Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Amerikassa, ostin karkkeja ja JÄRKYTYIN!

Vierailija
11.04.2018 |

Miksi kukaan "himoitsee" amerikkalaisia karkkeja? Aivan kamalaa kuraa, ainakin ne mitä minä ostin ja maistelin. Mauttomia, oudon makuisia, keinotekoisia; yksinkertaisesti pahoja!

Varsinkin teineillä tuntuu olevan jokin ihannointi kaikkeen amerikkalaiseen makeaan. Miksi, en ymmärrä?

Suomalaiset makeiset ovat aivan eri tasolla. Ei voi edes verrata johonkin jenkki roskaan.

Kommentit (254)

Vierailija
81/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisena saa HÄVETÄ silmät päästään salmiakkia. Aina sitä jotkut juntit tyrkyttää amerikan serkuilleen ja vastaaville kamera käynnissä oksenenusrefleksiä odottaen. Hei huomatkaa meidät suomalaiset, meillä on paha karkki!

Vierailija
82/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se Reesee's peanut butter cups on todella hyvä. Ostin sitä täältä Suomesta, en muista mikä kauppa oli kyseessä.

Samoin olen ostanut Suomesta Yhdysvalloissa valmistettua vaahtokarkkia. Voittaa Suomessa tehdyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tootsie roll, pikemminkin toot roll. 

Vierailija
84/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa jenkkituote mistä tykkään on Ben&Jerry's -jäätelöt. Ne ovat vaan niin kalliita että ostan vain alennuksien aikaan.

Ben&Jerry's suklaajäätelöt ovat tunkkaisen makuisia ja suklaamakuja on heillä aivan liikaa.

Uusi banaanimaku ja muut suklaattomat maut ovat hyviä.

Vierailija
85/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama jenkkikarkkisuosikki, mutta onneksi niitä saa täältä Suomestakin nykyään :)

Vierailija
86/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi Suomesta Ben&Jerryn kaikkien paras jäätelö CHERRY GARCIA? Kirsikkaa ja tummaa suklaata aikuiseen makuun!!!

Vierailija
87/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit itsekään eivät tunnu pahemmin välittävän suklaistaan. Kun tutkin suklaahyllyjä paikallisen tuttavani kanssa, tämä kovasti oli sitä mieltä, että jos suklaata otan, niin sen tulee olla Lindl:in suklaata ja hämmästeli, kun kyselin paikallisten suklaamerkkien perään.

Vierailija
88/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää jenkkikarkeissa eniten ne e-koodit. Käyttävät siis esim. väriaineita jotka EU:ssa/Suomessa ovat kiellettyjä, koska niiden on todettu aiheuttavan mm. lasten ylivilkkautta ja keskittymishäiriöitä.

Oreoista en välitä, mutta en kyllä Dominoistakaan.

Hersheysin suklaat on muuten kehnon makuisia, paitsi se valkoinen cookies&cream on mun makuuni.

Amerikkalaiset jätskit on hyviä, samoin kerran sain maistaa uskomattoman hyviä juustonaksuja (mainittakoon tosin että silloin asuin maassa josta ei juustonaksuja saanut lainkaan, joten jos nyt Suomessa asuessani saisin maistaa rinnakkain Taffelin juustonaksuja sekä niitä yksiä jenkkiläisiä, niin en tiedä kumpi oikeasti veisi voiton).

Vierailija
89/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onko Suomi siis maailman johtavia karkkimaita? Kyllä kai Ruotsissa ainakin on sama meininki?

Vierailija
90/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suosikkini jenkkikarkeista on cherry sours. Sellaisia punaisia pallukoita, joissa on hieman jelly bean tyyppinen koostumus ja kirpakka kirsikkainen maku. Merkkejä on useampia, mutta en muista tarkemmin, mitkä olisi olleet kaikista parhaimpia. Harmi, kun en ole löytänyt näitä suomesta mistään!

Vierailija
91/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä . Hypetys koska Amerikka. Ja oreot; mun mielestä ne on kauheeta kuraa. Niiden suklaastakin todella jää sellanen rasvainen tunne kitalakeen ja maku todella keinotekoinen ja esanssinen. Kyllä fazerin suklaa pesee helposti monet muut suklaat. Se oikein sulaa suuhun

Vierailija
92/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkit ovat terveysintoilijoita vaikka ei aina uskoisi. Karkeissa on paljon vähemmän sokeria kuin suomalaisissa karkeissa. Siinä syy.

Sanoisin että terveysintoilija ja amerikkalainen eivät mahdu samaan lauseeseen.

No nyt taas aika typerä stereotypia. Amerikan rannikkokaupungeissa molemmilla rannikoilla syödään luomua, hyvin kasvispitoista ruokaa, vältellään sokeria ja herätään viideltä gymille. Suomalainen on laiskanpulskea tavis verrattuna amerikkalaiseen kaupunkilaiseen.

Kun katsotaan keskiarvoa niin amerikkalainen on sairaanloisen lihava. Tottakai jokaiseen maahan mahtuu terveysintoilijoita, suomeenkin.

Vierailija
93/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onko Suomi siis maailman johtavia karkkimaita? Kyllä kai Ruotsissa ainakin on sama meininki?

Euroopassa on paljon hyviä karkkimaita. Saksa, Sveitsi, Belgia, Italia jne. Oikeasti amerikkalaisissa paremmissa kaupoissa karkit ovat juuri näistä. Ja uskotte tai ette, myös Pandaa ja Fazeria.

Vierailija
94/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi taitaa olla aika ylivoimainen ykkönen. Ainakin länsimaista.

Vierailija
95/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkit ovat terveysintoilijoita vaikka ei aina uskoisi. Karkeissa on paljon vähemmän sokeria kuin suomalaisissa karkeissa. Siinä syy.

Sanoisin että terveysintoilija ja amerikkalainen eivät mahdu samaan lauseeseen.

No nyt taas aika typerä stereotypia. Amerikan rannikkokaupungeissa molemmilla rannikoilla syödään luomua, hyvin kasvispitoista ruokaa, vältellään sokeria ja herätään viideltä gymille. Suomalainen on laiskanpulskea tavis verrattuna amerikkalaiseen kaupunkilaiseen.

Kun katsotaan keskiarvoa niin amerikkalainen on sairaanloisen lihava. Tottakai jokaiseen maahan mahtuu terveysintoilijoita, suomeenkin.

No ei ole totta. Sairaalloisen lihavia on Usassakin vähemmistö. Ja hyvin hoikkia on enemmän kuin Suomessa. Paljon enemmän.

Vierailija
96/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa karkinsyönti on ihan eri tasolla kuin muualla maailmassa. Eipä tuolla jenkeissä ole oikein muuta kuin haribo ja mars.

Haribo ei ole amerikkalainen vaan ihan eurooppalainen firma.

Mutta joo, mä toin Nykistä (onneksi vain itselleni) Hersheyn suklaata ja voi kuvotus sitä makua! Ne Reese’s peanut buttercupit on ainoita hyviä amerikkalaisia makeisia, mitä olen maistanut. Ja tietty jäätelöt on mahtavia kuten B &J’s ja leivonnaiset kuten juustokakut.

On eurooppalainen mutta on jenkeissäkin aika suosittu. Ja yksi harvoista oikeasti hyvistä karkeista mitä sieltä löytyy.

Vierailija
97/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin katosi Suomesta Ben&Jerryn kaikkien paras jäätelö CHERRY GARCIA? Kirsikkaa ja tummaa suklaata aikuiseen makuun!!!

Minä olen kyllä ihan aikuinen, mutta en ole koskaan pitänyt kirsikoista ja tummasta suklaasta missään muodossa. 

Ehkä sitten iällisesti olen aikuinen, mutta henkisesti veilä ihan lapsi, kun minuun uppoaa enemmänkin ns. lasten maut. Esim. vaahtokarkit (Bilar ja Haribon ne vaaleanpunaiset ja valkoiset isot pallot pussissa, sienet/banskut/mansikat irtolaarista jne..), Hubba Bubba/Juicy Fruit ja mehujäät ovat suosikkejani. 

Ei voi mitään... :D 

Vierailija
98/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyiiiiii tulee mieleen jotkut jenkkiläiset kengännauha karkit, jotka maistui pehmenneeltä pyyhekumilta jossa mansikkajauhetta :>(

Vierailija
99/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa on taas tullut ilmi näitä AV-mammojen ihmeellisiä kuvitelmia Itärannikon terveyshenkisyydestä. Totuus on, että Kaliforniassakin liikalihavia (bmi +30) on jo 25%, vaikka se on USA:n hoikimpia osavaltioita. (vs. Suomen 20%). Washingtonissa ja Oregonissa liikalihavia onkin sitten jo lähes 29%.

Vierailija
100/254 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on taas tullut ilmi näitä AV-mammojen ihmeellisiä kuvitelmia Itärannikon terveyshenkisyydestä. Totuus on, että Kaliforniassakin liikalihavia (bmi +30) on jo 25%, vaikka se on USA:n hoikimpia osavaltioita. (vs. Suomen 20%). Washingtonissa ja Oregonissa liikalihavia onkin sitten jo lähes 29%.

Minä asun itärannikolla, ja tiedän tasan, millaista elämä täällä on koulutetuilla kaupunkilaisilla. Nuo luettelemasi ovat kyllä länsirannikolta, ja ovat osavaltioita, eivät kaupunkeja. Minä kirjoitin aikaisemmin kaupungeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi