Mistä apua elämänmuutokseen?
Läheiseni suhtautuvat minuun äärimmäisen kielteisesti ja haluaisin muuttua. En tiedä, kuka/mikä taho voisi minua auttaa, kun kukaan ei sano suoraan, vaan ihmiset vain välttelevät minua. Kuulemma mulla on liian rasittavat jutut, mutta omasta mielestäni olen vain rehellinen. Läheisiä ystäviä tai seurustelussuhdetta mulla ei ole. Äitinikin on tyly minulle ja välttelee seuraani tai keskustelua puhelimessa.
Kommentit (5)
No, mitä jos kertoisit lisää tilanteesta, vaikka ikäsi, koulutuksesi, ym. tämmöisiä tietoja.
Vierailija kirjoitti:
No, mitä jos kertoisit lisää tilanteesta, vaikka ikäsi, koulutuksesi, ym. tämmöisiä tietoja.
Ikä on 35+; korkeakoulussa/yliopistossa opiskellut; it-alan töissä. Ulkoisesti olen keskinkertaisen ja/tai persoonallisen näköinen ehkä seiskan tasoinen nainen (exäni mielestä olin 8,5 ulkoisesti).
Saanen kysyä mistä asioista sinä muiden mielestä jankkaat. Ja minä 50+ olen oppinut jo että omia mielipiteitä ei aina kannata liikaa painottaa. Meillä kaikilla on oma näkemys asioista.
En ymmärrä, mikä minussa siis on vikana. Päädyn aina jänkkäämään tuttujeni kanssa asioista ja tuttavani suhtautuvat minuun alentuvan halveksivasti, mutta kiistävät sen. Mistä voisin saada mahdollisimman objektiivisia neuvoja?