Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies laihtumaan?

Turhautunut mama
11.04.2018 |

Saimme ensimmäisen lapsemme noin vuosi sitten. Raskauden aikana sain lisäkiloja (+12kg), mutta 4 kk:n kuluttua olin palautunut jo vanhoihin mittoihini ja nyt olen paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Palasin myös töihin 9,5kk synnytyksen jälkeen.
Ongelmana on nyt mieheni, joka suoraan sanoen on päästänyt itsensä rupsahtamaan pahasti. Lihoi raskauteni aikana enemmän kuin minä (kuulemma sympatiasyömisellä...), mutta ei ole onnistunut pudottamaan yhtään kiloja. Päinvastoin. Hän on myös ottanut pitkän virkavapaan ja löhöää vain kotona lapsen kanssa kun minä käyn töissä ja elän elämää.
Olen yrittänyt puhua miehelle laihdutuksesta ja ryhdistäytymisestä mutta mies ei kuuntele eikä halua panostaa itseensä. Olen tästä järkyttynyt.
Olen nyt yrittänyt saada miehen painoa putoamaan jauhamalla hänen aamujugurttiinsa hänen tietämättään painonhallintalääkkeitä joita tilasin netistä (ei suostu muuten ottamaan). Tätä on jo jatkunut noin 1,5kk mutta tulokset tosi huonoja.
Onko foorumilaisilla tietoo, mitä tuotteita kannattaisi käyttää, jos haluaisi tehokkkaasti tuloksia miehen laihdutukseen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

just joo.

Vierailija
2/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus että on taas huonoja nämä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin, mikä on lihomisen taustalla. Miksi mies kokee tarvetta hakea lohtua ruoasta ja miksi aktiivisuus on kadonnut. Miehetkin voivat ahdistua raskausaikana ja kokea masennusta lapsen syntymän jälkeen. Miehesi voi olla epävarma pärjäämisestään isänä tai ahdistunut uudesta tilanteesta. Sitä tuskin helpottaa se, että suorituskeskeinen ja ulkonäköorientoitunut vaimo yrittää paasata laihduttamisesta. Huomioitko miestäsi tarpeeksi lapsen syntymän jälkeen? Onko teillä enää parisuhdeaikaa vai pyöriikö kaikki lapsen ympärillä? Onko miehesi kenties huonosti nukuttujen öiden jäljiltä fyysisesti niin väsynyt, ettei jaksa muuta? Keskustelkaa siitä, miten miehesi voi henkisesti ja selvittäkää taustasyyt. Vasta, kun nuo lihomisen taustalla olevat tekijät on selvitetty ja niihin on löydetty ratkaisut, voitta yhdessä lähteä miettimään, miten ruokavalio ja liikuntaa voisi muokata, jotta paino putoaisi ja terveys parantuisi. Miten koko perheen terveellinen ruokailu hoidetaan ja miten kummallekin teistä jää aikaa liikkua sekä itsenäisesti että yhdessä perheen kanssa. Terveys ja jaksaminen edellä.

Vierailija
4/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat lääkkeitä miehen ruokaan ilman hänen suostumustaan?? Ja vielä jotain "netistä tilattuja". Kammottava vaimo olet.

Vierailija
5/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä ensin, mikä on lihomisen taustalla. Miksi mies kokee tarvetta hakea lohtua ruoasta ja miksi aktiivisuus on kadonnut. Miehetkin voivat ahdistua raskausaikana ja kokea masennusta lapsen syntymän jälkeen. Miehesi voi olla epävarma pärjäämisestään isänä tai ahdistunut uudesta tilanteesta. Sitä tuskin helpottaa se, että suorituskeskeinen ja ulkonäköorientoitunut vaimo yrittää paasata laihduttamisesta. Huomioitko miestäsi tarpeeksi lapsen syntymän jälkeen? Onko teillä enää parisuhdeaikaa vai pyöriikö kaikki lapsen ympärillä? Onko miehesi kenties huonosti nukuttujen öiden jäljiltä fyysisesti niin väsynyt, ettei jaksa muuta? Keskustelkaa siitä, miten miehesi voi henkisesti ja selvittäkää taustasyyt. Vasta, kun nuo lihomisen taustalla olevat tekijät on selvitetty ja niihin on löydetty ratkaisut, voitta yhdessä lähteä miettimään, miten ruokavalio ja liikuntaa voisi muokata, jotta paino putoaisi ja terveys parantuisi. Miten koko perheen terveellinen ruokailu hoidetaan ja miten kummallekin teistä jää aikaa liikkua sekä itsenäisesti että yhdessä perheen kanssa. Terveys ja jaksaminen edellä.

No lässyn, lässyn

Vierailija
6/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYllä on yritetty keskustella ja pelkään nimenomaan hänen terveytensä puolesta.

Vierailija
7/7 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain avioero saa vaimon tai miehen laihduttamaan.