Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi aarrhg, auttakaa URAIHMISET YM. tämä elämäntilanne stressaa mut hengiltä:(

Vierailija
22.04.2006 |

olen valmistunut ja tehnyt töitä vuoden verran (siihen kuuluu työharjoittelut) ja sitten aloin opiskelemaan yliopistossa! eli minulla ei ole työkokemusta käytännössä juuri mitään :(

kuinka pitkä aika on liian pitkä aika olla pois töistä, pelkästään opiskella? onko kaksi vuotta liikaa? täällä ei kertakaikkiaan ole töitä siltä alalta jolta valmistuin! työkokemusta olisi saatava, jotta voisin sitten hyödyntää tätä tulevaa tutkintoa. STRESSI!! :(

onko siis 2 vuotta liian kauan pois työelämästä? ottaako kukaan valmistunutta töihin, joka on valmistumisen jälkeen opiskellut kaksi vuotta???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuttuasi töitä.

Uskon, että kukaan joka on vaan jaksanut opiskella, ei jää työttömäksi jos suostuu aloittamaan ei-niin-hyvistä-työpaikoista! Sitten olet pari vuotta sielä aloituspaikassa, siirryt parempiin hommiin ja taas vaihdat parempaan. Harvoin sitä tässä elämässä kerralla saa asiat kuntoon, niin myös uran kanssa!

Vierailija
2/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin siis ekan ammatin työkokemusta, jotta voisin toimia tässä toisessa, jota opiskelen yo:ssa. Tällä seudulla ei ole mitään töitä, ja jos muutan pk-seudulle hankkimaan tätä työkokemusta, yo- opinnot menevät jäihin. Eli olen kahden jutun loukussa..jos opiskelen yliopisto-opintoja eteenpäin, en saa työkokemusta, jos lähden sinne missä mahdollisesti olisi töitä, en saa tätä tutkintoa tehtyä..

Ajattelin siis tuota kahden vuoden kompromissia, että kaksi vuotta tiukkaa opiskelua, sitten hankkimaan tuota työkokemusta ja siinä samalla viimeistellä opinnot?

Mutta onko kaksi vuotta valmistumisen jälkeen liian kauan pois töistä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein ketään jonka kanssa voisin keskustella tästä. Lähinnä stressaa juuri tuo, kelpaanko töihin sitten 2 v kuluttua ammattiini johon olen valmistunut, koska lähdin heti koulusta kouluun.

tv. ap

Vierailija
4/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti kuullut, että opiskelu on aina vaan hyvästä. Ja etenkin jos opiskelusi liittyy jollain tavalla aiempaan tutkintoosi, niin eikös se vain osoita omaa todellista kiinnostustasi kyseistä alaa kohtaan ja halua kehittyä? Ja vielä siitä yo-opiskelusta. En tiedä mitä alaa olet aloittamassa, mutta aika usein yliopistossa opiskelu on niin joustavaa, että työssä käyminen opiskelun ohessa voisikin onnistua. Itse luen kasvatustiedettä ja monet opiskelukavereistani eivät enää opiskelujen loppuvaiheessa edes asu samalla paikkakunnalla. Jotkut eivät ole asuneet täällä ollenkaan koko opiskelujen aikana. Mutta riippuu tietysti aina mitä lukee.

Eiköhän kaikki aina järjesty parhain päin :)

Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata ensimmäisiä opintojasi vastaavalla palkalla henkilö, joka on kuitenkin opiskellut pari vuotta yliopistossa sen lisäksi! Rohkeasti vain opiskelemaan, kyllä sinä tuolla asenteella työkokemustakin saat.

Vierailija
6/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia rassaa parisuhdetta ja minut ainakin ihan loppuun... Siis paine siitä onko kaksi vuotta heti valmistumisen jälkeen liian kauan pois töistä. Kyllähän sitä voisi tehdä töitä tässä ohella, mutta niitä ei vain ole ei täällä lähellä eikä kaukana..Pelkään etten muista aiemmasta hommasta enää mitään sitten.

Kuulisin todella mielelläni opiskelleiden ja aikuisten ihmisten kokemuksia! :)

ap

Vierailija
7/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin aloilla on työkokemuksesta enemmän hyötyä työnsaannissa kuin koulutuksesta, toisilla päinvastoin.