Miksi jotkut Venäjämyönteiset ihmiset väittävät, ettei venäjällä näe humalaisia kadulla?
Vaikka esim. YouTube on täynnä Only in Russia tai We love Russia -videoita, joiden pääosaassa sekoilevat paikalliset juopot.
Kommentit (15)
Häh, väittääks joku näin?
Olen käynyt Venäjällä paljon, koska ystäviä siellä. Yhteen aikaan kävin joka kesä, joskus kaksikin kertaa kesässä. Aina oli kännisiä kylillä ja kaupungeissa. Oikein tosi pohjalla oleviakin tuli nähdyksi. Miehiä ja naisia. Viina on siellä paha vitsaus, jos on täälläkin.
Ole käynyt siellä jo Neuvostoliiton aikaan. Silloin en muista koskaan nähneeni juopuneita kaduilla, mutta sillon ei turisteja päästettykään minnekään kyliin eikä kaupunkien ulkopuolelle. Kaupungeissa (no kävin vaan Leningradissa ja Moskovassa) pidettiin tietysti kulmat tyhjinä kännisistä. Kerran kävelin öisen Leningradin keskustan halki näkemättä yhtään ainutta ihmistä. Ei varmaan onnistuisi tänä päivänä.
Juu hienon olkinuken heitit aloitetaan kolmas maailmansota, koska Irakilla on ydinaseita ja Venäjä on kehitysmaa.
Eikös ne olleetkaan suomalaisia turisteja?
Mä olen kävellyt euroopan ghetoissa, mutta missään ei ole tarvinnut pelätä enemmän turpaansaantia kuin suomessa aggressiivisen suomalaisen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kävellyt euroopan ghetoissa, mutta missään ei ole tarvinnut pelätä enemmän turpaansaantia kuin suomessa aggressiivisen suomalaisen toimesta.
Et vain osaa kieltä niin et tiedä mitä he huutelevat.
No kun Venäjä on niin täydellinen persujen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ulkomailla kukaan ole huudellut ja kyllä mä ymmärrän useampaa kieltä. Suomessa kyllä huudellaan ja käyttäydytään väkivaltaisesti. Empä sen takia käytä alkoholia Suomessa tai vietä aikaa yöelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Vakuuttavaa tutkimusnäyttöä ei taida olla olemassa siitä, että suomalainen kantaväestö olisi jotenkin poikkeuksellisen aggressiivista.
Salaisuus on siinä, että Suomessa natiivina ymmärrät kulttuurin nyansseja ja puhuttua kieltä miellemerkityksineen paremmin kuin ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ulkomailla kukaan ole huudellut ja kyllä mä ymmärrän useampaa kieltä. Suomessa kyllä huudellaan ja käyttäydytään väkivaltaisesti. Empä sen takia käytä alkoholia Suomessa tai vietä aikaa yöelämässä.
Minullekkin on huudeltu Suomessa, jännä vaan että huutelija ei ollut suomalainen. Kävin alkukuusta Helsingissä ja joku nuori ulkomaalaisjätkä huusi minulle jotain ja työnsi kielen alas. Veikkaan ettei ollut mikään kohtelias ele.
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuulua niihin ihmisiin, joiden mielestä kaikki on aina muualla paremmin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuulua niihin ihmisiin, joiden mielestä kaikki on aina muualla paremmin kuin Suomessa.
taisi olla persu.
Onko näillä Venäjän ystävillä mustat lasit ja valkoinen keppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taisi olla persu.
Oletko sinä aivan varma, että ymmärrät, mitä sana persu tarkoittaa tai ylipäätään lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Onko näillä Venäjän ystävillä mustat lasit ja valkoinen keppi?
Juuri tämän kaltaisiin Venäjän ystäviin en ole törmännyt, mutta tavallisesti nämä Venäjän ystävät ovat kiinnostuneita venäläisestä kulttuurista. He ovat käyneet Pietarissa Eremitaasissa ja muistavat taide-elämyksiään makusteltuaan aina huomauttaa, että eivät muuten nähneet yhtään humalaista kadulla - toisin kuin heti matkalta palattuaan näkivät Suomessa. Ap
Ne on juonu niin paljo että ne on viety putkaan.