Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisittekö 87 eurolla 8 päivää?

Vierailija
11.04.2018 |

Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.

Kommentit (388)

Vierailija
41/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti jengi noin surutta pöllii vessapaperia yleisistä vessoista?

Siinä tilanteessa kun nälkä kurnii vatsassa ja käytössä olevan rahan voi käyttää kaupassa ruokaan TAI wc paperiin niin luulen, että jokainen ostaa rahalla ruokaa ja käyttää muut keinot ilmaiseen takaliston putsaamiseen.

Vierailija
42/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta wc-paperia tuolla budjetilla vaan ota rulla yleisestä vessasta aina kun käyt sellaisessa. Tai tukku käsipyyhkeitä.

Sinulle tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitit, että varasta yleisestä vessasta. Onko joku oikeasti noin id.iootti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuota wc paprun pöllimistä opiskeluaikoina, ei enää kiitos. Ja eipä tuo 5e paljon ole laittaa tuosta summasta paperiin

Ap

Vierailija
44/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään jo nyt vähemmällä.

Vierailija
45/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia ootte vessapaperia kuluttamaan :D Meillä riittää rulla ainakin kolmeksi päiväksi (3:lle).

46/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon rahaa mä elän 50e kk

Vierailija
47/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäisin, ja pärjään.

Porkkana,kaalia ja lanttua -ravitsevaa ja edullista.. Raasteena, laatikkoruokana tai rapeina suikaleina.

Puuroa, keittoja ja tarjoushaukkailua; tsekkaa kauppojen tarjoukset ja punalaput.

Vierailija
48/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta wc-paperia tuolla budjetilla vaan ota rulla yleisestä vessasta aina kun käyt sellaisessa. Tai tukku käsipyyhkeitä.

Varas. Ei se, että on köyhä, tarkoita sitä, että on oikeus varastaa.

Vierailija
49/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäilen syömällä paljon perunaa, sipulia ja tarjouslihaa. Sulla kyllä on vähän huono tilanne, jos ärtyvän suolen takia et voi syödä sipulia ja punaista lihaa niin paljoa...

Vierailija
50/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovia ootte vessapaperia kuluttamaan :D Meillä riittää rulla ainakin kolmeksi päiväksi (3:lle).

Ehkäpä teinit on poikia?

Vierailija
51/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeitto (porkkanaa tai savukylkeä sekaan)

perunaa

kanankoipia/paistileikkeitä

riisiä, papuja ja vihanneksia pakastealtaasta (paljon mausteita)

tomaattipastaa, mozzarellapallero

ruispaloja ja maksamakkaraa

kananmunia, pakastepinaatista keitto (lihaliemi, jauho, maito)

rahkaa ja pakastemarjoja

kalapuikkoja,  itse tehtyjä lohkoperunoita, kermaviili/jugurttikastike

kaalikeitto/muhennos (kaalia, porkkanaa, sipulia, jauhelihaa)

Vierailija
52/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te tiedätte, paljonko kuluu vessapaperia? Ei ole koskaan tullut mieleeni laskea kulusta.

Vierailija
53/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on 72 euroa käytettävissä kuuden hengen päivällisiin kuudeksi päiväksi (jos kerran valmista ruokaa oli) ja aamiaisiin.

Mitä kotivaraa sinulla on? Sehän tässä ratkaisee, täytyykö ihan kaikki ostaa vai onko kaapeissa mitään. Kotivaraa pitäisi olla vähintään kolmen viikon ruokien verran. Se on ihan huoltovarmuusviraston virallinen suositus. Jos sinulla olisi kunnon kotivara, et joutuisi tällä palstalla kyselemään yhtään mitään.

Mutta pärjäät kyllä tuollakin. Mene Lidliin. Osta aamiaisia varten munia ja kaurahiutaleita ja maitoa. Aamiainen siis puuro ja keitetty muna. Noin muuten voit laittaa ihan peruskotiruokaa,  vaikkapa bolognesekastiketta ja pastaa, karjalanpaistia ja perunaa, nakkikeittoa. Mieti mitä omassa lapsuudessasi 80-luvulla syötiin ja laita sellaista. Uunimakkarakin on ihan kelpo ruokaa silloin tällöin syötynä ja esim. pizza ei itse tehtynä maksa juuri mitään. Mutta ÄLÄ osta mitään valmiita pizzajuustoraasteita, ne on pelkkää huijausta, varsinkin halvemmissa on jotain kasvisrasvajuustoketta ja jopa bambukuitua. Ostat ihan tavallista juustoa ja raastat itse.

Vierailija
54/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan jään miettimään, että montako peffaa teidän taloudessa on (ja kun ainakin yksi käyttää vasta vaippoja), kun teillä kuluu 400 vessapaperiarkkia päivässä? :D Mitä muuta te teette vessapaperilla kuin pyyhitte peffojanne?  :D

Vierailija
55/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja laatikoita , esim kinkkukiusaus ruokakermaa sipuliperunasekoitus / perunasuikaleitanilman sipulia pippuria ja suolaa. Maksaa noin 4 euroa isommallekin perheelle. Lisäksi muroja tai jugurttia. Teet leipää itse hiivaleipä on helppo tehdä ilman konetta. Teen itsekin kun on rahat tiukilla itse. Kaalilaatikko ei paljoa maksa nauta-sika jauhelihaa ja puuroriisiä mukaan. Siskonmakkarasoppa . Maksaa noin 7 euroa 3 euroa /makkara ja valmispussi peruna-keittojuurekset. Me tosin teemme valmiiksi niin että ostamme pakkaseen tavaraa joita voimme käyttää. 2 kg pyttipannua maksaa noin 4.30 prismassa pakasteesta.

Vierailija
56/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi takerrutte vessapaperin hintaan? Jos apn perheellä on tapana ostaa yksi vitosen säkki pitkäksi aikaa ja nyt on tarve uudelle niin se silloin kannattaa ostaa. Säästöä taas pitkällä aikavälillä. Pienemmät tulevat suhteessa kalliimmaksi.

57/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, jos ei olisi laskuja tulossa maksettavaksi. Eli jos siis kyse on vain ruokamenoista, niin ilman muuta.

Isollekin porukalle saa halvalla sapuskat vaikkapa kaalista ja jauhelihasta. Sämpylät leipoisin itse. Kaappeja kaivelemassa löytyy yllättäen aina kaikenlaista, mitä voi hyödyntää!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
58/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vessapaperit sieltä kurssipaikan vessasta!

Vierailija
59/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varas. Ei se, että on köyhä, tarkoita sitä, että on oikeus varastaa.

Niin, toinen vaihtoehto on kulkea vauhtiraidat pehvassa.

Vierailija
60/388 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-paperin ”varastamisesta” nillittäville tiedoksi, että julkisten vessojen käyttämät rullat ovat tukkupakkauksissa. Ja yleensä halvinta ja ohuinta mahdollista laatua. Eli yhden rullan kpl-hinta lasketaan senteissä. Ei ole kyse mistään huippulaadukkaasta luksuspyrstönpyyhintäpaperista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan