Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synsamin "lainasilmälasidiilistä" kokemusta?

Vierailija
11.04.2018 |

Onko tuttu ja mielipiteitä? 67e kk:ssa ja saan 3 silmälasiparia + aurinkolasit.....

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan nuo diilit on tehty silmälasiketjun eduksi. Itse käyn aina ilmaisessa näöntutkimuksessa hakemassa päivitetyn silmälasireseptin ja tilaan esim. Smartbuyglasses nettikaupausta merkkikehykset ja laadukkaat linssit noin 200€ hintaan. Olen rillinörtti joten tiedän kehysten koot ja ominaisuudet, osaan itse muotoilla sangat istuviksi 🤓

Kiinnostavaa! Tarvitseeko tuohon muotoiluun jotain työkaluja/laitteistoa?

Vierailija
22/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kahden vuoden diili ja kaduttaa. Loppupelissä maksoin vahvuuksilla Rayban aurinkolaseista paritonnia. Lunastin ne kun irti sanoin sopimuksen.

Tietysti jos ottaa eli kelpaa halvemmat, joissa on pienin kk.maksu niin ehkä toimii.

Sen jälkeen olen tilannut kahdelta toimijalta netistä useat lasit ja olen tykännyt. Kun on resepti niin toimii. Lasien sangat olen saanut viimeisteltyä itse kun olen käyttänyt kuumassa vedessä ensin.

Netistä tilatut lasit ovat maksaneet n 50- 80e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kenelle nämä vuokralasit on hyvät. Itse ostin vähän aikaa sitten kahdet lasit erilaisilla vahvuuksilla ja maksoin 48€. Ei mitään järkeä edes miettiä että maksaisin kuukausimaksua, joista kertyy moninkertainen hinta vuodessa. Pärjään näillä omilla laseilla kuitenkin usean vuoden, jos en vahingossa riko niitä.

25 euron lasit eivät ole erityisen laadukkaat, eikä suuri osa pärjää niin huokeilla laseilla.

Kun joutuu ostamaan monen sadan linssit, ei niitä kannata mihinkään kymmenen euron kehykseen pistää. Väärässä paikassa säästäminen tulee kalliiksi.

Tiimarilasien korvaajaksi nuo sinun lasisi ovat oikein sopivat.

Vierailija
24/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka 24kk oli jo Joulukuussa täynnä jolloin lasit palautettiin liikkeeseen, tuli nyt Huhtikuussa jälkeen Synsamilta vielä +200e lasku. Suoraan sanottuna vituttaa. Synsam oli huonoin päätös ikinä, enkä voi suositella kenellekkään. Harmittaa miten varmasti vanhuksiakin tällaisilla "diileillä" jatkuvasti hämätään

Miksi sieltä tuli vielä lasku?

Vierailija
25/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kyllä ottaisi. Tuosta vuosivaihdosta, niin mainoksen mukaan voit vaihtaa... mikään pakkohan ei ole, jos ei nyt sitten näkö tosiaan alene niin hurjaa vauhtia, että uudet lasit tarvitsee hankkia vuosittain.

Onhan muillakin optikkoliikkeillä tarjouksia, osamaksusopimuksiakin. Toki toki, tässä Synsamissa on jonkinlainen viritys siihen suuntaan, että trenditietoiset pysyvät vaihtuvien muotivirtausten kyydissä kun pääsevät vaikka joka vuosi jotain vaihtamaan. 

Paras tarjous muilta liikkeiltä lasit puoleen hintaan... Linssit tai kehykset, valitsisin tietysti linssit.

Vierailija
26/42 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kenelle nämä vuokralasit on hyvät. Itse ostin vähän aikaa sitten kahdet lasit erilaisilla vahvuuksilla ja maksoin 48€. Ei mitään järkeä edes miettiä että maksaisin kuukausimaksua, joista kertyy moninkertainen hinta vuodessa. Pärjään näillä omilla laseilla kuitenkin usean vuoden, jos en vahingossa riko niitä.

25 euron lasit eivät ole erityisen laadukkaat, eikä suuri osa pärjää niin huokeilla laseilla.

Kun joutuu ostamaan monen sadan linssit, ei niitä kannata mihinkään kymmenen euron kehykseen pistää. Väärässä paikassa säästäminen tulee kalliiksi.

Tiimarilasien korvaajaksi nuo sinun lasisi ovat oikein sopivat.

Juuri niin, lukulaseina menevät. Mutta voisi sitä tietysti yksinkertaisemmat linssit sovittaa halvempiin kehyksiinkin. Siis sellaiset linssit joihin ei tule kaiken maailman erikoisuuksia. Mutta sitten on tietysti niin, että halvoissa kehyksissä tulee raja vastaan siinä, että joko riskinä on nikkeli tai sitten heikko muovi. Titaania ei halpaliikkeellä juurikaan ole malleihin käytetty. Titaaniin luotan itse eniten.

Vierailija
27/42 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän provosoiva kysymys ....ttaako? Kun tiedustellaa, lasien omistamisesta.

Vierailija
28/42 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sopimus ja näillä näönmuutoksilla ja linssien hinnoilla todellakin kannattaa toi soppari. Tosi tyytyväinen oon tohon diiliin.

Vierailija
29/42 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla umpihölmö jos lähtee noihin kuukausiveloitusjuttuihin. Niistä eivät hyödy kuin firman osakkeenomistajat.

Vierailija
30/42 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kolme kertaa Synsamin liikkeessä kysymässä sopparin hintaa/kk, kaikilla kerroilla oli voimakkuustiedot mukana ja kehykset olisi ollut tiedossa, en yhdelläkään kertaa saanut sitä hintatietoa joten marssin Silmäasemalle mistä olin jo löytänyt mieluisat kehykset monitehoille ja aurinkolaseille

Ostin sieltä sitten kahdet lasit, toiset kirkkaat ja toiset aurinkolasit

Molemmissa hyvät monitehot ja ohennuksia ja aurinkolasit on polarisoivilla linsseillä, maksoivat yhteensä 860e, oli joku kampanja menossa ja heillähän on resurspankin koroton osari tarjolla.

En mene jatkossa symsamin ovesta sisään tämän kokemani jälkeen.

Vierailija
31/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kannattava diili. Minulla maksaa moniteholasit n 600-900e riippuen tarjouksista. Nyt otan silmälasit ja aurinkolasit vahvuuksilla ja maksan kaikista yht. 1070e. Ja pitää muistaa että sopimukseen kuuluu myös puhdistusaineet. Ja minulla muuttuu näkö reilussa vuodessa. Olen joutunut uusimaan lasini n vuoden välein. Mieluummin maksan nyt vähän joka kuukausi kuin laitan kerralla ison summan silmälaseihin.

Vierailija
32/42 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi: välttäkää Synsamia! Hankin tuon lifestyle-sopparin, oli todella kallis ja tulin lasit haettuani katumapäälle ja päätin perua sopimuksen 30 päivän puitteissa kuten oikeuteni kuluttajana on. Todella erikoista toimintaa, optikon myyjä yritti painostaa ja syyllistää jatkamaan sopparia ja kyseli mikä oli laseissa vikana jne, koitti keksiä syitä miksi kannattaisi sopparia jatkaa ja jotkut kanssamyyjäkotkat vaan nyrpisteli vieressä tiskin takana! Hyvistä rilleistä mielellään maksaa useamman satasen mutta noissa optikolta ostetuissa tuntuu olevan hinnassa todella paljon ilmaa, vertailin ja nettioptikoilla oli useita samanlaisia kehyksiä kuin kokeilemani 30-70 % halvemmalla!

Vierailija
33/42 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kenellekään. Kaikkea ei kerrota, vaihdoin yhdet kehykset vuoden jälkeen, jolloin vuokra-aika piteni vuodella, mitä silloin en tiennyt. Irtisanomisaika on kuukauden, joudut maksamaan laseista vielä yhden ylimääräisen kuukauden. Maksoin laseista 89,90 /kk. Onneksi nyt on viimeinen erä huomenna maksussa, eli irtisanomisajan maksu. Laseista tulee tosi kalliit, ainakin jos pitää olla erikoisemmat linssit. Siis todella kalliit lasit.

Vierailija
34/42 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, minulle tuli kolmen vuoden soppari, koska vuoden jälkeen minulla sanottiin haluaisinko vaihtaa toiset kehykset. Vaihdon jälkeen sopimus oli yhteensä kolme vuotta, msksoin laseista 89,90 €/kk. Todella kalliit lasit koska linssit on hyvin räätälöidyt minulle. Sopimuksen irtisanomisaika on kuukausi. Todella kallista, lunastin lopuksi kahdet lasit noin 60,00 €, nyt olen maksanut irtisanomisajan maksun. Toivottavasti nyt olen pääsyt eroon tästä sopimuksesta.

Vierailija
35/42 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synsam lifestyle sopimus oli pettymys.

Maksan vuokraa 24kk 50 euroa/kk. Laseja tai siis moniteholasien linssejä tuunattu kaksi vai peräti kolme kertaa en voi niitä käyttää, kun niillä ei näe kauas eikä lähelle. Ovat nyt reilun vuoden olleet käyttämättä nuo lasit.

Aurinkolaseja käytin viime kesänä ja tänä keväänä. Aurinkolasien myyntihinta 175 euroa.

Maksan tästä yleellisyydestä noin 1200 euroa kahdessa vuodessa vuokraa ja tämän jälkeen käteeni ei jää mitään. 24 kk jälkeen voisin ostaa nuo aurinkolasit itselleni hintaan 67euroa.

On hieman huijattu olo.

Vierailija
36/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia onnistuneesta purkamisesta tuosta Synsam-shopparista? Itse allekirjoitin tilauksen liikkeessä kännykällä 21.6.2023 , shoppari tuli vasta sen jälkeen s-postiin. Lasien toimitukseen kului aikaa ja olin kesälomalla, kun tuli ilmoitus, että lasit ovat valmiit kolme viikkoa sopimuksen teon jälkeen. Palasin kotiin lomalta ja noudin lasit 21.7.2023. Nyt olleet käytössä muutaman päivän ja sanonko, ovat sieltä jostain... En ole tyytyväinen ja haluan purkaa sopimuksen. On siis kulunut kuukausi ensimmäisestä shopparin allekirjoituksesta, mutta lasien luovutuksesta vain kaksi päivää. Miten onnistuu sopimuksen purku?

Vierailija
37/42 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä halvempia kuin siilejä, olette ottaneet parempia merkkilaseja, ohennuksia yms...

Oma vika, kun on kallis maku ja tuskin olisi olut varaa ostaa tuollaista settiä...

Vierailija
38/42 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään pitkän keskustelun paikan päällä symsamin sopimuksesta. Sopimushan on 24kk mutta todellisuudessa 36kk jos haluat pelkällä kuukausi maksulla lasit itsellesi.

Eli omalla kohdallani ensinnäkin sopimuksen alkamispäivän on kuukautta myöhemmin kuin mikä todellinen alkamispäivä, 3 kuukautta unohtui heidän antaa ilmaista maksuaikaa ja tänään selvisi että jos sanon sopimuksen irti 24kk kohdalla niin loppumaksu on 13kuukausi maksu. Kun on 2 lasit niin  pitää maksaa vielä 650e.

Joten en todellakaan suosittele kellekkään sopimusta koska siellä ehdoissa tämä viimeisen vuoden maksu vaikka sopimuksen kannessa on 24kk

Vierailija
39/42 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tietysti vaikeasilmäisillä vastaavasti kalliimpi kuin perusnäöllä. Yhtä kalliit linssit tarvitset diilillä tai ilman.

Ei nyt noinkaan. Tuohon diiliin kun sisältyy oikeus vaihtaa linssit uusiin aina kuin voimakkuudet muuttuu ilman lisäkustannuksia. Jos siis näkö huononee nopeasti, diili voi olla hyvinkin kannattava.

Vierailija
40/42 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tietysti vaikeasilmäisillä vastaavasti kalliimpi kuin perusnäöllä. Yhtä kalliit linssit tarvitset diilillä tai ilman.

Ei nyt noinkaan. Tuohon diiliin kun sisältyy oikeus vaihtaa linssit uusiin aina kuin voimakkuudet muuttuu ilman lisäkustannuksia. Jos siis näkö huononee nopeasti, diili voi olla hyvinkin kannattava.

Eli harvat ja valitut hyötyy sopimuksesta, kun taas 99 % maksaa laseistaan reilusti ylihintaa.