Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on joskus väkivaltainen, mutta muutoin täydellinen. Mitä teen?

Vierailija
10.04.2018 |

Mies on lempeä, hellä, huolehtivainen, vastuullinen... Kertakaikkiaan lähes täydellinen aviopuoliso. Rakastan häntä niin paljon, että melkein sattuu, ja hän rakastaa myös minua. Olen kuitenkin viimeaikoina huomannut, kuinka mies on alkanut muuttua. Hän on edelleen päällisinpuolin se sama, ihana mies, mutta joinakin päivinä on alkanut käydä näin:
Mies käyttäytyy hieman äkeästi, muttei uhkaavasti. Varmaan huono päivä. Teen omia juttujani, kunnes teen jonkun pienen virheen, esim. kaadan vesilasin. Mies raivostuu SILMITTÖMÄSTI ja käy päälle. Ei ole lyönyt, mutta on mm. puristanut niin kovaa kuin jaksaa ranteesta ja ravistellut. Yleensä myös huutaa kuin hyeena. Hetken kuluttua rauhoittuu, tajuaa tilanteen ja alkaa pyydellä selvästi häkeltyneenä ja kauhuissaan anteeksi. Lupaa, ettei tämä toistu, ja aina annan anteeksi.

No, ei jäänyt yhteen kertaan. Hänelle tulee tuollaisia "kohtauksia" suunnilleen kerran kuukaudessa, ensimmäinen vajaa puoli vuotta sitten. Olen alkanut vältellä ja pelätä häntä, kun hän on tuollaisella päällä. En tiedä, mikä häntä oikein vaivaa, kun muutoin on niin empaattinen ja rauhallinen. On itse haluton keskustelemaan asiasta, selvästi häpeilee omaa käytöstään. Olen huolissani, enkä tiedä yhtään, miten toimia, ja mikä hänellä on. En tahdo erota, kun on muuten niin kultainen. Mitä voin tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis uhkaile tai hauku, ja on noiden kohtausten jälkeen aivan tolaltaan ja hämillään, että miten oikein on voinut toimia näin, ja mitä tapahtui. Lupaan yrittää jutella miehen kanssa vakavasti illemmalla, kun hän tulee kotiin. Ehkä saan hänestä jotain irti. Päivittelen tänne tilannetta.

Ap

Vierailija
22/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö miehesi salaa hormoneja? Testosteroinin käyttö aiheuttaa tuollaisia järjettömiä raivokohtauksia.

Minulla oli ihana mies, joka alkoi saamaan myös raivareita aivan älyttömistä asioista. Milloin retuutti minua siksi kun leipäpussi oli auki, milloin mitäkin. Puristi siis ranteesta, ravisteli jne. Ja aina sitten katui jälkeenpäin huutamistaan ja päälle käymistään. Vakuutteli että katuu kovasti ja toisaalta myös vähätteli asiaa että eihän ollut sentään lyönyt. 

Kunnes tuli se päivä jolloin löi. Ja se toistui. Ja loppui vasta kun minä otin eron.

Yksikin väkivaltainen kerta on liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei siis uhkaile tai hauku, ja on noiden kohtausten jälkeen aivan tolaltaan ja hämillään, että miten oikein on voinut toimia näin, ja mitä tapahtui. Lupaan yrittää jutella miehen kanssa vakavasti illemmalla, kun hän tulee kotiin. Ehkä saan hänestä jotain irti. Päivittelen tänne tilannetta.

Ap

Kuinka kauan olette olleet yhdessä?

Vierailija
24/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teillä on vielä melko tuore suhde? Nyt vaan on ruvennut käymään niin että hänen todellinen luonteensa on tulossa esiin. Hän koventaa otteita pikku hiljaa, ei kannata jäädä odottamaan. Tietysti jos suostuisi keskustelemaan ja terapiaan, toivoa olisi. Mutta ilmeisesti siis luistaa kaikista keskusteluyrityksistä. Olisiko sinulla mahdollisuus saada yhteys johonkin hänen eksään? Koska tuskin olet ensimmäinen "koulutettava".

Vierailija
25/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AP tule koskaan jättämään miestään. Toivottavasti muistaa tämän ketjun kun makaa hakattuna sairaalassa tai vaikka ihan siinä vaiheessa kun ihana ja huolehtiva mies osoittaa kiintymystään nyrkeillä. 

Vierailija
26/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin tuore suhde, naimisissaoloa takana jo 7 vuotta, ja seurustelua sitä ennen.

Ap

Vierailija
27/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy sanoa että olin ennen tuollainen väkivaltainen sekopää. Lopulta menin sitten maniaan. 2-suuntainen mielialahäiriö todettiin. Nykyään syön lääkkeitä jotka tasoittavat mielialaani. Käyn myös terapiassa. Voisi sanoa että tuo menneisyys tuntuu kuin pahalta unelta. Nykyään en tekisi pahaa kärpäsellekään, enkä raivostuisi ylitsevuotavasti. Onneksi tajusin mennä itse hoitoon hakemaan apua. Nyt olen jo ollut 8-vuotta uudessa suhteessani ilman omia ylilyöntejäni. Hyvin menee siis. En tiedä mikä miestäsi vaivaa, mutta kuulostaa todellakin siltä että jonkinlaista terapiaa hän kyllä tarvitsee. Tuo ei ole millään lailla normaalia käytöstä. 

Vierailija
28/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin tuore suhde, naimisissaoloa takana jo 7 vuotta, ja seurustelua sitä ennen.

Ap

Kyllä minun mielestäni nyt jotakin hänellä on pahasti mennyt raiteiltaan. Tilaat hänelle ajan lääkärille, siis nyt heti. Laitat ajan paperille ja kerrot(et uhkaile, vaan asiallisesti) että olet huolissasi hänestä, välität hänestä ja tässä on nyt hänelle varattuna aika lääkärille. Sano: Käy juttelemassa lääkärin kanssa, jos Sinulla on jotain outoja tuntemuksia tai kipuja tai mitä sitten onkaan. Näin ei voi jatkua. En ala jatkuvasti pelkäämään, että milloin lyöt minua oikein tosissaan. Apua on saatavilla, jos vain niin haluat. Tulen mukaasi, jos haluat.

Olisko tästä mitään apuja ?

Vierailija
29/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttäytyy hieman äkeästi, muttei uhkaavasti. Varmaan huono päivä. Teen omia juttujani, kunnes teen jonkun pienen virheen, esim. kaadan vesilasin. Mies raivostuu SILMITTÖMÄSTI ja käy päälle. Ei ole lyönyt, mutta on mm. puristanut niin kovaa kuin jaksaa ranteesta ja ravistellut. Yleensä myös huutaa kuin hyeena.

Siis kaadat vesilasin pöydälle? Anna lisää ihan oikeita esimerkkejä, mistä on käyny käsiks.

Vierailija
30/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetääkö miehesi salaa hormoneja? Testosteroinin käyttö aiheuttaa tuollaisia järjettömiä raivokohtauksia.

Minulla oli ihana mies, joka alkoi saamaan myös raivareita aivan älyttömistä asioista. Milloin retuutti minua siksi kun leipäpussi oli auki, milloin mitäkin. Puristi siis ranteesta, ravisteli jne. Ja aina sitten katui jälkeenpäin huutamistaan ja päälle käymistään. Vakuutteli että katuu kovasti ja toisaalta myös vähätteli asiaa että eihän ollut sentään lyönyt. 

Kunnes tuli se päivä jolloin löi. Ja se toistui. Ja loppui vasta kun minä otin eron.

Yksikin väkivaltainen kerta on liikaa. 

Tuo ihan sama asia tulee aina ensimmäisenä mieleen kun kuulen jonkun vähitellen muuttuneen agressiiviseksi, ne hormonit harvoin hetkessä ketään sekopääksi tekevät mutta kun jonkun aikaa käyttää alkaa se pää monella pehmenämään. Kuulin kerran kun eräs äiti kertoi tyttärestään joka oli mennyt naimisiin mukavan miehen kanssa, mutta vähitellen mies alkoi muuttumaan agressiiviseksi ja tilanne meni lopulta niin pahaksi ettei nainen enää uskaltanut olla kotonaan. Syyksi selvisi hormonit joita mies olis käyttänyt, ja alunperin oikein mukava ja hyvä mies muuttui aivan toisenlaiseksi.

Vierailija
31/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelma? Aivokasvain? Kannattaa ihan tosissaan selvittää onko taustalla jokin muu syy kuin paska luonne.

Vierailija
32/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteessa joutuu pelkäämään, niin silloin pitää lähteä. Piste.

Mutta ap ei siis halua erota, kun tuo mies on "niin ihana", niin mitä tässä voi sanoa muuta, kuin että ainakin yritettiin varoittaa.

Mutta ajatelkaa, miten hyvä asia, kun ap on kirjoittanut tästä tänne, niin poliisin on helpompi päästä murhaajan jäljille, kun aikanaan tutkii ap:n tietokonetta ja löytää nämä kirjoitukset miehensä väkivaltaisuudesta. Näkevätpähän sitten, kuinka kauan on jatkunut.

Vierailija
33/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roid rage?

Vierailija
34/34 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, lupasin päivitellä tilannetta, ja muutenkin on tapahtunut teidän ansiostanne iso käänne :) En olisi varmaan uskaltanut toimia ilman teitä.

Mies palasi kotiin, ja sanoin, että tahdon jutella. Istuttiin sohvalle, ja sanoin että hänen väkivaltainen käytöksensä huolestuttaa, ahdistaa ja pelottaa minua. Ja että jos hänellä on ollut outoja tuntemuksia, hän voi kertoa minulle. Ensiksi mies meni taas vaikeaksi, eikä halunnut puhua, mutta koska pidin pintani, että nyt puhutaan, sain hänet avautumaan, kuinka on tuntenut olonsa aika ajoin masentuneeksi, epätodelliseksi ja onnettomaksi. Olo on joinakin päivinä kummallinen ja samea. Kun minä tein niinä päivinä jotain, se on ikäänkuin viimeinen pisara, ja mies menetti itsehallintansa. Mies kertoi, että niissä tilanteissa hän ei edes kunnolla tajunnut, mitä teki. Huomenna olisi matka lääkäriin, tänään ei enää ehdi, kun on muita suunnitelmia. Kiitän vielä teitä, että tilanne saattaa vielä parantua!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän