Älkää luulko, että se luovutuskielto Omakannassa mitään auttaa!
Aivan varmasti viranomaiset saavat kaikki tiedot, vaikka kuinka kieltäisitte kaiken.
Kommentit (14)
Niinpä. Minusta on törkeyden huippu, että ihmisten tiedot kirjtaan nettisivuille ilman lupaa. On vain ajan kysymys, milloin kaikki hakkeroidaan julkiseksi. Ja lasten tietoja ei voi edes itse määritellä salaisiksi. Kävin tk:ssa vaatimassa ne niin salaisiksi kuin saa. Kaikkea tietoa ei voi omalta osaltakaan salata.
Ulkomaille lekuriin omalla rahalla. Muuta vaihtoehtoa ei jää.
Ei se autakaan. Ei se vaadi kuin pienen lakimuutoksen ja tieodthan voi vaikka googlata. Tai vaikka laittaa paikallislehteen, kuten verotiedot. Tai ihan mitä nyt hallitus sattuu päättämään. Se kielto auttaa tasan niin kauan, kun sillä on joku lainvoima. Ja laki on aina muutettavissa.
Vainoharhaisten kokous. MIten ketään muuta kuin maksu- tai tutkimusmielessä teidänkin sairautenne kiinnostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille lekuriin omalla rahalla. Muuta vaihtoehtoa ei jää.
Minä olen muutenkin muuttamassa ulkomaille, ja nyt olen kyllä entistäkin tyytyväisempi valintaani. Maksan mielelläni oman terveydenhoitoni omasta pussistani, jos saan samalla vallan päättää siitä, mitä tiedoillani tehdään ja ei tehdä.
Omakannalla ei ole mitään tekemistä tuon kaputaation kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vainoharhaisten kokous. MIten ketään muuta kuin maksu- tai tutkimusmielessä teidänkin sairautenne kiinnostaisi?
Ei ketään. Eli voitkin ihan omalla nimelläsi nyt laittaa tänne koko sairaushistoriasi. Kun eihän se ketään kiinnosta, eikös?
Kyllä ne saavat tietonne. Ainoastaan minä olen turvassa koska en ole käynyt lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään. Eli voitkin ihan omalla nimelläsi nyt laittaa tänne koko sairaushistoriasi. Kun eihän se ketään kiinnosta, eikös?
En ole äskeinen, mutta ei sairaushistoriassani ole mitään salattavaa. Eli voisin hyvinkin. Enemmän nolottaisi se, että ihmiset saisivat tietää minun kirjoittelevan tänne.
Jotkut, esim. lääkärit itse, joutuvat käymään hoitamassa omat psyykepuolen asiansa Virossa lääkärillä, jos ei halua itsestään merkintöjä Omakantaan, esim. psyykelääkkeistä. Vaikka sillä ei työn hoitamisen kannalta olisi merkitystä, mutta kuitenkin. Satun tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä esm. vakuutuksia ei välttämättä myönnetä jos sinulla on jokin tietty diagnoosi.
Kyllä noilla terveystiedoillla kuule voidaan vaikeuttaa elämääsi. Mietippä nyt vähän. Kun sinunkin tietosi
on julkista myyntitavaraa laajemmin. Niin voi sinullakin ääni muuttua. Siinä sitten itket kun et saa esm. lainaa tai vakuutuksia. Puhumattakaan terveydenhoidollisista asioista.
Saadaan mielenterveys kuriin kun ihmiset eivät uskalla mennä enää valittamaan.
Poliisi ei pääse käsiksi terveystietoihin. Ainakaan vielä. Siinä kielletään luovutukset lähinnä yksityisille palveluntarjoajille.