Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää/ahdistaa olla tehokas töissä...

Vierailija
11.04.2018 |

Minulla on aika laaja toimenkuva, mutta työtehtävät ovat todella helppoja ja ainakin puolet sataprosenttista rutiinia, olenkin siis usein päivän työt tehnyt jo ennen lounasaikaa ja viikon työt tiistaiaamupäivään mennessä. Työni jäljestä saan vain positiivista palautetta ja olenkin ns. luottohenkilöitä firmassa. Tämä luottamus hävettää ja ahdistaa, koska suuren osan työajastani vaan roikun netissä tai pelaan kännykällä pelejä. Toisaalta olen niin laiska, etten halua mennä kysymään lisää työtehtäviä. Joskus aktiiviselta vaikuttaakseni menen kysymään työkavereilta että olisko jotain jossa voisin jeesata, mutta burnoutin kerran kärsineenä en enää halua haalia liikaa tekemistä. Siis ahdistaa, laiskottaa ja hävettää yhtä aikaa.

Torstait ja perjantait ovat ihan turhia päiviä töissä, koska perjantaisin harvoin tulee mitään uutta tehtävää ja kaikki viikon rutiinit olen tehnyt jo maanantai-iltapäivään mennessä. Saisin siis hommani tehtyä lyhyemmälläkin työajalla, mutta sitten en tietysti saisi ruhtinaallista palkkaani. Palkan takia siis roikun työpaikalla ihan turhaan.

Kaikkien mielestä teen tosi paljon töitä ja ovat tyytyväisiä, kilpaa tyyliin selkä taputtelevat että kyllä ovat tyytyväisiä, että olen firmassa ja että kuinka mahtavaa on, kun firmassa on joku, joka osaa kaiken.

Minua vaan ahdistaa pyöriä täällä ihan turhaan 19 tuntia viikossa. Voisin mieluummin käydä lenkillä, patikoimassa, viettää pitkiä viikonloppuja sukulaisissa..

En oikeastaan halua neuvoja tai kommentteja, halusin vain purkaa ahdistukseni johonkin. Tästä nimittäin tulee jossain vaiheessa ongelma, nimittäin olen huomannut, että nykyään, jos saan jonkun toisen aloittaman tehtävän itselleni, minua alkaa ärsyttää, että minulle "tungetaan" lisää töitä. Jos olisin yhtä tehoton kuin muut, minun ei tarvitsisi tehdä ylimääräistä.

Yksityinen työnantaja, joten ei tarvitse ruveta itkemään veronmaksusta jne. Ja olen kyllä tyytyväinen, että minulla on töitä, en vaan arvosta tätä pakolla täällä istumista vain siksi, että tehtävilleni on varattu 37,5h/vko ja saan ne tehtyä puolessa ajassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla hajoa pää tyhjän panttina toimistolla istuskellessa? Olen ollut samassa tilanteessa ja oli niiiiiiiin tylsää! Nyt ehdotat työnantajalle etätyöpäivää kerran-pari viikkoon niin saat nauttia tehokkuudestasi.

Vierailija
2/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksesi? Työkavereiden koulutus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla hajoa pää tyhjän panttina toimistolla istuskellessa? Olen ollut samassa tilanteessa ja oli niiiiiiiin tylsää! Nyt ehdotat työnantajalle etätyöpäivää kerran-pari viikkoon niin saat nauttia tehokkuudestasi.

Ei ole vielä hajonnut, mutta etenkin nyt, kun kesä alkaa tulla, tämä sisällä möhöttäminen alkaa vähän kyrsiä.

Vierailija
4/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivät. Ihan parasta. Sama tilanne kuin sinulla. Joogaan, katson elokuvia ja teen paria avoimen yliopiston kurssia.

Vierailija
5/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksesi? Työkavereiden koulutus?

Kehtaako tätä edes sanoa... Insinöörejä ollaan kaikki, tai teknikkoja tuo vanhempi väki.

Vierailija
6/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäpäivät. Ihan parasta. Sama tilanne kuin sinulla. Joogaan, katson elokuvia ja teen paria avoimen yliopiston kurssia.

En ole varma, uskallanko mennä pyytämään etäpäiviä. Veikkaan, että pomo tulkitsisi asian niin, että minulla ei ole tarpeeksi töitä ja alkaisi siirtää enemmän töitä minulle - ja sitten olisin taas ennemmin tai myöhemmin loppuunpalamisen vuoksi saikulla kuukausitolkulla (eikä se ole kivaa, koska burnout ei ole sairaus, ei saa sairausajan palkkaa eikä sairauspäivärahaa).

Asia pitäisi osata esittää oikein. Miten itse pyysit etätyöpäiviä?

Vierailija
7/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te puhuttu etäpäivistä ihan kuin ne olisivat lomapäiviä? Miksi pomo tulkitsisi etäpäivän pyytämisen siksi, että työntekijällä ei ole töitä?

Itse kun olen etätöissä, teen tilanteesta riippuen varsinaisia töitä tai ''töitä'', eli järjestelen kansioita, luen työhön liittyviä artikkeleita ym., en joogaa tai katso telkkua...

Vierailija
8/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te puhuttu etäpäivistä ihan kuin ne olisivat lomapäiviä? Miksi pomo tulkitsisi etäpäivän pyytämisen siksi, että työntekijällä ei ole töitä?

Itse kun olen etätöissä, teen tilanteesta riippuen varsinaisia töitä tai ''töitä'', eli järjestelen kansioita, luen työhön liittyviä artikkeleita ym., en joogaa tai katso telkkua...

No etäpäivänä saisi ainakin olla kotona ja suorittaa tehtäviä, jos niitä tulisi... mutta kun minä istun täällä työpaikalla tyhjän panttina ja puuhastelen omiani. Nyt on keskiviikko ja tämä on jo toinen päivä, kun olen saanut pyöritellä peukaloita. Sähköposteihin voisi vastata kotonakin. Siis, jos niitä tulisi.

Ehkä voisin perustella etäpäivää sillä, että loppuviikon tehtävät koostuvat pääosin soitteluista ja sähköpostiin vastaamisista ja ne voisi tehdä kotonakin..? Vaikka siis niitäkin todella harvoin tulee.

Vierailija
9/9 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettiin yleisesti voitaisiinko ottaa etäpäivät käyttöön.

Nykyisin olen max 2pv toimistolla.