Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareiden hyvä budjetti mielestäsi?

Vierailija
10.04.2018 |

Polttarit viikonloppuna (la-su), tarkoituksena siis yöpyä jossain. Paljonko on kohtuullinen budjetti, jonka itse maksaisit? Budjettiin sisältyy kaikki kulut paitsi omat juomat (eli myös ruokailut olisi summassa mukana).

Kiinnostaisi siis siksi, koska mietityttää onko osalla seurueestaamme hyvin epärealistinen käsitys paljonko tälläinen lysti maksaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä 100-150e/hkl, koska mielestäni mietittävä sitä että kaikilla ei ole heittää 200-300e yhteen viikonloppuun.

Vierailija
2/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin maksaa korkeintaan 100e, koske olen opiskelija :/ Pelkään juuri että ensi kesän polttareissa pitää maksaa yli 200e...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä 100-150e/hkl, koska mielestäni mietittävä sitä että kaikilla ei ole heittää 200-300e yhteen viikonloppuun.

Kiitos! Osa siis sitä mieltä et 50e ois ok. Tottakai mullekin kelpaa erittäin hyvin jos tulee halvaks mut tuntuu et realismi on tässä kaukana..

Ap

Vierailija
4/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha viettää polttareita. Ero siitä kuitenkin tulee.

Vierailija
5/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yöpyminen ja ruokailu sisältyy hintaan niin 200€. Enempää en maksaisi ellei polttarit sitten olisi jossain ulkomailla.

Vierailija
6/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin polttareista 80 €, ja se oli sopiva. Siihen hintaan kekseliäät kaasot saivat järjestettyä oikein hyvät polttarit. Hintaa laski mm. yöpyminen ilmaiseksi jonkun tuttujen mökillä.

Vierailija
7/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Osa siis sitä mieltä et 50e ois ok. Tottakai mullekin kelpaa erittäin hyvin jos tulee halvaks mut tuntuu et realismi on tässä kaukana..

Ap

No siis eihän 50e saa yhtään mitään! Siis ymmärrän että kaikilla ei ole just maksaa sitä 300 euroa, mutta kyllä mäkin tällä hetkellä työttömänä voisin ainakin sen 100-150e maksaa. Että ehkä sit kannattaisi pitää yksipäiväiset jos 50e maksimi. Toki kiva että kaikilta kysytään, koska itseä ärsyttää kun kutsuttu just sellasiin mitkä maksaa sen 300e eikä kyllä itsellä ole niin paljon mahollista maksaa.

Vierailija
8/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ asti voisin maksaa riippuen ihan missä yövytään ja syödään ym. 50€ budjetilla selviytyjät varmaan yöpyvät sitten jonkun tutun omistamalla mökillä tai vastaavassa ilmaisessa paikassa, jolloin kuluiksi jäävät ehkä bensat ja ruoka.

Vierailija
9/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin että muu ohjelma 100-150e maksimissa ja sit jos ei riitä yöpymiseen niin ne ketkä haluaa yöpyy jossain muualla. 

Vierailija
10/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pitäisitte äänestyksen ja sitten siitä keskiarvo budjettiin. Sit suunnitellaan sen mukasesti et mitä tehään.

Vierailija
11/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150€, jos ruokailut ja yöpyminen sisältyy hintaan, eikä päälle tule isoja juomakustannuksia esim. illanvietosta ravintolassa. Omakustannusjuomat Alkosta tohon päälle on vielä ok.

Viidelläkympillä ei voi järjestää yön yli olevia polttareita, ehkä mökkireissuun riittää juuri ja juuri jos tilakuluja ei ole. Yksipäiväisissäkin tekee tiukkaa. Itse juuri järjestin yhdet, ja kuluiksi tuli 75€ per naama, sisältäen ruoat, juomat, sauna, yksi edullinen aktivitetti, kulkemiset ja vähäiset hankinnat. Ei syöty ravintolassa vaan ruoat valmistettiin itse.

Yön yli polttareihin lähden mukaan vain erittäin hyvän ystävän juhliin, viikonloput vähissä ja rahat tiukilla.

Vierailija
12/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet polttarit oon kerran järjestänyt ja summaksi muodostui 65e/hlö. Saatiin siis tosi halvalla asioita, paljullinen mökki oli oikee löytö ja ruoka saatiin hotellin buffetissa henkilökuntahintaan koko porukalle. Tehtiin paljon töitä noiden eteen ja hyödynnettiin suhteita.

Nyt kun porukka on tosi saamatonta (kaasotkin siis, mähän en siis kaaso edes ole) niin tästä ei tunnu tulevan yhtään mitään. Ahdistaa jo etukäteen mikäli tän sähläämisen takia morsian pettyy polttareihinsa. Etenkin kun tiedän heidän laittaneen häihin paljon rahaa niin haluaisin että polttaripäivä onnistuisi myös. Pitää takoo nyt järkeä et josko ees se 80e/henkilö ja nyt jonkun tutun mökkiä/kotia kehiin, jos meinataan jossain nukkua.

Ap

Vierailija
13/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pitäisitte äänestyksen ja sitten siitä keskiarvo budjettiin. Sit suunnitellaan sen mukasesti et mitä tehään.

Kiitos, pitää tällänen järjestää! Keskiarvohan on toki hyvä, mut mikäli se tarkoittaa halvimpaa äänestävälle vaikka 50e summan nousua, nousenee napinaa varmaa tossa porukassa. Mut pakko koittaa jos vaikka tyytyvät kohtaloonsa. Muiden taloustilanteesta en tiedä, mutta kukaan ei enää kuitenkaan opiskele ja jollain ihmeellä kaikki ovat lapsettomiakin.

Ap

Vierailija
14/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään tuo 80e kyllä kannattaa yrittää saada... Siis ruokaanhan jo menee melkein 50e (ellei itse tee). 

Vierailija
15/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, pitää tällänen järjestää! Keskiarvohan on toki hyvä, mut mikäli se tarkoittaa halvimpaa äänestävälle vaikka 50e summan nousua, nousenee napinaa varmaa tossa porukassa. Mut pakko koittaa jos vaikka tyytyvät kohtaloonsa. Muiden taloustilanteesta en tiedä, mutta kukaan ei enää kuitenkaan opiskele ja jollain ihmeellä kaikki ovat lapsettomiakin.

Ap

Mä olen tämän puolella, koska silloinhan nimenomaan vaikea napista kun reilusti asiasta äänestetty. Jos ei oikeasti voi edes sitten sitä summaa heittää niin ehkä sit parempi ettei tule. Tai siis kun ei kaikkia voi miellyttää. Ja tosiaan opiskelijalle vaikea varmaan säästää, mutta jos summa vaikka 100e niin tarvitsee kuukaudessa se 30 vaan säästää...

Vierailija
16/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle periaatteellinen raja on 50e. Maksakoon varakkaat enemmän jos haluavat. Kokemuksella noissa on tosi paljon turhaa elitismiä, jossa koko juhlan merkitys jo toissijaista. Kunhan kaasot saa instaan kivoja kuvia.

Ei sen tarvi olla tasamaksu, jos joku on vaikka kotihoidontuella ja toinen urakiidossa hyvillä tuloilla niin lähtöasetelmat ihan eri. Rikkaampi voi osallistua vaikka 400eurolla ja tosipienituloinen 50e:lla.

Vierailija
17/22 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi liikaa, kun ainoa tulo on opintotuki.

Vierailija
18/22 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kaikille vastauksista! Nostetaan nyt vähän budjettia (se 80e) ja yritin herätellä jokaista ideoimaan näiden eteen jotakin. Tarvii toi kysely vielä järkätä jos näyttää ettei mitkään ideat ja budjetti kohtaa.

Ap

Vierailija
19/22 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan osallistu henkilön ensimmäisiin polttareihin. Toisiin sitten ehkä.

Vierailija
20/22 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun polttareissa oli piknik, mulle drinkkien valmistusta ravintolassa, saunapaikka ruokineen ja laivareissu sis. aamupalan. Jokunen euro oli mennyt tarvikehankintoihin (mm. t-paidat, piknik-kamat) ja lopuilla sitten kustannettiin saunatila sekä paatti. Kuljetukset saatiin kaverin kaverilta joka veloitti lavan siideriä. Kyselin kaasoilta myöhemmin jotta mitä maksoi, niin satasen per hölö oli ollut budjetti. Ja olin jo etukäteen sanonut että myös multa voi pyytää rahaa polttarikassaan jos on tarvis, olin valmis oman osuuteni maksamaan siinä missä muutkin vaikka olikin "oma päivä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi