkeitä". Näistä buranista ja panadoleiata ei apua ole saatu..lääkkeen vaikutuksen lakattua alkaa uudelleen. Ja sitten maksetaan tyhjistä tk käynneistä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet uudelleen ja vaadit kunnon migreenilääkkeet.

Vierailija
2/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin erikoistuneen neurologin vastaanotolle tilaat ajan. Etkö saanut estolääkitystä? Täsmiä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista, että sinulla migreeni-dg ja lääkitys tulehduskipulääkkeiden tasolla. tarvitse kunnon migreenilääkkeet. muista stressin vähentämienn, kokeile akupunktiota. itsellä väheni kuukautismigreeni kun löysin paremman työpaikan missä oli rauhallisempi tunnelma.

Vierailija
4/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vastaa: En siis ole saanut minkäänlaisia migreeninhoitoon tarkoitettuja lääkkeitä ei estoonkaan. Odotan viikonlopun ja soittelen uudelleen tk. Toinen vaihtoehto olisi käydä päivystyksen kautta, mutta en tiedä saako sieltäkään apuja jos en kuolemaa tee sekä itse sinne tallustan.

5/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap vastaa: En siis ole saanut minkäänlaisia migreeninhoitoon tarkoitettuja lääkkeitä ei estoonkaan. Odotan viikonlopun ja soittelen uudelleen tk. Toinen vaihtoehto olisi käydä päivystyksen kautta, mutta en tiedä saako sieltäkään apuja jos en kuolemaa tee sekä itse sinne tallustan.

Meillä ei ainakaan saa tk-päivystyksessä migreeniin lääkkeitä eikä lääkereseptiä. Kuvaavat kyllä kuupan tietokonetomografialla ja tekevät neurologiset testit. Käskevät tuon jälkeen olemaan yhteydessä omaan terveyskeskukseen tai yksityisellä neurologiin.

Itselläni oli tilanne, jossa kohtauslääke ei auttanut ja lisäoireina tuli tunnottomuus kasvoihin. Kotiin passittivat ilman mitään lääkeapua noiden tutkimusten jälkeen, kun poissulkivat aivoverenvuodon mahdollisuuden. Myöhemmin vaihdettiin neurologilla kohtauslääke vahvempaan. Sanoivat päivystyksessä, etteivät lääkitse siellä keskushermostoon vaikuttavilla lääkkeillä eivätkä kirjoita niille reseptiä.

Vierailija
6/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin sairaalan päivystykseen kautta ns. Färkkilän tippaan eli osastolle ja suoneen lääkettä 12 tuntia - ja migreenikierre poikki. Täsmälääke nyt Imigran-injektio ja nenäsumute.

Vierailija
7/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni voi olla niin julma. Minulla on aurallinen migreeni. Oli jo poissa, mutta on aktivoitunut uudelleen. Minulla Burana tehoaa, kun otan ensi oireisiin. Voisi ottaa 1200 mg alkuun. Yleensä vähempi annos riittää.

Ap, pystyisitkö vähentämään stressiä. Se voi altistaa. Nukutko tarpeeksi. Rentoutuminen on tärkeää migreenin ehkäisyssä. Oletko huomannut, joillakin ruoka-aineilla olevan yhteyttä. Esim. juusto, sitrushedelmät, punaviini... voivat osaltaan laukaista. Nämä älylaitteet myös runsaasti käytettynä.

Tsemppiä ja toivottavasti oireesi helpottavat ja saat apua :)

Vierailija
8/8 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni voi olla niin julma. Minulla on aurallinen migreeni. Oli jo poissa, mutta on aktivoitunut uudelleen. Minulla Burana tehoaa, kun otan ensi oireisiin. Voisi ottaa 1200 mg alkuun. Yleensä vähempi annos riittää.

Ap, pystyisitkö vähentämään stressiä. Se voi altistaa. Nukutko tarpeeksi. Rentoutuminen on tärkeää migreenin ehkäisyssä. Oletko huomannut, joillakin ruoka-aineilla olevan yhteyttä. Esim. juusto, sitrushedelmät, punaviini... voivat osaltaan laukaista. Nämä älylaitteet myös runsaasti käytettynä.

Tsemppiä ja toivottavasti oireesi helpottavat ja saat apua :)

Joo sen huomaan, että älylaitteet, tv, ulkoilu, linja-autossa olo. Joskus jopa se, että aamulla laitan vessaan valot laukaisee kivut. Niitä uoutuu vähentämään..nyt nämä aurinkoiset säät pahentavat. Nukkua joutuukin enemmän nyt, kun se auttaa kipuun ja ei tuota tekemkstä niin ole. Olen huomannut, että suolaista ruokaa tekee mieli ja muun muassa vahvan juuston tuoksu pahentaa oloa.Yritetään ottaa rennosti nyt. 🙂

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme