Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuun vastanneita 1/27

Vierailija
10.04.2018 |

Lapsellani on ekat kaverisynttärit lauantaina. Kutsuin lapsen toiveen ja päiväkodin tapojen mukaan koko päiväkotiryhmän jättämällä viikko sitten kutsukortit lasten lokeroihin. Kutsun lopussa luki: "Ilmoitathan, pääsetkö tulemaan torstaihin 12.4. mennessä" + puhelinnumeroni. Tällaisia koko ryhmän kutsuja on lapsellenikin tullut päiväkotivuosien aikana monia, ja olen aina vastannut heti kutsun saatuani.

Pieni yllätys on ollut huomata, ettei muilla näytä olevan sama tapa. Muutama kutsu on vielä lokerossa, vaikka olen nähnyt lapset hoidossa. Yksi on vastannut ja pääsee onneksi kuulemma tulemaan.

Mies ajatteli ostaa tänään osan tarvikkeista. Mies kysyi, montako vierasta tulee. "Yksi. Tai sitten 27. Jotain siltä väliltä. Ai niin, ja osan vanhemmat varmaankin." No ok, ei ole vielä torstai, eli ehkä kaikki vastaukset tulevat viimeisenä päivänä, joten ostosreissut, leipomiset ja kaikki järjestelyt pitää jättää perjantaille.

Mitä veikkaatte? Tuleeko muita vastauksia kuin tämä yksi ja milloin? Jättääkö 26 vierasta (tai siis heidän vanhempaansa) kokonaan vastaamatta? Voisin arvata, että ainakin muutama vastaus tulee vielä. Veikkaisin myös, että jos vieras ei vastaa, niin hän ei myöskään tule, ja osa niistä, jotka vastaavat kyllä, saattavat myös jättää tulematta. Jos ei muita vastauksia tule, niin kysyn vielä niiltä vanhemmilta, jotka tunnen. Vai millaisia kokemuksia teillä on?

Päiväkodin mukaan lapseni on kaikkien kaveri -tyyppiä, rauhallinen ja iloinen. Hänellä vaikuttaisi olevan päiväkodissa paljon kavereita, joten sellaisesta ei pitäisi olla kyse.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tiistai. Minulla on torstaihin asti aikaa vastata, joten miksi kiirehdit. Itse asetit aika lailla typerän aikarajan.

Vierailija
2/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakohtaisia kokemuksia mutta taannoin täällä palstalla joku valitteli vähän samanmoisesta asiasta. Olikohan hääkutsuista tms kyse, jokaisesta vieraasta piti kuitenkin monta kymppiä maksaa. No hekään eivät olleet saaneet vastauksia kuin ihan muutamalta ja soittelivat läpi kaikki vastaamatta jättäneet. Lähes kaikki olivat kuitenkin tulossa juhliin vaikkakaan eivät olleet mitään vastanneet. Olisipa ollut hyvät tarjottavat, sata syöjää ja kahvittelijaa ja ruuat kakkuineen mitoitettu kymmenelle vastanneelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tiistai. Minulla on torstaihin asti aikaa vastata, joten miksi kiirehdit. Itse asetit aika lailla typerän aikarajan.

Voi olla. Eli parempi olisi ollut laittaa kutsut aikaisemmin ja aikaraja myös aikaisemmaksi? Minulla oli pari muiden lasten synttärikutsua, joista sitten vain otin mallia aikarajan suhteen. En hoksannut, että melkein kaikki jättäisivät vastaamisen viime tinkaan, vaan kai oletin miettimättä sitä sen enempää, että ihan pari. Mutta miksi jättää vastaaminen myöhäisimpään hetkeen? Odotetaanko siinä, jos tulisi viime hetkellä vielä muita menoja?

Vierailija
4/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omakohtaisia kokemuksia mutta taannoin täällä palstalla joku valitteli vähän samanmoisesta asiasta. Olikohan hääkutsuista tms kyse, jokaisesta vieraasta piti kuitenkin monta kymppiä maksaa. No hekään eivät olleet saaneet vastauksia kuin ihan muutamalta ja soittelivat läpi kaikki vastaamatta jättäneet. Lähes kaikki olivat kuitenkin tulossa juhliin vaikkakaan eivät olleet mitään vastanneet. Olisipa ollut hyvät tarjottavat, sata syöjää ja kahvittelijaa ja ruuat kakkuineen mitoitettu kymmenelle vastanneelle.

Huh, tämä on kieltämättä pahempi tilanne. Sata jakamassa kymmenen hengen ruokia vai maksaa monta tonnia ekstraa siltä varalta, että jos ne ilmoittamatta jättämättä sittenkin saapuvat paikalle.

Vierailija
5/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, tämä on kieltämättä pahempi tilanne. Sata jakamassa kymmenen hengen ruokia vai maksaa monta tonnia ekstraa siltä varalta, että jos ne ilmoittamatta jättämättä sittenkin saapuvat paikalle.

Ei tarjoilua jos ei osaa ilmoittautua kutsun mukaisesti.

Vierailija
6/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olla kutsuttu vain niitä jotka oikeasti on lapsen kavereita, ja aina on kaikki vastanneet nopeasti.

Mutta kiva kyllä että jossain järjestetään noin isoja lastenkutsuja.

Vierailija
7/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Eli parempi olisi ollut laittaa kutsut aikaisemmin ja aikaraja myös aikaisemmaksi? Minulla oli pari muiden lasten synttärikutsua, joista sitten vain otin mallia aikarajan suhteen. En hoksannut, että melkein kaikki jättäisivät vastaamisen viime tinkaan, vaan kai oletin miettimättä sitä sen enempää, että ihan pari. Mutta miksi jättää vastaaminen myöhäisimpään hetkeen? Odotetaanko siinä, jos tulisi viime hetkellä vielä muita menoja?

Meillä on 3 lasta. Koskaan ei tiedä, saako koululainen tarhataaperolta mahataudin eikä pääsekään synttäreille. Kun kutsussa on aikaraja, niin jotenkin ajattelen, että kutsussa on aikaraja, jonka puitteissa toimia sen sijaan että ap:n tapaan odotan vastausta heti. Jos haluaa sen vastauksen samantien, niin laittaa, että vastaa heti.

Vierailija
8/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kutsuttiin häihin, joissa oli aikaraja, johon mennessä piti vastata. Ärsytti, kun jo pari viikkoa ennen deadlinea he alkoivat kyselemään, että olemmeko tulossa. Jos siinä kutsussa on joku vastausaika, niin kunnioittakaa sitä. Laittakaa se raja niin, että ehditte tehdä ne kaikki tarvittavat järjestelyt.

Vierailija
9/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hirveän huono hoitamaan asioita ja jätän ne usein viime tippaan. Tuossakin tapauksessa varmaan miettisin joka päivä että nyt voisi laittaa sen vastauksen kutsuun, mutta päättäisin aina että no, jos vähän myöhemmin, ja sitten viimeisen päivän iltana saisin vihdoin vastattua :D

Vierailija
10/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan järkätty useammat kaverisynttärit tässä vuosien varrella ja oon laittanu kutsut yleensä noin kuukautta tai kolmea viikkoa ennen juhlia ja pyytänyt vastaukset viikkoa ennen. Usein on järkätty joku hop lop tai vastaava niin sinnekin pitää ilmoittaa vierasmäärä kuitenkin etukäteen. Meillä on kyllä ollu sillain kiva tilanne että lasten kaverit on kyllä lähes joka kerta vastanneet aina ajoissa ja myös tulleet. Muutaman kerran on joku jättänyt vastaamatta tai tulematta. Yleensä on kutsuttu noin 10 vierasta. Luokillaan on kuitenkin 25 oppilasta eikä kaikkia pystytä kutsumaan, eikä kaikkien kanssa ole edes tekemisissä. Joten odottelisin rauhassa annettuun päivämäärään, mutta tulevasiuuden varalle kehoitan laittamaan sen ilmopäivän viikkoa ennen tapahtumaa. On sitten vähän pelivaraa. Toivottavasti kuitenkin suurin osa kutsutuista vielä ilmoittauttuisi!

Vierailija
11/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet jättää ilmoittautumisen aivan viime tippaan. Itse vastaan tällaisiin aina "eräpäivänä", koska sillä tavalla voin minimoida riskin siitä, että joudun perumaan osallistumisen. 

Vierailija
12/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 pikkuvierasta? Huh, tulisin hulluksi. Toki ymmärrän että on kiva kutsua koko ryhmä mutta aikamoinen määrä😱

Vierailija
13/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olla kutsuttu vain niitä jotka oikeasti on lapsen kavereita, ja aina on kaikki vastanneet nopeasti.

Mielelläni kutsuisinkin vain ne lähimmät, mutta he ovat lapsen kanssa samassa päiväkodissa, jonka sääntöjen mukaan joko kutsutaan kaikki tai ei ketään. Aiempina vuosina olen sitten mennyt tuolla ei ketään -periaatteella. Nyt lapsi on kovasti toivonut kaverijuhlia ja on viimeinen vuosi päiväkodissa, joten ajattelin, että ehkäpä tämän kerran meiltäkin homma hoituisi, kun osa vanhemmista kutsuu koko porukan joka vuosi. Yleensä vanhemmat ovat vuokranneet jonkun juhlatilan/liikuntasalin, joten niin mekin teimme. Onpahan lapsella ja hänen vieraallaan sitten ainakin tilaa temmeltää. ;)

Vierailija
14/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta. Koskaan ei tiedä, saako koululainen tarhataaperolta mahataudin eikä pääsekään synttäreille. Kun kutsussa on aikaraja, niin jotenkin ajattelen, että kutsussa on aikaraja, jonka puitteissa toimia sen sijaan että ap:n tapaan odotan vastausta heti. Jos haluaa sen vastauksen samantien, niin laittaa, että vastaa heti.

Totta kai on okei perua tuleminen, jos sairastuu.

Vierailija
15/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet jättää ilmoittautumisen aivan viime tippaan. Itse vastaan tällaisiin aina "eräpäivänä", koska sillä tavalla voin minimoida riskin siitä, että joudun perumaan osallistumisen. 

Samoin, johtuu myös siitä, että laitan kalenteriin kutsun eräpäivän, "Nikon synttärin viimeinen ilm.päivä", ettei mene ohi, mutta toisaalta en yleensä muista koko päivää ennen kuin kalenteri muistuttaa.

Vierailija
16/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät kutsuttiin häihin, joissa oli aikaraja, johon mennessä piti vastata. Ärsytti, kun jo pari viikkoa ennen deadlinea he alkoivat kyselemään, että olemmeko tulossa. Jos siinä kutsussa on joku vastausaika, niin kunnioittakaa sitä. Laittakaa se raja niin, että ehditte tehdä ne kaikki tarvittavat järjestelyt.

Aion kyllä kunnioittaa. Odotan deadlinen sulkeutumiseen asti. Jos vieraita ei ole silloin ilmoittautunut, niin otan yhteyttä niihin muutamaan, joiden puhelinnumero minulla on. Mies taas vaati jo, että laitetaan joku muistutuslappu lokeroihin tai ilmoitustaululle tai pyydettäisiin henkilökuntaa sanomaan. Jännä, kun hän itse on viime tinkaan jättäjä ja ilmoitustaulun skippaaja. En aio laittaa mitään uusia lappuja.

Vierailija
17/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni kutsuisinkin vain ne lähimmät, mutta he ovat lapsen kanssa samassa päiväkodissa, jonka sääntöjen mukaan joko kutsutaan kaikki tai ei ketään. Aiempina vuosina olen sitten mennyt tuolla ei ketään -periaatteella. Nyt lapsi on kovasti toivonut kaverijuhlia ja on viimeinen vuosi päiväkodissa, joten ajattelin, että ehkäpä tämän kerran meiltäkin homma hoituisi, kun osa vanhemmista kutsuu koko porukan joka vuosi. Yleensä vanhemmat ovat vuokranneet jonkun juhlatilan/liikuntasalin, joten niin mekin teimme. Onpahan lapsella ja hänen vieraallaan sitten ainakin tilaa temmeltää. ;)

Tämähän ei pidä paikkaansa. Koskee ainoastaan tilannetta, jossa kutsut jaetaan päiväkodissa. Lapset voi kutsua myös lähettämällä kutsut heille kotiin, jolloin päiväkoti ei kuulu asiaan mitenkään. 

Vierailija
18/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me ollaan järkätty useammat kaverisynttärit tässä vuosien varrella ja oon laittanu kutsut yleensä noin kuukautta tai kolmea viikkoa ennen juhlia ja pyytänyt vastaukset viikkoa ennen. Usein on järkätty joku hop lop tai vastaava niin sinnekin pitää ilmoittaa vierasmäärä kuitenkin etukäteen. Meillä on kyllä ollu sillain kiva tilanne että lasten kaverit on kyllä lähes joka kerta vastanneet aina ajoissa ja myös tulleet. Muutaman kerran on joku jättänyt vastaamatta tai tulematta. Yleensä on kutsuttu noin 10 vierasta. Luokillaan on kuitenkin 25 oppilasta eikä kaikkia pystytä kutsumaan, eikä kaikkien kanssa ole edes tekemisissä. Joten odottelisin rauhassa annettuun päivämäärään, mutta tulevasiuuden varalle kehoitan laittamaan sen ilmopäivän viikkoa ennen tapahtumaa. On sitten vähän pelivaraa. Toivottavasti kuitenkin suurin osa kutsutuista vielä ilmoittauttuisi!

Itse asiassa minulle sopisi hyvin, vaikka suurin osa ei tulisikaan, kunhan nyt vielä muutama. Vaikka tuo kymmenen vierasta. Päiväkodin sääntöjen mukaan piti kutsua kaikki, kun lapset kuitenkin helposti juttelevat juhlista keskenään. Ensi vuonna lapsi on koulussa, ja jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinne ei edes saa tuoda mitään kutsuja, vaan vanhemmat saavat muiden vanhempien yhteystiedot, jolloin kutsumiset voi hoitaa sitä kautta. Kuulostaa paljon helpommalta.

Vierailija
19/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on okei perua tuleminen, jos sairastuu.

Miksi soittaa kahdesti eli ensin, että lapsi on tulossa ja sitten, että eipä tulekaan, kun asian voi hoitaa kerralla? Kutsussa on aikaraja, jos haluaa tiedon 2 vko aikaisemmin niin laittaa sen aikarajan 2 vko aikaisemmaksi.

Vierailija
20/32 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27 pikkuvierasta? Huh, tulisin hulluksi. Toki ymmärrän että on kiva kutsua koko ryhmä mutta aikamoinen määrä😱

Kyllä se minuakin hirvittää. Siksi emme ole aiemmin kaverijuhlia järjestäneetkään. Olemme vuokranneet tilan ja apuvoimiakin on tulossa. :)