Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa mukavia kaukolomakohteita

Vierailija
11.04.2018 |

Mitä suosittelet ja kerro myös miksi? Mieluiten ehkä Aasian suunnalta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tuomiani kasvohoitotuotteita sekä muita apteekkituotteita ihan jatkuvasti, ilman ongelmia. Toki ne kaikki ostettu nimenomaan siitä isosta apteekkiketjusta, jonka nimeä en nyt muista.

Mutta joo, jokaiselle on se oma lomakohteensa, minulle Bali jäi sydämeen ☺️

Malesian kävijänä voisitko valottaa paikallista hintatasoa hiukan? Se on meillä myös ollut mielessä Balin kilpailijana. Ihan Langkawista ja Kuala Lumpurista olisi kiva tietää mitä mikin maksaa. Onko kalliimpi vai samoissa hinnoissa kuin Bali? Onko tekemistä esim kolmeksi viikoksi?

Vierailija
22/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuket Thaimaassa. Ihana paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balifani kirjoitti:

Bali! Olimme siellä ensimmäisen kerran joulukuussa 2017 ja seuraavaksi kesälomalla takaisin. Kuumuutta ja aurinkoa rakastavan paratiisi! Edullinen (suomalaiselle puoli-ilmainen) hintataso, kauniit maisemat, ystävälliset paikalliset, hyvä ruoka... Mitä muuta sitä lomalta kaipaa?

Mieheni söi ennakkoluulottomasti paikallisissa warungeissa, eli siellä missä ne paikallisetkin syö. Ruoka-annos (kanaa, riisiä, vartaita, keittoa...) yleensä 1-1,5 euroa. Itse söin vähän paremmissa paikoissa 3-5€ annos.

Tupakka-aski merkistä riippuen 0,80-1,5 euroa. Vesipullo 0,30-0,60 euroa. Myös 1,5 litran. Mehut ja limsat samaa hintaluokkaa. Hotelliyö halvimmillaan 10-15 euroa, sis. ilmastoinnin, uima-altaan, siivouksen päivittäin ja useimmissa paikoissa myös aamiaisen.

Ostokset saa tingittyä todella halvalla. Vitosella saa jo kassillisen tavaraa, kun menee pikkusen turisti-alueiden ulkopuolelle. Apteekit oikein karkkikauppoja! Hierontageelit, kasvonaamiot, kuorinta-aineet, finnigeelit, hyttysmyrkyt ym apteekeissa keskimäärin 1 eurolla per puteli. Hamstrasin niitä kotiin kunnolla, ja seuraavalta reissulta vielä enemmän!

Kauneushoidot ja hieronnat 3-5 euroa, riippuen paikasta ja hoidon kestosta. Vahautin kulmakarvat 3€, hiusten leikkaus myös 3€, kasvohoito 4€, pedikyyri 3-4€, eli hemmottelua ja hoitoja niin edullisesti että melkein hävettää! Paikallisille toki iso raha, koska IDR kurssi on niin heikko.

Kyllä Bali on mulle ainakin the lomapaikka myös jatkossa!

Noin pitkä selvitys pelkästään lomapaikan hinnoista! Mä en matkusta paikkoihin hinnan perusteella, ja mielelläni kuulisin matkakohteesta jotain kiinnostavampaa kuin kulmakarvojen vahauksen tai mehuputelin hinnan. Mitä siellä kannattaa nähdä, mitä elämyksiä koitte (muuta kuin pedikyyrin puoli-ilmaiseksi), mihin paikkoihin pitää ehdottomasti tutustua?

Vierailija
24/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balifani kirjoitti:

Olen käyttänyt tuomiani kasvohoitotuotteita sekä muita apteekkituotteita ihan jatkuvasti, ilman ongelmia. Toki ne kaikki ostettu nimenomaan siitä isosta apteekkiketjusta, jonka nimeä en nyt muista.

Mutta joo, jokaiselle on se oma lomakohteensa, minulle Bali jäi sydämeen ☺️

Malesian kävijänä voisitko valottaa paikallista hintatasoa hiukan? Se on meillä myös ollut mielessä Balin kilpailijana. Ihan Langkawista ja Kuala Lumpurista olisi kiva tietää mitä mikin maksaa. Onko kalliimpi vai samoissa hinnoissa kuin Bali? Onko tekemistä esim kolmeksi viikoksi?

Hyvä ettei ole tullut mitään. Isot apteekkiketjut onkin turvallisempia paikkoja ostaa kuin pienet rantakadun putiikit. Ole kuitenkin tarkkana jatkossa!

Valitettavasti en enää muista hintatasoa kovin tarkkaan, Malesian vierailusta on jo monta vuotta aikaa. Kalliimpi on kuin Indonesia. Ainakin silloin Langkawi jäi mieleen suht rauhallisena paikkana, Kuala Lumpurissa sitten tietenkin miljoonakaupungin mahdollisuudet viettää aikaa. Langkawilla taisi ainakin olla mopo vuokralla jolla ajeltiin pitkin poikin. Ap

Vierailija
25/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran rahaa ja aikaa on niin lentäkää Vanutulle ja vuokratkaa talo/pueni villa. Sitten vaan Loma.

Vierailija
26/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balifani kirjoitti:

Bali! Olimme siellä ensimmäisen kerran joulukuussa 2017 ja seuraavaksi kesälomalla takaisin. Kuumuutta ja aurinkoa rakastavan paratiisi! Edullinen (suomalaiselle puoli-ilmainen) hintataso, kauniit maisemat, ystävälliset paikalliset, hyvä ruoka... Mitä muuta sitä lomalta kaipaa?

Mieheni söi ennakkoluulottomasti paikallisissa warungeissa, eli siellä missä ne paikallisetkin syö. Ruoka-annos (kanaa, riisiä, vartaita, keittoa...) yleensä 1-1,5 euroa. Itse söin vähän paremmissa paikoissa 3-5€ annos.

Tupakka-aski merkistä riippuen 0,80-1,5 euroa. Vesipullo 0,30-0,60 euroa. Myös 1,5 litran. Mehut ja limsat samaa hintaluokkaa. Hotelliyö halvimmillaan 10-15 euroa, sis. ilmastoinnin, uima-altaan, siivouksen päivittäin ja useimmissa paikoissa myös aamiaisen.

Ostokset saa tingittyä todella halvalla. Vitosella saa jo kassillisen tavaraa, kun menee pikkusen turisti-alueiden ulkopuolelle. Apteekit oikein karkkikauppoja! Hierontageelit, kasvonaamiot, kuorinta-aineet, finnigeelit, hyttysmyrkyt ym apteekeissa keskimäärin 1 eurolla per puteli. Hamstrasin niitä kotiin kunnolla, ja seuraavalta reissulta vielä enemmän!

Kauneushoidot ja hieronnat 3-5 euroa, riippuen paikasta ja hoidon kestosta. Vahautin kulmakarvat 3€, hiusten leikkaus myös 3€, kasvohoito 4€, pedikyyri 3-4€, eli hemmottelua ja hoitoja niin edullisesti että melkein hävettää! Paikallisille toki iso raha, koska IDR kurssi on niin heikko.

Kyllä Bali on mulle ainakin the lomapaikka myös jatkossa!

Noin pitkä selvitys pelkästään lomapaikan hinnoista! Mä en matkusta paikkoihin hinnan perusteella, ja mielelläni kuulisin matkakohteesta jotain kiinnostavampaa kuin kulmakarvojen vahauksen tai mehuputelin hinnan. Mitä siellä kannattaa nähdä, mitä elämyksiä koitte (muuta kuin pedikyyrin puoli-ilmaiseksi), mihin paikkoihin pitää ehdottomasti tutustua?

No johan meni tunteisiin 😄 Suo anteeksi, oletin että monet muutkin tätä ketjua lukee, ja mahdollisesti matkaavat pienellä budjetilla kuten me, joten itselle ainakin tärkeää tietää hintatasoa kun kauaksi matkustaa! Myös noita hoitoja, mitkä Suomessa maksavat maltaita.

Mutta vastauksena kysymykseesi:

-Monkey Forest Ubudissa mahtava kohde. Apinoiden suojelukohde, satoja apinoita vapaana isossa metsässä turistien ihmeteltävänä.

-Kahviviljelmä myöskin Ubudin lähellä

-Hindutemppeli samoilla seuduilla

Kiertelimme eri kylissä ja kaupungeissa, mutta suurimman vaikutuksen teki ihan oikea balilainen elämänmeno kaukana Kutasta ja muista turistikohteista. Riisiviljelmät ja aito balilainen luonto. Gilien saaret ovat myös ihan pakollinen kohde, etenkin jos tykkää sukeltamisesta, valkoisista rannoista ja kirkkaasta vedestä. Puuttuu moottoriliikenne kokonaan, ja tilalla paratiisimaiset maisemat. Balilla on paaaaljon nähtävää ja koettavaa, ja itsellekin jäi paljon vielä ihan neitseelliseksi maaperäksi.

Vierailija
27/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Japani ole kauhian kallis?

Japanissa ei normaali syöminen ja ostokset ole ainakaan Suomen hintatasoa korkeammalla.

Siellä elää jopa halvallakin jos vähän tutkailee mihin rahansa käyttää

Vierailija
28/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin Afrikan suunnalta Mauritius. Aasiasta Filippiinit. Karibian suunnalta Kuuba.

Vierailija
29/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesia Raja Ampat.

Vierailija
30/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sri Lanka

Vierailija
31/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa Okinawa, siellä kyllä kannattaa vuokrata auto, löytyy ihania rantoja :)

Vierailija
32/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepaliin patikoimaan. Helppoa, haastetta ja hienoja maisemia.

Malediivit oli upea pakka yli 30 vuotta sitten. Se katoaa, niin sinne ennen kuin se katoaa.

Vierailija
33/33 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pitkään ajateltu reissua Etelä-Koreaan ja/tai Taiwaniin. Kenelläkään kokemuksia? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi