Synsamin "lainasilmälasidiilistä" kokemusta?
Onko tuttu ja mielipiteitä? 67e kk:ssa ja saan 3 silmälasiparia + aurinkolasit.....
Kommentit (42)
Kiitos mielipiteestä. Olisiko ollut paljon halvempaa ostaa ns normaalisti tai kaduttaako sen takia että et omista niitä?ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielipiteestä. Olisiko ollut paljon halvempaa ostaa ns normaalisti tai kaduttaako sen takia että et omista niitä?ap
Voi olla, että olisin saanut edullisemmin saman tyyppisen setin muualtakin. Ystäväni osti kolmet lasit ( luku, kakstehotx2 toiset niistä aurinkolasit) toisesta ketjusta ja maksoi yhteensä 800e. Itselle kertyy n 1700e kun maksan kaksi vuotta en tiedä voinko lunastaa yksiäkään omiksi kun diili päättyy tai voin sen irtisanoa.
Sopimusta ei mielestäni kannata ottaa. Laseista tulee todella kalliit. Itsekin maksan noin 1700 kahdessa vuodessa ja jos vaihdat yhdet lasit vuoden kohdalla maksat vielä vuoden eteenpäin samaa kuukausimaksua kuin aiemmat vuodet. Ja loppujen lopuksi käytän pääsääntöisesti vain yksiä laseja.
Sopimuksella tulee todella kalliit lasit. Kovasti kaduttaa tämän sopimuksen ottaminen ja en voi suositella kenellekään. Sopimuksen hinnalla voit ostaa ne kolmet lasit kahden vuoden aikana ilman mitään sidonnaisuuksia ja saat ne luultavasti vielä halvemmalla.
Vuoden kohdalla kun vaihtaa uudet lasit, tulee uudelleen sopimus 2vuodeksi. Kalliiksi tulee. Itse en suosittele kenellekään. Omat tuli maksaa todella paljon!!! Ja lunastus hinta oli enemmän mitä lasit maksoi.
Vaikka 24kk oli jo Joulukuussa täynnä jolloin lasit palautettiin liikkeeseen, tuli nyt Huhtikuussa jälkeen Synsamilta vielä +200e lasku. Suoraan sanottuna vituttaa. Synsam oli huonoin päätös ikinä, enkä voi suositella kenellekkään. Harmittaa miten varmasti vanhuksiakin tällaisilla "diileillä" jatkuvasti hämätään
Ei missään nimessä kannata!!!
Tulee todella kalliiksi loppupeleissä.
Itse tein sopparin ja kadutti ja kaduttaa vieläkin.
Hintaa tuli paljon ja en edes omista kehyksiä, vaan palautan ne kun sopimus loppuu. Toki saan lunastaa, jos maksan vielä 13 kk. En todellakaan!!!
Up, onko kellään tuoreempia kokemuksia?
Erityisesti ns vaikeasilmäisten kokemukset kiinnostaisi - jollain perus -2 näöllä ei varmasti tuo synsamin diili kannatakaan.
Itsellä mietinnössä ko. sopimus, johon sisältyisi kertispiilolasit (yksiteho), näyttöpäätetyölasit ja "normilasit" ajamiseen jne. Minulla on -6, joten lasien ostaminen on tosi kallista kun tarvitsee tuplahionnat linsseihin, ja pienen katsastuksen ja hajataiton takia eri lasit näyttöpäätetyöhön ja muuhun elämään. Näköni myös "elää" eli vaihtelee paljon.
Onko jollain ollut tämäntyyppistä sopparia ja miten on sujunut?
Kiinnostaa myös jos joku on solminut vastaavia sopimuksia muiden optikkoliikkeiden kuin synsamin kanssa!
Se on tietysti vaikeasilmäisillä vastaavasti kalliimpi kuin perusnäöllä. Yhtä kalliit linssit tarvitset diilillä tai ilman.
En ymmärrä kenelle nämä vuokralasit on hyvät. Itse ostin vähän aikaa sitten kahdet lasit erilaisilla vahvuuksilla ja maksoin 48€. Ei mitään järkeä edes miettiä että maksaisin kuukausimaksua, joista kertyy moninkertainen hinta vuodessa. Pärjään näillä omilla laseilla kuitenkin usean vuoden, jos en vahingossa riko niitä.
Vierailija kirjoitti:
Se on tietysti vaikeasilmäisillä vastaavasti kalliimpi kuin perusnäöllä. Yhtä kalliit linssit tarvitset diilillä tai ilman.
Ei kuitenkaan ole kalliimpi kuin lasien ostaminen ns normisti?
Itsellä on siis hyvin vaihteleva näkö, ja ennen kaikkea linssien lisämaksuton vaihtaminen sopimuksessa houkuttelisi. Olen taas mennyt vuoden ihan epäsopivilla laseilla kun en vaan raaski ostaa uusia (nykyiset olivat sopivat 6kk, kunnes eivät sopineet enää...) Hirveitä päänsärkyähän näistä saa jos liikaa pitää. Onneksi on piilarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuitenkaan ole kalliimpi kuin lasien ostaminen ns normisti?
Itsellä on siis hyvin vaihteleva näkö, ja ennen kaikkea linssien lisämaksuton vaihtaminen sopimuksessa houkuttelisi. Olen taas mennyt vuoden ihan epäsopivilla laseilla kun en vaan raaski ostaa uusia (nykyiset olivat sopivat 6kk, kunnes eivät sopineet enää...) Hirveitä päänsärkyähän näistä saa jos liikaa pitää. Onneksi on piilarit.
Ja tosiaan uudet lasit kustantaa sen 500e, että kertakulu on huomattava näin pienituloisella.
Kuulostaa kusetukselta. Ei silmälasivahvuudet muutu vuosittain.
Ainahan nuo diilit on tehty silmälasiketjun eduksi. Itse käyn aina ilmaisessa näöntutkimuksessa hakemassa päivitetyn silmälasireseptin ja tilaan esim. Smartbuyglasses nettikaupausta merkkikehykset ja laadukkaat linssit noin 200€ hintaan. Olen rillinörtti joten tiedän kehysten koot ja ominaisuudet, osaan itse muotoilla sangat istuviksi 🤓
Kun tiedät vahvuudet, Lenswaylta saat uudet lasit alle satasen.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.lenswa…
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kusetukselta. Ei silmälasivahvuudet muutu vuosittain.
:) Niinhän sitä toivoisi. Suvussa kaikkien näkö on heitellyt sinne 27-30 asti, että muutama vuosi pitäisi vielä jaksaa vuosittaista lasishoppailua.
On kokemusta. Itse olen diilin tehnyt ja kaduttaa. Kolmet lasit tulee maksettua vuoden loppuun mennessä vai tuleeko sen näen sitten. Hintaa silti aikamoinen summa 70x24. Eiän aio jatkaa diiliä ja otan ehkä yhdet lasit jos ei tarvii maksaa paljoa erotusta. Mulla on kallis maku vissiin ja yhdet kehykset oli liian kalliit. Loppupelissä en tykkää mistää diilistä ja siitä et on kytkyssä.